Beantwoorden
stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Slecht mobile internet

Beste

 

Sinds dat telenet zijn eigen netwerk heeft moet ik zeggen dat ik erop achteruit ben gegaan. Op meerdere plaatsen heb ik dus slecht ontvangst of is het een stap terug gegaan. Dus in plaats van 4G nu 3G of zelfs 2G. Klagen helpt helaas niet want ze zijn ermee bezig zeggen ze. Nu is nog het volgende fenomeen dat mijn mobiel verbinding zomaar plots wordt verbroken. Je zit gewoon te surfen en daar verdwijnt je mobiel internet. Je hebt nog wel ontvangst maar 4G is even weg. Ik heb een Nokia 6.1 GSM met de laatste versie van Android. Dit fenomeen is nog maar pas bezig dus kom niet zeggen dat het aan de GSM ligt want dat verhaal heb ik al meerdere keren gehoord. En een sim kaart vervangen kost me dan ook nog eens 5€

Stefan Groenen
Tags (1)
0 Likes
12 reacties
Peter-Jan
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Slecht mobile internet

Ik heb een gelijkaardig probleem! Op de voetbal heeft iedereen in het stadion rond mij gelijk internetverbinding (tijdens de pauze ff tussenstanden van andere matchen checken enz.), buiten ikzelf.

 

Vandaag in het ziekenhuis: Telenet-gsm 0,0 verbinding, enkel noodoproepen.. mijn gsm van het werk (proximus) .. geen problemen!

Werk aan de winkel zou ik zeggen!

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Slecht mobile internet

Heb ook dat probleem dat er een slecht bereik is. Dit is niet enkel alleen maar thuis maar ook onderweg. Daarmee dat ik het opzeg omdat het bereik slecht is en ik toch bereikbaar moet zijn voor het werk. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Slecht mobile internet

@stefangroenen 

Je zal toch met betere argumenten moeten komen om zo maar je gsm uit te sluiten. Een klein defecte aan de ingebouwde antenne volstaat. Van sim-kaart wisselen heeft geen nut, tenzij je overtuigd bent dat het aan de dekking van de provider ligt. 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Slecht mobile internet

@stefangroenen 

Ik heb net hetzelfde toestel en krijg de indruk dat het wel degelijk het toestel is. Er wordt hoofdzakelijk wifi gebruikt maar men moet soms op het AP gaan zitten om nog verbinding te krijgen.

 

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Slecht mobile internet

Hier in de streek waar ik woon heb ik over het algemeen een goede 4G dekking. En een voordeel welk ik ook nu heb is dat als ik geen goeie 4G ontvangst heb, ik eventueel ook kan bellen en surfen via WiFi onderweg.🤗

Never trust in Dust
0 Likes
stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Slecht mobile internet

Ik weet zeker dat het niet aan de telefoon ligt. Mijn verbinding is perfect alleen soms geen mobiel internet. Terrwijl ik dan wel volop verbinding heb. O ja ook contact opgenomen bij nokia en die geven enkele oplossingen aan en die werken wel maar dan toch als je op plaatsen waar je vroeger wel verbinding had en nu niet of nauwelijks dan mag je wel vragen stellen. O ja deze week totaal geen verbinding tussen geel en mol. Geforceerd laten zoeken maar niet mogelijk een verbinding te krijgen tot pas in mol. Dus neen niet gsm maar wel die masten van telenet of base die niet up to date zijn. Toen ze nog bij mobistar zaten was de dekking veel beter

Stefan Groenen
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Slecht mobile internet


@stefangroenen  schreef:

Ik weet zeker dat het niet aan de telefoon ligt. Mijn verbinding is perfect alleen soms geen mobiel internet. Terrwijl ik dan wel volop verbinding heb. O ja ook contact opgenomen bij nokia en die geven enkele oplossingen aan en die werken wel maar dan toch als je op plaatsen waar je vroeger wel verbinding had en nu niet of nauwelijks dan mag je wel vragen stellen. O ja deze week totaal geen verbinding tussen geel en mol. Geforceerd laten zoeken maar niet mogelijk een verbinding te krijgen tot pas in mol. Dus neen niet gsm maar wel die masten van telenet of base die niet up to date zijn. Toen ze nog bij mobistar zaten was de dekking veel beter


De enige manier om zeker te weten dat het niet aan je toestel ligt is door je simkaart in een ander toestel te testen.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dachshundlover
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Alles op zijn plek! Jij bent af! Netjes! Mooi, mooi!

Slecht mobile internet

Mijn man en ik hebben al maanden problemen, als wij ook maar ergens binnen gaan, winkel, school van de kids, bij de kapper, nergens hebben we dan mobile internet. Gaan we dan effe buiten staan dan werkt het wel. Het is best wel irriterend.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Slecht mobile internet

Herstart uw toestellen eens.

Als dat niet helpt, zet dan eens de wifi uit als je zo'n plaats bent.

Hoe staan de instellingen voor mobiele netwerken op jullie toestellen

  • 4G/3G/2G (automatisch verbinden)
  • 3G/2G (automatisch verbinden)
  • alleen 3G
  • alleen 2G?

De eerste optie is het meest aanbevolen.

.

stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Slecht mobile internet

Maakt voor mij niets uit. Het is echt altijd op dezelfde plaats. Sinds we over zijn gegaan naar base bs de dekking veel slechter

Stefan Groenen
0 Likes
TV82
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! It's your first party!

Slecht mobile internet

Ik ben recent overgestapt van Proximus naar BASE en heb sindsdien ook zeer slechte ontvangst, werkt gewoon niet goed en niet stabiel. Toevallig heb ik ook een Nokia 6.1 dus het zou toch wel eens aan het toestel kunnen liggen

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Slecht mobile internet

Zou best kunnen. Ik heb een iPhone en geen problemen, behalve binnen waar geen WiFi aanwezig is. Maar op de meeste plaatsen werkt 4G aardig goed.

Never trust in Dust
0 Likes