Beantwoorden
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Telenet app: beschikbare data in mobiele pot klopt niet

Ik heb een Klik 40 (de business variant van Wigo 35).

Als beheerder zie ik mooi de verbruikte data en de nog beschikbare data in de mobiele pot.

 

Maar mijn kinderen, die geen beheerder zijn, zie enkel correcte waarden voor hun eigen verbruikte data.  De nog beschikbare data klopt niet.
Stel dat zoon1 15GB verbruikt heeft, en zoon2 10GB.

Dan ziet zoon1 voor nog beschikbare data: 25GB en zoon2: 30GB  (zijnde 40GB minus eigen verbruikte data).
Zij gaan er dus verkeerdelijk van uit dat er nog heel veel data in de pot zit, terwijl er in werkelijkheid veel minder in zit.

 

Dit wijst duidelijk op een bug in de Telenet app. Wij gebruiken de meest recente versie voor IOS.

Ik vermoed dat dit probleem zich ook bij Wigo manifesteert.
Is er iemand die kan nagaan of hij/zij ook dit issue heeft?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
5 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet app: beschikbare data in mobiele pot klopt niet

Net nagekeken (WIGO 25 hier) en geen problemen gezien. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telenet app: beschikbare data in mobiele pot klopt niet

@Steven-E ik heb zelf geen WIGO met mobiel erin, dus kan het helaas ook niet testen. Misschien nog andere Netweters met een KLIK abonnement? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Telenet app: beschikbare data in mobiele pot klopt niet

Ik heb destijds naar de business klantendienst gebeld voor een update, en belde vandaag nog eens terug voor een status. 
Helaas is er niets mee gedaan, er was van mijn melding zelfs niets terug te vinden 😞


En dan vandaag een lijdensweg om uit te leggen wat het probleem is.

De man van de business helpdesk wou maar het verschil niet snappen tussen verbruikt volume en resterend volume in de datapot.  Hij bleef maar beweren: "als de persoon ziet wat hij verbruikt heeft, dan weet hij toch hoeveel er nog over is?" Ook na 10 minuten uitleg, zucht ... Ik werd er uiteindelijk hopeloos van.

 

Dus de eerste 2 screenshots tonen wat de beheerder ziet. Dat klopt.
Maar de andere gebruikers zien een verkeerde waarde voor de nog beschikbare mobiele datapot.

Als voorbeeld: mijn zoon Sam heeft 3,29 verbruikt, maar de andere familieleden hebben ook een verbruik.
Toch ziet Sam 36,71GB nog vrij in de beschikbare datapot, wat dus niet klopt. Dit houdt enkel rekening met zijn eigen verbruik.

Toen ik destijds Wigo had, klopte dit wel.

De helpdesk medewerker bleef maar volhouden dat dit "zo bedoeld is om te werken".

Daar ben ik het niet mee eens. Als er staat "Mobiel verbruik - X GB Beschikbaar", dan moet dit toch het verbruik van de andere nummers mee in rekening nemen? Wat heb je er anders aan?

 

Zo heeft mijn andere zoon eens, 2 dagen voor de nieuwe pot, de datapot opgebruikt omdat hij dacht dat er nog meer dan genoeg over was. Resultaat: iedereen gedaan met mobiel surfen.

De helpdesk medewerker voerde dan de mogelijkheid aan om limieten in te stellen.
Ja dat kan, maar dit is naast de kwestie. Als de info in de app klopt, gaan mijn kinderen zich baseren op correcte info en zich verantwoordelijk gedragen, zonder dat ik de kraan moet dichtdraaien (wat je imho enkel bij kleine kindjes doet of als er niet geluisterd wordt).


Na herhaaldelijk aandringen is er toch een case geopend.
De man was overigens wel vriendelijk.


Beheerder: overzicht verbruik van alle gebruikers = correct

beheerder - verbruik alle nummers.PNG

Beheerder: beschikbaar volume mobiele datapot = correct
beheerder - vrij volume.PNG

 

Gewone gebruiker: persoonlijk verbruik = correct maar het totale volume van 40GB is irrelevant en misleidend
normale gebruiker - verbruik eigen nummer.PNG

 

Gewone gebruiker: Beschikbar volume mobiele datapot = niet correct
normale gebruiker - vrij volume.PNG

 

Laatste app voor IOS: 3.1.0.
Getest op Iphone 11Pro, Iphone SE 2nd edition en Iphone XR. IOS versie 14.4.1 en 14.4.2.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Telenet app: beschikbare data in mobiele pot klopt niet

Toevallig is hier, vanaf Vrijdag, ook een abonnement aanpassing met 'gedeelde mobiele pot'. Business KLIK abonnement (80GB 5SIMs). Zelfde probleem hier. Beheerder ziet 'volle-pot' minus totaal verbruik als 'beschikbaar'. Niet beheerder ziet 'volle-pot' minus eigen verbruik als 'beschikbaar'.  Android 11 Telenet app. Vermoedelijk een 'if-then-else' fout. Misschien is de reken fout er omdat beheerder voor elke gebruiker een (toch in ons abonnement) maximum verbruik kan instellen (met een minimum voor dat maximum weliswaar) en men dan, indien KLIK, de formule

beschikbaar=maximum-verbruik

hanteert, maar: als er geen maximum is ingesteld, dan heeft men wellicht

=vol-verbruik in plaats van =vol-totaalverbruik

gecodeerd, indien niet beheerder...

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Telenet app: beschikbare data in mobiele pot klopt niet

Bedankt @NofanTasi,


Ik ben dus niet de enige en nu weten we ook dat ook de app voor Android er last van heeft.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes