|
26.329
netweters
|
163.755
antwoorden
|
|
21.987
vragen
|
Beste netweters,
sinds gisteren overgeschakeld naar de Telenet Turbo internetformule.
Heb gezien dat mijn modem werd opgestart, dus ik vermoed dat ik al op het nieuwe profiel sta.
Heb zonet even een test gedaan, rechtstreeks aan de modem met een UTP kabel CAT6.
Upload snelheid lijkt ok te zijn, maar de downloadsnelheid blijft rond de 980 Mbps steken.
Ìk had hiervoor een 1Gbps profiel.
Enig idee wat de oorzaak kan zijn van de lage snelheid?
Ik bezit de laatste generatie modem. (F@ST3896LG-TN).
Screenshot van mijn laatste snelheidstest bijgevoegd.
@SD2 Je vind ook al niet zo dure pc netwerk kaarten met 10G snelheid, ik heb zo ene in m’n pc zitten,
moet het eens opzoeken, was rond de 130€ dacht ik en werkt goed, mits je moederbord en processor het aan kan krijg je de hogere snelheden (als je internet connectie ook de 8500 bv aankan)
@luc55 Niet elke klant is daar van op de hoogte en zal zich mogelijks dit laten aanpraten om hogere snelheid te halen en niet weten dat ze op de 1000 snelheid blijven zitten.
Als je bewust naar hogere snelheid gaat zal je dat wel eens meten
Ik zie in mijn telenet ook een speedtest staan links je moet dan niet lang zoeken om een test pagina
Staat dat er al lang geen idee wel toevallig dat ik zag
Sorry is aan de rechterkant dat het staat de speedtest
Is de eerste keer dat ik dat zie staan
Mijn verhaal:
4 mei komt technieker en zegt ; je switch ondersteunt maar 1gbs en dit is oorzaak van lage snelheid.
Nieuwe switch gekocht met 2,5 gbs
Vandaag nog steeds download 940 en upload 95
Gebeld naar Technische dienst Telenet. Ze vinden geen probleem en zijn verbaasd over dit probleem en stellen voor om modem in te leveren voor nieuwe.
Nieuwe modem geeft zelfde snelheid. (persoon in shop weet ook van niets en vraagt me lullig "waarom hebt ge die snelheid nodig ?")
Dus iedereen bij Telenet kent het probleem maar zwijgt en doet alsof ze niet weten wat het probleem is.