Beantwoorden
BartVanSteen
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Simkaart automatische poort werkt niet na activatie

Beste, wij hebben sinds kort een automatische poort die we kunnen bedienen via onze smartphone. Onlangs kreeg ik bericht van Telenet om de sim-kaart opnieuw te activeren voor het te laat is. Dit heb ik nu gedaan (gebeld naar 5555) met als gevolg dat de poort niet meer opent en ik automatisch met de voice-mail word verbonden, wat voordien niet het geval was.

Iemand die mij hierbij kan helpen?

Alvast bedankt.

 

 

Titel gewijzigd door Lesley1 (mod) | Vorige titel: automatische poort

0 Likes
6 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Simkaart automatische poort werkt niet na activatie

Als de voicemail antwoord zou het erop kunnen duiden dat de in de poort ingebouwde GSM buiten bereik is / niet aktief is. Biedt de poort een menu om de status van de GSM verbinding te controleren?

Is de SIM aangemeld, of is er misschien nu een PIN code aktief, die eerst ingegeven moet worden?

 

Het kan ook zijn dat de voicemail te vroeg te antwoordt, nog voor je poort zelf antwoordt. Je kunt het aantal seconden instellen voordat de voicemail antwoord.

https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/hoe-mijn-voicemail-instellen-en-gebruiken/

Probeer eens een hoger aantal.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Simkaart automatische poort werkt niet na activatie

@BartVanSteen 

 

Dat van die code op de sim (zoals @Arnie aangaf) is een dikwijls voorkomend "probleem".

 

Is dat het geval bij u kan je dat definitief oplossen door de sim even in een foon te stoppen en dan in de settings het vragen van de pincode te desactiveren.

 

Sim terug in het desbetreffende apparaat en klaar is kees.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BartVanSteen
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Simkaart automatische poort werkt niet na activatie

Beste, 

maar de kaart heeft al gewerkt op de poort. Dus de PIN code was al uitgeschakeld. Kan het dan zijn dat dit terug geactiveerd is?

Ik zal het nog eens nazien en dat van de voice mail ook.

 

Alvast bedankt.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Simkaart automatische poort werkt niet na activatie

@BartVanSteen Het kan zijn dat je bij de reactivatie nu een geblokkeerde simkaart hebt. Ook al heeft het gewerkt voordien. Het beste is om met je simkaart nr (staat vermeld op je simkaart en op mijn telenet) naar de helpdesk te bellen en vragen om deze terug te activeren. Je moet dan de simkaart in een gsm steken en terug de simkaart deblokkeren. Zo zou het moeten werken. Je kan dan ook de voicemail uitschakelen voor deze simkaart.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BartVanSteen
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Simkaart automatische poort werkt niet na activatie

Door de voice-mail uit te schakelen is het uiteindelijk gelukt! 

 

Bedankt allen!!

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Simkaart automatische poort werkt niet na activatie

Fijn dat het opgelost is en thx om de oplossing te delen met ons 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.