@veeveeke
Zoals reeds eerder aangehaald heeft het signaal dat via de zendmasten bij in de buurt toekomt geen enkele invloed op het signaal dat je van een MCE (dat apparaatje van € 140) binnenkrijgt.
De MCE dien je op een centrale plaats in uw huis bekabeld te koppelen aan uw HGW. Dan krijgt het toestel zijn signaal via het internet van Telenet en straalt dat dan uit in uw huis. Uw eigen privé Telenet zendmast dus. Als uw buur die er eentje gekocht heeft zegt dat het niet werkt heeft hij het ofwel verkeerd geplaatst, ofwel verkeerd aangesloten of het toestel is defect. Of het is verkeerd geconfigureerd. In ieder geval, een MCE die correct geconfigureerd, geplaatst en aangesloten is doet voortreffelijk zijn job.
Wat je kan doen als je die MCE niet wil kopen: ga voor uw mobiele telefoon over naar Orange. (ik weet het het, Krak zijnde van Netweters zou ik dit niet mogen zeggen ...) Ofwel heb je dan wel goed bereik als er een Orange zendmast in uw buurt is en heb je geen probleem meer, en anders, indien Orange na onderzoek (daar komen ze niet voor bij u thuis langs, don't worry) vaststelt dat je bij u thuis inderdaad geen goed bereik hebt, krijg je die FemToCell volledig gratis. En die werkt ook via het internet van Telenet, geen probleem.
Waarom ik dit toch vertel? Wel, omdat ik ook zelf het probleem gehad heb. Ik moest buiten gaan staan om te kunnen bellen of gebeld worden.
Wat was het antwoord van de technische dienst van Telenet: "inderdaad meneer, we zien ook dat er in uw buurt geen goed signaal meer is (sedert de overgang naar het oude Base netwerk). Op korte termijn kunnen wij daar helaas niets aan doen. Wij kunnen u enkel adviseren om voor mobiele telefonie van operator te veranderen."
Ik moet er wel bij vertellen, dat was nog voor de periode dat Telenet met de MCE op de proppen kwam. Die oplossing was er toen nog niet.
Om het verhaal volledig te maken: zowel de MCE als de FemToCell zijn niet perfect. De drie belangrijkste nadelen:
- Het aantal simultane connecties is beperkt
- Het data signaal is slechts 3G, dus geen 4G
- Huisgenoten of bezoekers die een andere provider hebben zijn er niets mee geholpen
StefaanH | Krak De Gustibus et Coloribus non est disputandum. Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.