Beantwoorden
danny9
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
π-DAY! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Reserve gsm met aparte simkaart en zelfde nummer

Beste, ik heb een gsm met simkaart. Het is mogelijk een 2de gsm als reserve te hebben indien hij stuk gaat dan hoef ik enkel de simkaart te wisselen. Wat als ik mijn gsm verlies dan ben ik mijn simkaart ook kwijt en ben ik niks met mijn reserve gsm! Kan ik een reserve gsm aanschaffen met reserve simkaart met dezelfde telefoon nr? Dus m.a.w. 2 gsm's hebben met elk een simkaart onder mijn zelfde telefoon nr. Ik ben al eens mijn gsm verloren met ook mijn simkaart uiteraard en heb toch een nieuwe simkaart gekregen en toch mijn zelfde telefoon nr kunnen behouden. Dus hier ga ik dan wel ervan uit dat iedere andere simkaart niet per se een ander telefoon nr hoef te hebben. Met vriendelijke groeten, Danny

11 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Reserve gsm met aparte simkaart en zelfde nummer

@danny9 

 

Bij verlies of diefstal kan uw huidige simkaart geblokkeerd worden en uw nummer overgezet op een nieuwe sim.

 

Gelijktijdig hetzelfde nummer op twee actieve sims, dat kan niet meer. Vroeger kon dat wel, bvb om uw tweede sim permanent in de auto te installeren. Die optie is echter afgeschaft.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Reserve gsm met aparte simkaart en zelfde nummer

@danny9  zoals net al uitgelegd door @StefaanH  kan je geen 2 simkaarten hebben met hetzelfde nummer. Dit is iets wat Telenet niet toelaat. Je kan wel steeds bij verlies en diefstal je nummer laten overzetten naar een andere simkaart. Op die manier kan je altijd je nummer behouden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
danny9
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
π-DAY! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Reserve gsm met aparte simkaart en zelfde nummer

Eigenlijk wel jammer. Je zou hem maar verliezen op een zaterdagnacht om dan te moeten wachten tot maandag om een nieuwe simkaart in een winkel van telenet te kunnen kopen. We kunnen al niet meer 1 dag zonder telefoon. Nog één vraagje. Hoe blokkeer je uw simkaart bij diefstal of verlies? Bellen kan je niet meer.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Reserve gsm met aparte simkaart en zelfde nummer

@danny9  je kan je kaart via 'mijn Telenet blokkeren' of je stuurt direct een berichtje via Messenger of Twitter om dit in orde te brengen. Eventueel kan je naar een Telenet center gaan , blokkering erop en je hebt direct ook een nieuwe simkaart. Maar natuurlijk als het op een zondag gebeurt kan je niet naar een Telenet center dan dien je tot maandag te wachten. Dus dan heb je mijn Telenet om het in orde te brengen. 

 

Dat er geen twee simkaarten met hetzelfde nummer zijn is omdat Telenet dit gewoon weg niet toelaat. Wil er geen reclame voor maken maar Proximus doet dit wel. Kost €25 activering plus nog eens €6 per maand om dan zo een kaartje te hebben. Hun zijn de enige provider die het doen. Dus alle andere doen het niet. Maar het lijkt me die kosten niet de moeite waard om het te doen want de kosten zullen uiteindelijk hoger zijn dan je verlies of diefstal. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Reserve gsm met aparte simkaart en zelfde nummer

Ik heb me dit ook al afgevraagd, en vooral voor tijdens een vakantie in het buitenland. Als je al een reserve GSM hebt, en die meeneemt is het wellicht handig hiervoor een sim-kaart met "prijs volgens verbruik" aan te schaffen. Dat is een éénmalige kost van 5 euro.

 

Wat ik me afvraag; zou Telenet hierop je normale abonnement willen activeren mocht dit nodig zijn, bijvoorbeeld na diefstal/verlies in het buitenland? Technisch is dat perfect mogelijk.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Reserve gsm met aparte simkaart en zelfde nummer

@danny9  Als je daar echt gefrustreerd van geraakt vraag dan in een Center een kaartje als reserve. Je legt dat in uw schuif en als je bij de uitgang op zaterdagavond uw gsm kwijtraakt dan bel je gewoon op zondagvoormiddag van zodra je wakker wordt naar de klantendienst van Telenet om dit kaartje te activeren op jou nummer. Je moet dan zelfs niet bellen om het nummer te blokkeren. Want het is het nieuwe kaartje die je oproepen zal ontvangen. Idem dito om naar het buitenland te gaan.

Hopelijk is dit een WE frustratie minder. 🤔 😂



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Reserve gsm met aparte simkaart en zelfde nummer

 


@patrick37  schreef:

@danny9   Eventueel kan je naar een Telenet center gaan , blokkering erop en je hebt direct ook een nieuwe simkaart.

 

 


Als je naar een Center kunt gaan moet je niet eens blokkeren, gewoon een nieuwe simkaart laten activeren op je nummer. Geen dubbel werk doen als het niet nodig is. Blokkeren doe je alleen maar als je niet in het eerste uur een nieuwe simkaart kunt gaan halen. Want eens geblokkeerd kan het soms mislopen om een nieuwe simkaart op dat nummer te activeren met wachttijd tot gevolg. Of zoals ik reeds aangegeven heb. Een reserve kaartje vragen in een Center.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
danny9
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
π-DAY! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Reserve gsm met aparte simkaart en zelfde nummer

Gefrustreerd? Nee hoor.😂 Wel stel ik mij dan de vraag als je een reserve gsm en simkaart hebt en je moet bellen naar telenet na verlies gsm om die nieuwe simkaart te activeren op je zelfde telefoonnummer hoe bel je dan? Ik ben mijn gsm namelijk kwijt!🤔 Of heb ik iets over het hoofd gezien? Geen vaste telefoon☎️ en gelukkige vrijgezel😊

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Reserve gsm met aparte simkaart en zelfde nummer

@danny9  Dat is de vraag van 1 miljoen. Hoe zou je anders uw gsm blokkeren? Dan komt de goede oude tijd in zicht. Een buur, een vriend, een vriendin, vader, moeder er zal toch wel iemand in de buurt zijn denk ik.

Maar ja ik kom uit de tijd toen een telefoonaansluiting minimaal 3 maanden duurde en er maar om de zoveel huizen een telefoon was. We leerden toen creatief te zijn met de middelen die we hadden. Ik heb de indruk dat dit tegenwoordig wat aan het ontbreken is.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
danny9
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
π-DAY! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Reserve gsm met aparte simkaart en zelfde nummer

Dat is waar die goede oude tijd. Wassen in een kuip. Verwarmen met kolen en bij ons was er zelfs geen telefoon. Moesten bij de buren gaan. Slapen in een slaapkamer waar in de winter veel mooie bloemen op de binnenkant van de ramen stonden door de kou. Ik bewonder dat u zoveel weet en mee bent met de technologie ondanks je daar niet mee bent opgeroeid. Ik ben van 63 en mag mijzelf verwijten een leek te zijn in telefonie en pc-internet😊

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Reserve gsm met aparte simkaart en zelfde nummer

@danny9  Ik noem dat geen goede oude tijd hoor. Maar we trokken ons plan; Dat was afspraken maken. Maar we dwalen af. Nu heeft iedereen telefoon, een vast of gsm en toen moesten we soms 10 huizen verder gaan om een telefoon te vinden, als het al niet verder was. Er wordt nu nogal wat nodeloos afgeluld hoor.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.