24747
netweters
|
152259
antwoorden
|
20683
vragen
|
De laatste tijd stel ik vast dat SMSen ( Telenet naar Telenet) niet toekomen bij mij. Zijn er nog mensen die vaststellen dat SMSen verloren gaan?
Zelf stuur ik zenden een SMS omdat WhatsApp veel handiger is.
Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: SMS gaat verloren
Een paar mogelijkheden:
- sms verzenden als men verbonden is met een buitenlads netwerk: als het bestemmingsnummer niet begint met +32 zal het mogelijk naar iemand anders verstuurd zijn
- Android vanaf een bepaalde versie (en ik dank ook IOS) stuurt de SMS berichten niet altijd via het specifieke sms-protocol, maar via een berichten app over data.
@janne_man schreef:- Android vanaf een bepaalde versie (en ik dank ook IOS) stuurt de SMS berichten niet altijd via het specifieke sms-protocol, maar via een berichten app over data.
RCS bedoel je?
Normaal zouden berichten niet via RCS mogen verzonden worden als de ontvanger RCS niet actief heeft staan.
Maar het kan natuurlijk geen kwaad om om eens te checken of RCS aan/uit staat op je toestel @Janneke_Dust: Berichten sturen via RCS | MyTelenet
Dit is iets wat ook verder kan nagekeken worden door de klantendienst, @Janneke_Dust. Neem gerust contact op via het nummer 015 66 66 66 of via WhatsApp: https://www2.telenet.be/residential/nl/contact/mytelenet-help/chat-via-whatsapp!