Beantwoorden
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Ik merk op dat in de productbeschrijving van ONE en ONEup er de volgende melding is bijgekomen:

 

"Onbeperkt* supersnel surfen thuis en onderweg, nu ook op 5G"

 

Heeft er al iemand dit ergens opgemerkt op zijn mobiel toestel?


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Tags (3)
187 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

@pieter_vo 

Nee je kan het niet forceren en je toestel moet ook nog eens officieel in België uitgebracht zijn. 

Googel pixel 6 is hier niet te koop maar wel elders en dus ga je de update heel waarschijnlijk niet krijgen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
pieter_vo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Dus u denkt dat ik zelfs de komende jaren nog niet over 5G zal beschikken, gewoon omdat mijn toestel niet in België aangekocht is? Waarom is dit daarvan afhankelijk? Lijkt mij gek om te denken dat dé Google telefoon bij uitstek over het hoofd gezien wordt. 

 

Handmatige instelling zoals met de APN is dus niet mogelijk?

 

Sorry ik ben nog een 5G noob 🙂 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

@pieter_vo 

Telenet zal ooit wel alle toestellen ondersteunen maar op dit moment nog niet. Dus ik denk dat het niet voor direct gaat zijn en eerst alle toestellen gaan ondersteunen die hier aangekocht zijn of worden. 

Met de APN instellingen kan je niet veel doen dus aanpassen heeft geen zin. Gewoon wachten of je die update gepusht krijgt naar je toestel. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek


@pieter_vo  schreef:

Dus u denkt dat ik zelfs de komende jaren nog niet over 5G zal beschikken, gewoon omdat mijn toestel niet in België aangekocht is? Waarom is dit daarvan afhankelijk? Lijkt mij gek om te denken dat dé Google telefoon bij uitstek over het hoofd gezien wordt. 


Zo erg zal het allemaal niet zijn. Als Telenet gewoon Google op de hoogte brengt dat hun 5G netwerk actief is dan zal Google dit verwerken zodat hun Pixels telefoons hiermee werken.

 

De Pixels telefoons zijn ook niet in Nederland te koop en toch werkt 5G bij KPN, T-Mobile en Vodafone. 

 

Nu blijft de grote vraag...heeft Telenet Google al op de hoogte gebracht of niet?


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
Mitchaug
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Klopt volledig... zowel op de galaxy S21 5g alsook de Galaxy Z flip 5g is nog steeds geen 5G actief.. wel via proximus ontvang ik prima 5G..

Telenet beloofde als ik overstapte naar oneup dat ik meteen 5g kon gebruiken...

Loze beloftes en veel problemen tijdens de omschakeling .. helaas zeer onprofessioneel allemaal..

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

@Mitchaug 

Op mijn Samsung S21 5G kan ik deze optie perfect activeren hoor geen enkel probleem. Enkel kan ik er geen gebruik van maken omdat ik niet in zo een 5G gebied woon of kom dus ik zie enkel 4G+ op dat toestel staan. 

 

Daarom zie dat je wel in zo een gebied bent en of woont. Proximus heeft een wat groter gebied met 5G dan Telenet.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mitchaug
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Aanzetten en activeren is een verschil.. ik heb deze ook gewoon actief staan hoor.. maar deze verbind gewoonweg niet met 5g omwille dat er een zogenaamde popup moet komen volgens telenet en deze is nog niet.gekomen na 10 dagen loze beloftes vanuit telenet...

0 Likes
Giany
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Ik heb eergisteren avond de pop-up ontvangen op mijn iPhone, nu kan ik 5G aanzetten.

0 Likes
pieter_vo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Hier hetzelfde: 5G bij voorkeur.., maar daarom werkt het nog niet. En ik woon in centrum Antwerpen. Idd wachten op de instellingen 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

@Mitchaug 

Op de Samsung dien je wel naar software update te gaan want op die toestellen krijg je geen pop-up zoals op een Iphone. Ik heb die update al gehad vorige week dat was voor mijn nieuwe beveiligingsupdate. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mitchaug
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

ik heb de laatste update op 15/11 gehad .. ook beveiligingspatch

0 Likes
Mitchaug
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Is er iemand die alreeds verbinding heeft gehad met 5G van telenet?

Deze beloofden mij met de overstap naar oneup meteen verbinding te kunnen hebben met 5G  . .maar ben overal in antwerpen geweest en nergens 5G aangetikt gehad, zowel op mijn S21  5g als mijn Z-flip 5g... 

Klantendienst houd me aan het lijntje en steekt het op een update van samung... en samsung zegt duidelijk dat mijn toestel helemaal up to date is .. en dat is ook zo want ik kan op meeste plekken in Antwerpen wél 5G ontvangen van proximus (dual sim).

Volgens mij zitten ze vol leugens en is er nog geen 5G van telenet en is dit weer een verkoopspraatje..

0 Likes
Ex-Netweter
 

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

5G van Telenet is nog niet overal beschikbaar, daar moet je beetje geduld voor hebben. Er zijn bepaalde plekken waar je al 5G hebt. 
Telenet heeft op dit moment een zeer goede 4G en 4G+ dekking. 

Schermafbeelding 2021-12-23 111759.png

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

@Mitchaug het is niet nodig om telkens een nieuw topic te maken over de 5G, er is een topic over 5G 😉 

topics samengezet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Sven92
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Complimentendag On a roll... Tien op tien! A born reader!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Akkoord met het feit dat we even geduld moeten hebben voor de dekking van 5G. In 2022 zal hier vast wel veel verbetering in komen.

 

Echter wil ik wel corrigeren dat de 4G dekking van Telenet alles behalve zeer goed te noemen is. Ik ben enkel bij Telenet voor het snelle thuisnetwerk en de mobiele Apple Watch. De mobiele 4G dekking van Telenet laat vaak te wensen over zowel indoor als outdoor, dit blijkt ook uit onafhankelijke testen dat ze Proximus ver voor moeten laten. Hopelijk maken ze hier ook eens werk van. Dan pas zijn ze voor mij echt dé innovatieve telecom operator van België.

0 Likes