Beantwoorden
veeveeke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Vernieuwde Telenet Webmail? Goed gevonden! Pionier Primeur!

Slecht GSM-bereik thuis sinds enkele maanden

Hallo,

 

Sinds enkele maanden hebben we heel slecht GSM-bereik thuis, voordien was er geen enkel probleem.  Al verschillende malen met de klantendienst contact opgenomen maar het netwerk in onze regio zou perfect zijn…  Zo perfect dat het bij ons niet werkt, en ook in de buurt zijn er soortgelijke klachten.  We moeten op straat gaan staan om tenminste een minimum aan bereik te hebben (1 à 2 streepjes van de 7).  Als enige oplossing ziet de klantendienst dat ik een apparaatje van 140 euro moet kopen om het signaal te versterken, maar als er geen signaal is kan je het ook niet versterken (iemand in de buurt heeft dit inderdaad gekocht en merkt geen verbetering, weggesmeten geld dus).

Weet iemand of er sinds 2019 veranderingen zijn geweest bij Telenet aan het netwerk?  Als er niet snel een oplossing komt zullen we jammer genoeg moeten op zoek gaan naar een andere operator... 

0 Likes
10 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Slecht GSM-bereik thuis sinds enkele maanden

@veeveeke  bij mij thuis heb ik het zelfde probleem dat het signaal niet geheel sterk genoeg is. Natuurlijk hangen er binnen wel meerdere factoren aan elkaar voor een goed of slecht ontvangst te hebben. Als u zegt dat de geburen of meerdere in de straat hetzelfde probleem hebben ligt het niet enkel bij u thuis. Het apparaatje waar u over spreekt is een Mobile coverage extender , deze sluit u aan op het internet en het signaal wordt zo versterkt. Dat heeft niks met de masten te maken wel waar u deze in huis plaatst want het bereik hiervan is niet heel groot. U dient deze op een plaats te zetten waar u veel zit en dan werkt dat kastje perfect. Heeft u ook al eens gezien of het mogelijk is voor bellen over wifi?


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
veeveeke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Vernieuwde Telenet Webmail? Goed gevonden! Pionier Primeur!

Slecht GSM-bereik thuis sinds enkele maanden

Beste Patrick,

Wat ik niet begrijp is dat het tot enkele maanden geleden allemaal prima werkte.  Er is dus iets mis gelopen met het netwerk van Telenet denk ik dan?  Het is toch niet aan mij om een duur apparaatje aan te schaffen? En gratis geven ze het niet, heb ik al geprobeerd, maar volgens hun is er geen probleem in de regio dus hebben we er geen recht op...  Bellen via wifi kan niet met mijn toestel, en aangezien het een vrij nieuw toestel is ben ik niet van plan om de komende maanden een nieuw te kopen.  

Ik hoopte dat iemand zou weten waarom er plots zoveel problemen zijn… Gebruikt Telenet een nieuw netwerk sinds 2019 ofzo?  Als dat zo is, wil ik graag weten welk netwerk ze voordien gebruikten, dan weet ik naar welk netwerk ik moet overstappen...

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Slecht GSM-bereik thuis sinds enkele maanden

Dat apparaatje, tenminste als je dat van Telenet neemt, is in feite een mini zendmast. Het signaal komt komt naar dit toestel via een netwerkkabel. De dekking die je daar hebt, heeft geen invloed op dat toestel.

 

Het kan best dat er niets veranderd is aan de zendmast van Telenet. Stel dat er een gebouw met veel metaal tussen u en de zendmast komt, dan kan dit het signaal sterk verzwakken.

Op deze kaart kan je alle zendmasten in Vlaanderen vinden. Zoek jouw adres en klik op de zendmasten in uw omgeving. In de tekst die je dan ziet, zie je of het al dan niet een Telenet (of Base) zendmast is. Dit lost natuurlijk uw probleem niet op, maar mogelijk kan het helpen te begrijpen waarom het nu minder is.

0 Likes
dachshundlover
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Alles op zijn plek! Jij bent af! Netjes! Mooi, mooi!

Slecht GSM-bereik thuis sinds enkele maanden

Wij hebben dat probleem ook al maanden, thuis niet maar als wij weg zijn  en in winkels of in school binnen zijn of andere dingen werkt ons mobiel netwerk ook niet. Als we buiten gaan staan werkt het weer wel. Is heel irritant.

Tags (2)
0 Likes
gefi
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Slecht GSM-bereik thuis sinds enkele maanden

Ik heb dit ook meegemaakt, ik had een oudere smartphone ongeveer 5 jaar oud.

Ik heb uiteindelijk via een buur ontdekt dat hij met een iPhone4 (voorheen had ik een samsung)

een perfecte verbinding had bij mij thuis. Ik heb een refurbised iPhone 7 gekocht en nu heb ik geen problemen meer. Ik heb ooit gelezen dat iedere smartphone een bepaalde "sterkte van straling heeft".

