SMS enkel versturen of ontvangen via 4G/wifi
Sinds een tijdje ondervindt mijn echtgenote een probleem met het versturen en ontvangen van SMS-en van 1 bepaald nummer. Als zij naar mijn dochter een SMS wil sturen wordt deze enkel verzonden als ze de WiFi of 4G aanzet. Idem als zij van onze dochter een SMS wil ontvangen moet één van beiden aanstaan. Het bericht is nooit lang, meestal iets van OK, Ik kom af,... soms met eens smiley. Voorheen had ze dit probleem nooit. Ik heb nu zelf al eens aan het zoeken geweest op haar GSM (Huawei Mate 20 Lite) maar niet meteen een oorzaak gevonden. Intussen heb ik wel hetvolgende gevonden als zij een SMS wil sturen naar de dochter. Ik klik in de berichtsessie op de 3 puntjes en daar zie ik de optie 'Enkel SMS/MMS'. Als ik die aanvink kan zij gewoon versturen zoals voorheen. Het vreemde is dat deze optie enkel beschikbaar is bij dit nummer en niet bij de andere. Als zij al haar berichten wist staat deze functie ook weer uitgeschakeld. Het lijkt dus alsof het toestel het bericht als mail ofzo wil versturen. Iemand die raad weet om dit op te lossen zodat we niet telkens 'Enkel SMS/MMS' moeten activeren.
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: SMS enkel via 4G/Wifi
Opgelost! Ga naar oplossing.