Beantwoorden
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Ik merk op dat in de productbeschrijving van ONE en ONEup er de volgende melding is bijgekomen:

 

"Onbeperkt* supersnel surfen thuis en onderweg, nu ook op 5G"

 

Heeft er al iemand dit ergens opgemerkt op zijn mobiel toestel?


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Tags (3)
187 reacties
Giany
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Ja, dat weet ik maar ik kan geen 5G selecteren dus ik dacht misschien als je die APN ofzo veranderd dat je dan wel 5G wou kunnen selecteren naast 3 en 4G maar het zal wachten zijn op die instelling dat je krijgt. Dus het is geen update maar een instelling dat je krijgt?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

@Giany 

Het is een update van de provider instellingen. @BillyX heeft het al gezegd ga in je Iphone naar , instellingen , algemeen , info en wacht daar even. Als er een pop-up komt met 'werk provider instellingen bij ' druk je op ok. Dan zal je toestel dus bijgewerkt worden. Maar ik heb ze ook nog niet dus zou een paar keer cotroleren.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Giany
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

En hoe met een Samsung?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

@Giany 

Op een samsung ga je gewoon naar software update en daar komt je update dan binnen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Elpenoor
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Lezersgoud. Respect! WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Ik kreeg gisteren op m'n OnePlus 9 Pro ook een sms: "Telenet-info: we kunnen uw gsm-instellingen niet automatisch aanpassen. Dat kunt u wel eenvoudig zelf doen via http://www.telenet.be/Mobile_Config". Ik kreeg gisteren ook een software-update van OP binnen, maar kan ook nog geen 5G selecteren. Gewoon wachten tot er een nieuwe software-update binnenkomt?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

@Elpenoor 

Het beste lijkt mij idd even te wachten. Maar nu vraag ik mij wel af is dit toestel hier gekocht in België of heb je het elders gekocht ? Kan zijn dat als je die elders koopt en het is grijze import , waardoor je toestel dus aan verlaagde prijs kan bekomen , kan het goed zijn dat de software die erop staat hier niet ondersteund wordt. 

 

Bij Samsung is dit ook het geval. Je dient een Europees toestel te hebben om een volledige ondersteuning te krijgen anders werken er ook bepaalde functies niet , denk aan VoWifi. 

 

Want er zijn dus ook Software verschillen blijkbaar onderling tussen de toestellen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

@Elpenoor  @Giany  @Jamingo  @BEL 

5G is nog niet overal beschikbaar.

Als 5G niet beschikbaar is waar jij je bevindt dan kan je ook geen 5G selecteren.

Knipsel.JPG

0 Likes
Elpenoor
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Lezersgoud. Respect! WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Mijn toestel heb ik gewoon bij Telenet gekocht 🙂

Maar ik las op andere fora dat zelfs als 5G niet in jouw regio beschikbaar is, je het toch te zien moet krijgen in het lijstje van "voorkeursnetwerktype"?

0 Likes
Giany
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

@Ex-Netweter In Menen en Roeselare hebben ze wel 5G volgens de kaart. En ik ben nu in Menen. Maar werkt nog niet op mijn iPhone. Is nog niet geactiveerd.

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Nog geen enkele Apple iPhone gebruiker (consument) kan hier gebruik van maken. Voorlopig zijn de nieuwe aanbiederinstellingen nog steeds niet goedgekeurd.

 

Geen idee wanneer dit wel zo zal zijn. Maar wanneer dit is krijgt iedere iPhone gebruiker waarvan hun toestel 5G ondersteunt een nieuwe versie van de aanbiederinstellingen (huidige versie is 48.0). Ook als je je op plek bevindt waar totaal geen 5G dekking is krijg je deze nieuwe instellingen.

 

Je hoeft dus niet zelf steeds te zoeken naar het netwerk. Van zodra de nieuwe instellingen worden uitgerold door Apple kan je toestel automatisch zelf verbinding maken met 5G als er dekking is waar je je bevindt.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5298
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

idd hier ook nog versie 48 op de iPhone 12, zal eerstdaags wel uitgerold worden zodra apple het heeft goedgekeurd, kan tot 14 dagen duren hun goedkeuringen na aanvraag (althans voor apps is het zo).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek


@Master-Magic  schreef:

kan tot 14 dagen duren hun goedkeuringen na aanvraag (althans voor apps is het zo).


Apps worden al enkele jaren binnen de 48 uren gekeurd. Toen in december 2015 Phil Schiller ook verantwoordelijk werd voor de App Store is hier een enorme verbetering in gekomen.

Maar terug on topic 😀

 

Aanbiederinstellingen worden eigenlijk niet gekeurd door Apple. Het is de verantwoordelijkheid van de operator zelf dat alle instellingen correct zijn ingesteld. Zoals (Visual) Voicemail, SMS, MMS, APN, Personal Hotspot, operator eigen menu, de naam en/of logo van de operator enzovoort.

 

Sterker zelf, je kan in principe je eigen aanbiederinstellingen (IPCC bestand) maken en gebruiken.

Het enige dat Apple doet is het signeren en uitrollen van deze aanbiederinstellingen. Op die manier weet men dat de instellingen authentiek afkomstig zijn van de operator en principieel perfect zouden moeten werken.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5298
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

5GBereik.png

Een fotootje met het 5G netwerk en de plaatsen waar beschikbaar ongeveer.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5298
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

@BillyX moet dit tegenspreken, ben met een app bezig, na een week is deze in Android google beschikbaar en bij windows, bij apple duurt het tot 14 dagen, is dus niet binnen de 48 uur 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek


@Master-Magic  schreef:

moet dit tegenspreken, ben met een app bezig, na een week is deze in Android google beschikbaar en bij windows, bij apple duurt het tot 14 dagen, is dus niet binnen de 48 uur 😉 


Bron: https://developer.apple.com/app-store/review/

Review status

Once you’ve submitted your app for review, you can view its status in the My Appssection of App Store Connect or on the App Store Connect App for iPhone and iPad. Review times may vary by app.On average, 50% of apps are reviewed in 24 hours and over 90% are reviewed in 48 hours. If your submission is incomplete, review times may be further delayed or your app may be rejected. Once your app has been reviewed, its status will be updated and you will be notified.

En mijn dagelijkse ervaring is dat dit echt zo is. Vroeger bestond er een site namelijk, https://appreviewtimes.com waar je als developer kon meedelen hoelang jou app in review stond. Nu is deze site niet meer actief. De reden wordt hier ook uitgelegd. 

In 2016 Phil Schiller took over the App Store group inside Apple and pretty quickly review timesreduced from weeks to “about a day” across all of the stores and review times have now been consistent for about three years. In my mind this problem is totally solved.

 

Maar goed laten we terug on topic gaan over 5G. Want hiervoor zitten de meeste in deze thread te wachten. Voorlopig is er nog steeds geen nieuws. Ik vermoed dat Telenet hun lancering ook graag anders had gezien.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes