Beantwoorden
tisniwoar
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
Dag van de Chocolade Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Telenet One Number op twee verschillende smartphones

Met Telenet One Number is het mogelijk een eSIM op een smartwatch te installeren met hetzelfde telefoonnummer als je gewone smartphone.
Is dit ook mogelijk je telefoonnummer op deze manier te delen tussen twee smartphones? Dus één smartphone met fysieke SIM kaart en tweede smartphone met eSIM gelinkt aan de fysieke SIM?

Tags (1)
12 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5925
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet One Number op twee verschillende smartphones

@tisniwoar 

De situatie die jij zegt is niet mogelijk dus je kan geen één en hetzelfde nummer gebruiken voor in 2 gsm toestellen. Wel technisch mogelijk maar Telenet doet dit niet. Maar de vraag is dan ook waarom zou je dit eigenlijk willen ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
tisniwoar
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
Dag van de Chocolade Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Telenet One Number op twee verschillende smartphones

Ik zou een oudere smartphone willen gebruiken voor het 'ruwere' gebruik, dus bijvoorbeeld om te navigeren op fiets of motorfiets en dergelijke, zodat ik mijn nieuwe smartphone kan voorbehouden voor gewoon gebruik. En op beide toestellen dus hetzelfde telefoonnummer.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5925
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet One Number op twee verschillende smartphones

@tisniwoar 

Ok dus het is enkel voor wat mobiele data te gebruiken om onderweg iets te doen. Maar weet als je een One Up hebt dat je ook een gratis data kaartje erbij kan nemen. Op die manier kan je perfect een tweede toestel verbinden voor mobiele data daar je onderweg bent. Vele gebruiken het in een mini router om op die manier te verbinden met een tv of iets om op een camping tv te kijken. 

Dus dan zou je beter af zijn met die data simkaart aangezien je daar ook 300 GB aan data hebt voor in het binnenland te gebruiken en 40 GB om in de rest van de EU te gebruiken. Enkel is het niet mogelijk om er oproepen en of sms'en mee te ontvangen. je hebt dus wel een 'gsm nummer' maar dat dient dus enkel voor mobiele data. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
tisniwoar
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
Dag van de Chocolade Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Telenet One Number op twee verschillende smartphones

Niet enkel data (daarvoor gebruik ik idd die gratis data SIM in een tablet), maar ik wil ook telefonisch bereikbaar blijven en zelf kunnen telefoneren.

Dus het voorbeeld moet eigenlijk niet "om te navigeren...", maar "tijdens het navigeren..." zijn (en andere activiteiten waarbij het er wel eens wat ruwer aan toe kan gaan).

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5925
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet One Number op twee verschillende smartphones

@tisniwoar 

Dan zal het technisch niet gaat wat jij wil , één gsm nummer werkend op twee verschillende toestellen. Technisch mag ik niet zeggen want het kan wel maar telenet doet dit niet die laat het niet toe. Ja via de E-sim wel op een smartwatch dat klopt maar goed dat is weer wat anders. 

Je zou het altijd eens kunnen vragen aan de helpdesk enkel of er een ja op komt denk ik niet. 

Natuurlijk zou ik zeggen probeer het maar als je dat gaat doen word je actieve simkaart gedeactiveerd en dan heb je niks meer dan enkel je andere toestel dat werkt met de E-sim. Dus die optie is er al niet. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
tisniwoar
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
Dag van de Chocolade Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Telenet One Number op twee verschillende smartphones

Dacht hierin een simpel alternatief gevonden te hebben om de SIM kaart niet te moeten versteken tussen de twee toestellen... (als dat met een smartwatch kan zou het technisch ook mogelijk moeten zijn met een smartphone zou ik denken, tenzij Telenet dit inderdaad op één of andere manier blokkeert)

Zal eens informeren bij de helpdesk ...

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5925
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet One Number op twee verschillende smartphones

@tisniwoar 

Ja het word sowieso geblokkeerd je activeert een E-sim en direct word de gewone simkaart gedeactiveerd. Dus je ziet er zit dus al een blokkering op. 

laat ons iets weten wat ze zeggen bij klantendienst. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5202
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet One Number op twee verschillende smartphones


@tisniwoar  schreef:

Niet enkel data (daarvoor gebruik ik idd die gratis data SIM in een tablet), maar ik wil ook telefonisch bereikbaar blijven en zelf kunnen telefoneren.

Dus het voorbeeld moet eigenlijk niet "om te navigeren...", maar "tijdens het navigeren..." zijn (en andere activiteiten waarbij het er wel eens wat ruwer aan toe kan gaan).


Je kan met het data kaartje ook "bellen", maar dan op een alternatieve wijze: gebruik maken van apps zoals WhatsApp. Je verbruikt dan data ipv belminuten. Je kan er weliswaar niet mee naar een "nummer" bellen, maar wel naar een "contact". Voorwaarde is natuurlijk dat de tegenpartij dezelfde app gebruikt. Het is in elk geval al beter dan niets ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
tisniwoar
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
Dag van de Chocolade Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Telenet One Number op twee verschillende smartphones

Ja dat klopt inderdaad. De tablet gebruik ik op vakantie en dergelijke met de data SIM, maar ik ga mijn tablet niet gebruiken bij fietstochten en motorrijden bijvoorbeeld, want afgezien van het onhandig grote formaat is het bij problemen absoluut noodzakelijk normaal te kunnen telefoneren (en niet enkel naar 112) 😉

thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 285
WOW! Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO!

Telenet One Number op twee verschillende smartphones

kan je niet met doorschakeling of dergelijke werken en toch gewoon een tweede nummer nemen. de beller bereikt u dan ook op het jouwe. enkel uitgaande oproepen is met ander nr dan . praktisch weet ik wel niet hoe / of deze route  doenbaar is 

tisniwoar
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
Dag van de Chocolade Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Telenet One Number op twee verschillende smartphones

Net met klantendienst gebeld: smartphone met tweede smartphone is inderdaad niet mogelijk,
Bij installatie van een eSIM in de smartphone zelf wordt idd de fysieke SIM onbruikbaar omdat je via de eSIM een ander simkaartnummer krijgt toegewezen.

Met Telenet One Number is het enkel mogelijk een smartphone in combinatie met een smartwatch (met eSIM) te gebruiken. En dat werkt blijkbaar enkel met een Apple Watch Cellular of een Samsung Watch LTE.


Jammer maar helaas dus...

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5925
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet One Number op twee verschillende smartphones

@tisniwoar 

Het te proberen maar idd zoals ik al eerder vermelde het werkt niet. 

Jammer idd maar helaas zou leuk geweest zijn maar het is het dus niet. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.