Beantwoorden
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Proximus gaat mobiele data verhogen

@Suzy  

Heb gelezen dat Proximus zijn data opnieuw gaat verhogen per 1 Juli.

https://techpulse.be/nieuws/289261/proximus-verhoogt-limiet-onbeperkte-data/

 

Gaat Telenet hier ook iets aan veranderen of blijft alles nog zoals het is ? 

Want neem toch aan dat als Proximus zijn data verhoogt dat Telenet er ook niet op kan achterblijven. Orange heeft ook afgelopen tijd flink gesleuteld om de data omhoog te trekken waardoor Proximus nu waarschijnlijk een antwoord geeft. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
7 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Proximus gaat mobiele data verhogen

Ik vermoed dat Proximus dit moest doen. Ik dacht dat provider nu overal binnen de EU dezelfde hoeveelheid data moesten aanbieden. Dus zowel in België als in de rest van de EU.

Alles wordt nu mooi gelijk getrokken en het is vooral de EU data die er zo sterk op vooruit gaat.

 

Screenshot 2020-05-30 at 17.52.39.png

 

EDIT: het is iets genuanceerder. Bron: https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/internet-telecoms/mobile-roaming-costs/index_nl.htm#...

"

Ik heb een bundel met een beperkt datavolume

Heeft u een mobiel abonnement met een beperkt datavolume, dan mag u dat ook in een ander EU-land gebruiken zonder dat u daarvoor extra moet betalen. Het datategoed van uw bundel is dan ook de limiet voor roaming.

Maar betaalt u erg weinig voor mobiele data (minder dan 1,75 euro per gigabyte in 2020), dan mag uw provider bij dataroaming een limiet voor "redelijk gebruik" vaststellen. Die ligt meestal lager dan uw binnenlandse datalimiet.

Hoe hoog die limiet is, hangt af van het maandbedrag dat u voor uw bundel betaalt. Uw provider moet u van tevoren informeren over deze limiet en u waarschuwen als u de limiet bereikt. U kunt dan blijven internetten, maar u zal dan wel moeten bijbetalen. Maar u hoeft nooit méér bij te betalen dan de maximale groothandelsprijs voor dataroaming: 3,50 euro per GB (exclusief btw) in 2020.

Ik heb een bundel met een onbeperkt datavolume

Heeft u een contract waarbij u voor een vast bedrag per maand ook mobiel mag surfen zonder datalimiet, dan moet uw telecombedrijf u bij roaming een groot datavolume aanbieden. Het exacte volume hangt af van de prijs die u betaalt voor uw mobiele bundel. Het moet ten minste het dubbele zijn van het volume dat wordt verkregen door de prijs van uw mobiele bundel (excl. btw) te delen door de maximale groothandelsprijs (3,50 euro per GB in 2020).

Uw provider moet u vertellen hoeveel dat is. Als u bij het roamen over die grens heen gaat, moet u bijbetalen. Maar u hoeft nooit méér bij te betalen dan de maximale groothandelsprijs voor dataroaming: 3,50 euro per GB (exclusief btw) in 2020."


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 410
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Proximus gaat mobiele data verhogen

@patrick37 

Hiervoor kan je best bellen naar 015666666 de klanten dienst van Telenet.

Zij moeten toch het eerste zijn die informatie krijgen.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Proximus gaat mobiele data verhogen

@MoanerDat is bijna nooit

En als ze het weten,waar ik aan twijfel mogen ze niets naar buiten brengen.

Telenet komt altijd onverwacht met iets nieuw.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Proximus gaat mobiele data verhogen

@Moaner dat ga ik niet hoeven doen . Maar bedankt voor je informatie . 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 504
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

Proximus gaat mobiele data verhogen

Hey @patrick37 , bedankt om dit met ons te delen. Ik heb het intern doorgegeven. Van zodra we hier zelf meer info over hebben, laten we dit zeker weten.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Proximus gaat mobiele data verhogen

Ook Telenet Wigo

wigo 25 wordt geüpgraded naar 35 Gb/maand!zonder meerkost.

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 504
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

Proximus gaat mobiele data verhogen

Dat klopt, @robatoras. 🙂 

 

@patrick37 Ook bij jou kom ik even terug.

 

Sinds vandaag heeft Telenet een paar aanpassingen gedaan voor de mobiele data van enkele WIGO's.

Zo kunnen klanten met een WIGO 25GB nu gebruik maken van 35GB en klanten met een WIGO 40GB van 60GB. Dit zonder meerkost. 

Deze klanten worden per mail of per sms op de hoogte gebracht. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.