41896
netweters
|
18406
gesprekken
|
19891
vragen
|
mijn echtgenote en mezelf gebruiken allebei dezelfde smartphone huawei smartP.Bij mijn vrouw valt bij ieder telefoongesprek de verbinding één of meerder keren weg.Kan ik bepaalde instellingen resetten . Ikzelf ondervind geen hinder mss ligt het aan het toestel ?Graag uw feedback
Opgelost! Ga naar oplossing.
@albanil jullie kunnen allebei eens de simkaarten wisselen. Moest je merken dat jezelf dan ook het probleem ervaart ligt het probleem zeker aan het toestel maar moest je geen probleem ondervinden zou het ook simkaart gebonden kunnen zijn.
beste,bedankt voor de feedback.Ik heb een abo telenet wigo 9GB maar door uw commentaar ben ik even gaan zien in de instellingen mobiel netwerk op beide toestellen.Bij beide toestellen staat de functie VoLTE-oproepen aangevinkt,de optie" oproepen via wi-fi " stond bij mij op uitgeschakeld,bij mijn eega op ingeschakeld. Kan dit de oorzaak zijn? Bedankt voor verse feedback
beste bedankt voor uw feedback,hou er zeker rekening mee in het zoeken naar een oplossing!
grts Hendrik
Het kan inderdaad zijn dat jullie weinig of geen signaal hebben en dat je vrouw wel connectie heeft omdat ze de oproepen via wi-fi aan heeft staan. Zou me logisch lijken, want daarvoor dient deze functie. Zet deze functie op beide toestellen aan en zie of je nog problemen zou hebben.
Het kan op zich zeker geen kwaad om deze functie te activeren. Het geeft in sommige gevallen zelfs beter spraak kwaliteit op je gsm.
Ik kan de tip van @kristofDW enkel maar bevestigen, ik zou indien hij niet sneller dan ik was geweest, net hetzelfde aangeraden hebben.
Moest je niet goed weten wat VoWiFi eigenlijk is en hoe het werkt (waardoor je wellicht beter begrijpt waarom wij dit aanraden), geef een seintje en dan leg ik (of iemand anders die sneller is dan ik) het wel even uit.
Zodus: VoWifi activeren en dan testen maar.
Veel succes !!
Ik heb net eens uw originele post eens herlezen, en daarbij heb ik gezien dat ik, na het lezen van de post van @kristofDW mij vergist heb. Jij hebt VoWiFI niet aanstaan en uw vrouw wel. En het is uw vrouw die problemen heeft, niet jij.
Daar heb ik een eventuele verklaring voor. Ik heb zelf ook VoWiFi aan staan. Ik heb thuis wel 5 WiFi verbindingen. Boven, beneden en het bureel, 5GHz en 2,4 GHz, allemaal een ander SSID. Zo ben ik zelf meester over het netwerk waarop ik werk omdat mijn foon (Galaxy S8) nogal lui van aard is en niet vlot vanzelf overschakelt naar het beste WiFi signaal.
Ik heb zelf al ondervonden, wanneer ik vergeet manueel over te schakelen en mijn WiFi verbinding dus niet optimaal is (alhoewel ze er wel is) ik onderbrekingen en storingen heb bij een gewoon telefoon gesprek. Mij dan verplaatsen naar een van de andere zones in huis brengt dan soelaas.
Waarmee dat is aangetoond dat VoWiFi enkel goed werkt wanneer het WiFi signaal ook echt goed sterk is.
Zodus, wat kan uw vrouw doen?
Indien mijn analyse correct is zal het probleem aldus opgelost zijn.
Nogmaals veel succes 😉
Ik heb, na uw post, de instelling VoWifi in haar smartphone uitgezet. Ik hoop en denk ook dat dit de enige juiste oplossing is! Ik hou je op de hoogte, alvast bedankt
Hendrik
Deze namiddag geen verbindingsproblemen meer gehad, denk dat de oplossing gevonden is waarvoor dank