Beantwoorden
albanil
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Tien op tien! Jij bent af! Handje vol! It's your fifth party!

Telefoonverbinding valt vaak weg op Huawei P Smart

mijn  echtgenote en mezelf gebruiken allebei dezelfde smartphone huawei smartP.Bij mijn vrouw valt bij ieder telefoongesprek de verbinding één of meerder keren weg.Kan ik bepaalde instellingen resetten . Ikzelf ondervind geen hinder mss ligt het aan het toestel ?Graag uw feedback

Tags (1)
0 Likes
10 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telefoonverbinding valt vaak weg op Huawei P Smart

@albanil  jullie kunnen allebei eens de simkaarten wisselen. Moest je merken dat jezelf dan ook het probleem ervaart ligt het probleem zeker aan het toestel maar moest je geen probleem ondervinden zou het ook simkaart gebonden kunnen zijn. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telefoonverbinding valt vaak weg op Huawei P Smart

@albanil 

Hebben jullie allebei een abo bij dezelfde provider? Gebruikt één van jullie misschien VoWiFi/VoLTE en de andere niet?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
albanil
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Tien op tien! Jij bent af! Handje vol! It's your fifth party!

Telefoonverbinding valt vaak weg op Huawei P Smart

beste,bedankt voor de feedback.Ik heb een abo telenet wigo 9GB maar door uw commentaar ben ik  even gaan zien in de instellingen mobiel netwerk op beide toestellen.Bij beide toestellen staat de functie VoLTE-oproepen aangevinkt,de optie" oproepen via wi-fi " stond bij mij op uitgeschakeld,bij mijn eega op ingeschakeld. Kan dit de oorzaak zijn? Bedankt voor verse feedback

albanil
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Tien op tien! Jij bent af! Handje vol! It's your fifth party!

Telefoonverbinding valt vaak weg op Huawei P Smart

beste bedankt voor uw feedback,hou er zeker rekening mee in het zoeken naar een oplossing!

grts Hendrik

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Telefoonverbinding valt vaak weg op Huawei P Smart

Het kan inderdaad zijn dat jullie weinig of geen signaal hebben en dat je vrouw wel connectie heeft omdat ze de oproepen via wi-fi aan heeft staan. Zou me logisch lijken, want daarvoor dient deze functie. Zet deze functie op beide toestellen aan en zie of je nog problemen zou hebben.

Het kan op zich zeker geen kwaad om deze functie te activeren. Het geeft in sommige gevallen zelfs beter spraak kwaliteit op je gsm.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telefoonverbinding valt vaak weg op Huawei P Smart

@albanil 

 

Ik kan de tip van @kristofDW enkel maar bevestigen, ik zou indien hij niet sneller dan ik was geweest, net hetzelfde aangeraden hebben.

 

Moest je niet goed weten wat VoWiFi eigenlijk is en hoe het werkt (waardoor je wellicht beter begrijpt waarom wij dit aanraden), geef een seintje en dan leg ik (of iemand anders die sneller is dan ik) het wel even uit.

 

Zodus: VoWifi activeren en dan testen maar.

 

Veel succes !!


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telefoonverbinding valt vaak weg op Huawei P Smart

@albanil 

 

Ik heb net eens uw originele post eens herlezen, en daarbij heb ik gezien dat ik, na het lezen van de post van @kristofDW mij vergist heb. Jij hebt VoWiFI niet aanstaan en uw vrouw wel. En het is uw vrouw die problemen heeft, niet jij.

 

Daar heb ik een eventuele verklaring voor. Ik heb zelf ook VoWiFi aan staan. Ik heb thuis wel 5 WiFi verbindingen. Boven, beneden en het bureel, 5GHz en 2,4 GHz, allemaal een ander SSID. Zo ben ik zelf meester over het netwerk waarop ik werk omdat mijn foon (Galaxy S8) nogal lui van aard is en niet vlot vanzelf overschakelt naar het beste WiFi signaal.

Ik heb zelf al ondervonden, wanneer ik vergeet manueel over te schakelen en mijn WiFi verbinding dus niet optimaal is (alhoewel ze er wel is) ik onderbrekingen en storingen heb bij een gewoon telefoon gesprek. Mij dan verplaatsen naar een van de andere zones in huis brengt dan soelaas.

 

Waarmee dat is aangetoond dat VoWiFi enkel goed werkt wanneer het WiFi signaal ook echt goed sterk is.

 

Zodus, wat kan uw vrouw doen?

  1. Ofwel VoWiFi ook afzetten
  2. Ofwel, wanneer zij storingen heeft, zich verplaatsen naar de onmiddellijke omgeving van uw router.

Indien mijn analyse correct is zal het probleem aldus opgelost zijn.

 

Nogmaals veel succes 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
albanil
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Tien op tien! Jij bent af! Handje vol! It's your fifth party!

Telefoonverbinding valt vaak weg op Huawei P Smart

Ik heb, na uw post, de instelling VoWifi in haar smartphone uitgezet. Ik hoop en denk ook dat dit de enige juiste oplossing is! Ik hou je op de hoogte, alvast bedankt 

Hendrik 

albanil
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Tien op tien! Jij bent af! Handje vol! It's your fifth party!

Telefoonverbinding valt vaak weg op Huawei P Smart

Deze namiddag geen verbindingsproblemen meer gehad, denk dat de oplossing gevonden is waarvoor dank

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telefoonverbinding valt vaak weg op Huawei P Smart


@albanil  schreef:

Deze namiddag geen verbindingsproblemen meer gehad, denk dat de oplossing gevonden is waarvoor dank


Des te beter. Houden zo !! En da's graag gedaan hé 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.