Ik vermoed dat de iPhone een zwaardere straling(lees ontvangst) heeft dan mijn ouder toestel.

Misschien even testen met een buur/vriend, het kan zijn dat jou toestel een beetje out-dated is.

Succes.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Slecht GSM-bereik thuis sinds enkele maanden

@veeveeke  ik heb inmiddels het abonnement opgezegd en terug naar Orange gegaan. Nu heb ik thuis goed ontvangst , te verstaan dat ik ondertussen een extender heb gekregen. Nu heb ik volle bak ontvangst op de gsm dus perfect voor mij. Toen ik aan de lijn was met Telenet om het op te zeggen en dat ze mij de reden vroegen voor opzeg kreeg ik van die vrouw zelf te horen dat de ontvangst niet overal goed is en dat ze het weten . Tegen eind volgend jaar zouden er meer masten komen voor nog beter ontvangst heeft ze gezegd. Dit zijn de woorden van Telenet zelf. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Slecht GSM-bereik thuis sinds enkele maanden

@veeveeke 

 

Zoals reeds eerder aangehaald heeft het signaal dat via de zendmasten bij in de buurt toekomt geen enkele invloed op het signaal dat je van een MCE (dat apparaatje van € 140) binnenkrijgt.

 

De MCE dien je op een centrale plaats in uw huis bekabeld te koppelen aan uw HGW. Dan krijgt het toestel zijn signaal via het internet van Telenet en straalt dat dan uit in uw huis. Uw eigen privé Telenet zendmast dus. Als uw buur die er eentje gekocht heeft zegt dat het niet werkt heeft hij het ofwel verkeerd geplaatst, ofwel verkeerd aangesloten of het toestel is defect. Of het is verkeerd geconfigureerd. In ieder geval, een MCE die correct geconfigureerd, geplaatst en aangesloten is doet voortreffelijk zijn job.

 

Wat je kan doen als je die MCE niet wil kopen: ga voor uw mobiele telefoon over naar Orange. (ik weet het het, Krak zijnde van Netweters zou ik dit niet mogen zeggen ...) Ofwel heb je dan wel goed bereik als er een Orange zendmast in uw buurt is en heb je geen probleem meer, en anders, indien Orange na onderzoek (daar komen ze niet voor bij u thuis langs, don't worry) vaststelt dat je bij u thuis inderdaad geen goed bereik hebt, krijg je die FemToCell volledig gratis. En die werkt ook via het internet van Telenet, geen probleem.

 

Waarom ik dit toch vertel? Wel, omdat ik ook zelf het probleem gehad heb. Ik moest buiten gaan staan om te kunnen bellen of gebeld worden.

 

Wat was het antwoord van de technische dienst van Telenet: "inderdaad meneer, we zien ook dat er in uw buurt geen goed signaal meer is (sedert de overgang naar het oude Base netwerk). Op korte termijn kunnen wij daar helaas niets aan doen. Wij kunnen u enkel adviseren om voor mobiele telefonie van operator te veranderen."

 

Ik moet er wel bij vertellen, dat was nog voor de periode dat Telenet met de MCE op de proppen kwam. Die oplossing was er toen nog niet.

 

Om het verhaal volledig te maken: zowel de MCE als de FemToCell zijn niet perfect. De drie belangrijkste nadelen:

  1. Het aantal simultane connecties is beperkt
  2. Het data signaal is slechts 3G, dus geen 4G
  3. Huisgenoten of bezoekers die een andere provider hebben zijn er niets mee geholpen

   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Slecht GSM-bereik thuis sinds enkele maanden


@dachshundlover  schreef:

Wij hebben dat probleem ook al maanden, thuis niet maar als wij weg zijn  en in winkels of in school binnen zijn of andere dingen werkt ons mobiel netwerk ook niet. Als we buiten gaan staan werkt het weer wel. Is heel irritant.


Dat is een welbekend fenomeen met moderne gebouwen die supergeïsoleerd zijn en vol metaal steken ...

Het kan natuurlijk ook zijn dat de gevoeligheid van uw mobiele foon niet meer voldoende is. Zijn het oude(re) toestellen?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
veeveeke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Vernieuwde Telenet Webmail? Goed gevonden! Pionier Primeur!

Slecht GSM-bereik thuis sinds enkele maanden

Wij zijn ondertussen voor onze mobiele telefoons overgestapt op Scarlet en het probleem is opgelost 😏

Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

Slecht GSM-bereik thuis sinds enkele maanden

Telenet hun netwerk trekt op niks. Sinds ze Base hebben is het alleen maar slechter geworden. Oplossing ga naar Proximus . die hebben een super netwerk en kost veel minder.

0 Likes