Beantwoorden
Willegpe
Freshman Beetjesweter
En we zijn vertrokken!

Roaming & buitenland, wat met roaming in binnenland?

Als ik naar het buitenland ga dan krijg ik onmiddellijk berichtjes dat ik wordt doorgeschakeld naar een of andere provider en dan kan ik zonder problemen bellen of berichten versturen.

Als ik echter naar mijn huisje in Wallonië ga, waar er geen Telenet-bedekking is maar wel een Proximus- of Orange-bedekking, dan heb ik gewoon niets en kan ik niet bellen of gebeld worden.

Ik heb nu noodgedwongen het goedkoopste abonnement van een andere provider die het Proximus-netwerk gebruikt en dat gaat dus wel.

Is dat normaal en zie ik iets over het hoofd of is het gewoon te zot om los te lopen?

Kan iemand me helpen?

4 reacties
Kevin10
Professional Weetjesweter
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Klopt, dat heet concurrentie.

Ik heb mijn mobiele diensten ook bij Proximus. De kwaliteit van hun mobiel netwerk is gewoon beter. Ik heb geen Telenet-simkaart meer.
Voor mij werkt dit perfect, ook in Vlaanderen.

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Voor zover ik weet heeft geen enkele Belgische operator binnenlandse roaming.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Ik ben van Telenet naar Yoin (Proximus) gegaan, omdat het goedkoper was en ik niet tevreden was over de dekking van Telenet. Ik heb een dual SIM smartphone met een eSIM van Telenet (Prijs volgens verbruik) en kan dus overal het signaal vergelijken. Het signaal van Yoin is meestal beter.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Freshman Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Er zullen plaatsen zijn waar wel en geen ontvangst is met telenet 100 meter verder kan het wel perfect gaan en de rest niet