Beantwoorden
Bart30
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Telefoonnummer toegevoegd aan abonnement Fraude

Net mij app gecontroleerd en er werden 2 telefoonnummers toegevoegd, nooit gevraagd.  Ik heb deze gebeld allebei actief en er wordt opgenomen.  ik ken deze mensen niet ?  Hoe krijg ik mijn abonnement terug en vermijd ik kosten voor hun verbruik (momenteel al 6€). Telenet is niet bereikbaar 

0 Likes
11 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5804
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telefoonnummer toegevoegd aan abonnement Fraude

@Bart30 

Bedoel je dat er twee gsm nummers in jou pack bij Telenet erbij gezet zijn ? 

Heb je eens wat meer uitleg , want je app gecontroleerd kan elke app zijn natuurlijk en waar zijn die gsm nummers bij gezet ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telefoonnummer toegevoegd aan abonnement Fraude

Dus als ik het goed begrijp zijn er 2 gebruikers toegevoegd met elk een nummer? Staan die daar als beheerder? Ben je zelf nog aangeduid als beheerder? Zoniet moet je dringend ingrijpen en de situatie herstellen en die 2 verwijderen nadat je alles genoteerd hebt en een screenshot hebt gemaakt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bart30
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Telefoonnummer toegevoegd aan abonnement Fraude

@patrick37 

 

Deze ochtend de officiële Telenet app nagekeken en deze stonden er in, vorige week zeker nog niet.  

ze zijn bij opgenomen in mijn abonnement, zonder gebruikersnaam.  

0 Likes
Bart30
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Telefoonnummer toegevoegd aan abonnement Fraude

@igvfer 

Ik sta nog steeds als gebruiker, heb alles gescreenshot en reeds naar Telenet gestuurd via WhatsApp 

 

ik kan ze echter niet verwijderen via de Telenet app als ik de uitleg goed begrijp 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5804
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telefoonnummer toegevoegd aan abonnement Fraude

@Bart30 

Dan dient Telenet hier dringend actie in te ondernemen en zeker als je zelf niks gevraagd hebt. Dit kan niet op deze manier , goed dat je alles al doorgestuurd hebt. 

Hopende dat dit snel is opgelost. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telefoonnummer toegevoegd aan abonnement Fraude

Kijk eens op een gewone PC via "Mijn Telenet" daar heb je een beter overzicht dzn vi die stomme app. Klantendienst bellen indien nodig. Jezelf terug als beheerder zetten. De andere laten verwijderen. En uw paswoord beheerderspaswoord veranderen. En dringend vragen dat ze ALLE maar dan ook alle openstaande verbindingen verbreken. Internet, TV apps enz.. Voor jou maakt het niets uit je kan gewoon verbinden met je nieuw paswoord. Maar het zorgt ervoor dat de malafide gebruikers ook afgesloten worden en ze niet opnieuw kunnen inloggen omdat ze uw paswoord niet kennen. Want zolang ze een verbinding niet afsluiten blijven ze verbonden zelfs met het oude paswoord.
Ik heb het tot 3 keer voorgehad en het is maar opgelost geraakt als ze alle openstaande vebindingen hadden afgebroken.

Ik heb klacht ingediend bij de politie, de gegevens van de malafide gebruiker ( een mobiel nr bij Lycos) doorgegeven maar alles zonder gevolg geklasseerd.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bart30
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Telefoonnummer toegevoegd aan abonnement Fraude

Dag Ignace bedankt voor je feedback, ondertussen met Telenet gesproken, ze bekijken het dossier en het is ingediend als een fraude.   M’n heeft me gevraagd te wachten met resetten van het pas m woord tot alles uitgeklaard is.  

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telefoonnummer toegevoegd aan abonnement Fraude

Inderdaad, het heeft geen nut. Zoalng er openstaande verbindingen zijn kunnen ze blijven veranderen. Dus alles moet tijdelijk eens verbroken zijn en dan kan je opnieuw inloggen en een nieuw beheerderspaswoord aan maken. Ik heb er genoeg mee afgezien.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Telefoonnummer toegevoegd aan abonnement Fraude

@Bart30 Het hoeft niet noodzakelijk fraude te zijn.

Vorig jaar in november keek ik in de app naar mijn facturen en plots stond er een factuur van meer dan 300 euro tussen, op mijn naam maar ander adres.

Het bleek van een naamgenoot te zijn met identieke naam. Zijn vrouw had hun abonnementen aangepast en in die telenetshop gewoon alles op mij gezet.

Geprobeerd telefonisch alles te regelen maar dat lukte niet. Ik heb toen naar mijne naamgenoot gebeld en die kon het ook niet geloven, tot ik de pincodes van hun gsm kon geven.

Ik ben uiteindelijk naar een telenet punt geweest en daar hebben ze hun uiterste best gedaan voor mij en een week later was alles terug ok.

0 Likes
Bart30
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Telefoonnummer toegevoegd aan abonnement Fraude

De situatie is ondertussen uitgeklaard, iedere keer dat ik iemand aan de telefoon kreeg ik als antwoord dat wat ik vertelde technisch niet mogelijk was (4 nummers op een abonnement voor 2 nummers).  Uiteindelijk toch iemand aan de lijn gekregen die dit opgelost heeft.  Het blijft een raadsel hoe die twee nummers op mij abonnement terechtkwamen, maar idd waarschijnlijk geen fraude een menselijke/technische vergissing bij Telenet.  

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telefoonnummer toegevoegd aan abonnement Fraude

@Bart30 

Fijn dat het opgelost is en nog beter dat het geen fraude was. Daar slaap je nog beter van dan enkel de oplossing 😋


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes