Beantwoorden
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Telenet en de MCE (Mobile Coverage Extender)

Beste Netweters,

vanaf vrijdag  22/03 zullen wij als’t God beliefd bij Telenet aangesloten zitten. Op mijn huidige Proximus installatie heb ik nu een MCE van Proximus aangesloten staan omdat ons huis redelijk geïsoleerd is. En zonder deze hadden we binnen geen ontvangst. Telenet bied er ook eentje aan maar wel aan te kopen.

Bij Proximus huurde ik deze bij mijn aanrekening voor € 5,00 per maand. Ik vertik het om hier voor deze € 140,00 te betalen. Kan Telenet deze ook niet aanbieden op huurbasis? Decoders worden wel verhuurd.

Ik begrijp dit niet. En ik ben vrij wel zeker dat ik er nu ook eentje ga nodig hebben. Gratis hoeft voor mij niet, maar iemand verplichten om eentje aan te kopen en dan misschien nog niet te werken...

zijn er nog andere oplossingen? Ja bellen via WiFi. Mijn toestel is compatibel maar Telenet moet het nog uitrollen naar mijn type smartphone.

Graag had ik een betaalbare oplossing van Telenet aangeboden gekregen,aub?

 

Greetz,

Dominique

Never trust in Dust
0 Likes
8 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet en de MCE (Mobile Coverage Extender)

@Domi1963 

 

Verhuis je met uw foon ook naar Telenet? Heb je een kennis die reeds mobiele Telenet klant is? Dan kan die eens bij u thuis langskomen om te kijken hoe goed of hoe slecht de ontvangst binnen is. De kaarten die je op internet kan vinden zijn niet altijd nauwkeurig.

 

BTW, ik wist niet dat de MCE zo duur was ... Voor mij was het geen optie omdat de MCE van Telenet niet werkt op een modem-only met eigen router , enkel op een installatie met een HGW ...

 

EDIT: ik meende dat in bepaalde gevallen de MCE gratis verstrekt werd, maar de juiste details ken ik niet. Of was dit enkel in de beginperiode?

 

EDIT 2: ik heb antwoord op mijn vraag zelf gevonden:

Telenet heeft de mobile coverage extenders een tijdlang gratis aangeboden. Toen zat het bedrijf nog in de overgang van het gehuurde Orange netwerk naar het eigen Telenet netwerk. Ondertussen is het signaal overal krachtig genoeg.

Wie nu nog nood heeft aan zo'n extender, moet dus zelf opdraaien voor de kosten.

  • Bij Telenet koop je een toestel voor 140 euro.

   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet en de MCE (Mobile Coverage Extender)

@Domi1963  de MCE worden enkel uitgegeven per provider dat wil dus ook zeggen dat de technologie wordt ondersteund door de eigen provider om het bereik beter te maken. Zelf heb ik ook een MCE in huis maar van Orange omdat mijn partner bij Orange is en ook het bereik voor Orange heel slecht is . Mijn GSM zit in een WIGO pakket en heb geen beter ontvangst omdat de MCE van Orange is en dus mijn gsm niet ondersteund voor beter bereik. Daarom elke provider ondersteund zijn eigen netwerk. Enkel Telenet heeft er eentje op aankoop basis en niet op huur basis en daar is op dit ogenblik geen andere manier voor , heb zelf hier ook al navraag naar gedaan bij Telenet. Natuurlijk zoals u zelf zegt en aangeeft bellen via wifi maar de gsm moet wel ondersteund worden en dus ook op de uitrol staan bij Telenet. Dit zal wel komen maar daar kan een tijd over heen gaan aangezien de fabrikant hiervoor ook medewerking voor dient te verlenen. Wat eventueel een oplossing kan zijn is een MCE aankopen in een willekeurige winkel , dat wil zeggen dat deze heel neutraal is een eigen mast op uw dak zetten of door middel van een kleine antenne , en dat het bereik op deze manier beter gemaakt kan worden. Ook deze optie is aankopend maar niet adres gebonden zoals de MCE bij de provider. Nadeel is dat als u zelf eentje aankoopt deze niet goedkoper zijn dus bij Telenet aankopen is dan weer beter koop. U geeft aan niet eentje te willen kopen maar te huren maar deze optie is er niet dus vrees dat er geen andere optie's mogelijk zijn. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet en de MCE (Mobile Coverage Extender)

@patrick37  en @Domi1963 

 

Als kopen echt geen optie is, en VoWiFiis (nog) niet beschikbaar, dan is er eigenlijk maar één alternatief: voor mobiel bellen naar een andere provider gaan (of blijven). Kweetet, vloeken in de kerk, maar de eerlijke volledigheid gebied mij van dit toch even aan te halen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet en de MCE (Mobile Coverage Extender)

@StefaanH  ik mag eigenlijk niet klagen over het bereik van Telenet in huis . Je weet ik was eerst bij Orange klant maar het bereik van Orange is thuis nog slechter dan Telenet. En ben een zeer tevreden klant van Telenet met de gsm en alle andere diensten dus overstappen is niet nodig voor mij. Moest ik wel de MCE nodig hebben voor Telenet zou ik overwegen eentje te kopen . Heb zelf ook wat dingen bekeken en de zendmasten van Telenet / Base staan dichter bij huis dan die van Orange en dat maakt ook veel verschil ondanks de vele isolatie in huis. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Telenet en de MCE (Mobile Coverage Extender)

@StefaanH @patrick37 :

Ik stap inderdaad met alles over van Proximus naar Telenet. Ik heb een WIGO 40GB met opties play, play More en play Sports.

-Dus ik heb supersnel internet met HGW aan 200 Mbps Download en 20 upload.

-Ik heb 2 TV’s waarvan 1 met digicorder en 1 met digibox.

-Ik heb vaste telefoon met bellen binnen België 24/7.

-Ik heb een pot van 40GB mobiele data gekoppeld aan 5 simkaarten.

-Ik heb play. 

-Ik heb play More.

-Ik heb play Sports.

-Ik heb een pack internet security voor 3 computers.

Bij Proximus hadden wij bijna geen ontvangst zonder MCE. Dus ik vermoed dat door de isolatie het met Telenet niet beter zal zijn. Ik heb een vriendin die bij BASE is, welke het mobiel netwerk is van Telenet? Correct me if I’m wrong. Ik kan haar smartphone eens opeisen voor een paar uur. Smiley Erg vrolijk

@patrick37 : Aan Uw voorstel had ik ook al gedacht, maar is nog duurder en is zelfs verboden door het BIPT.

Je bent verplicht om langs de provider te passeren, omdat zij de juiste instellingen hebben met hun MCE’s.

Toch zou Telenet mogen beginnen denken aan een verhuur oplossing of vlugger hun VOWiFi netwerk uitrollen. Mijn smartphone is compatibel, maar staat nog niet in de lijst van Telenet.

Ik heb een iPhone 7 plus die compatibel is voor bellen via data (4G) en VOWiFi, maar staat nog niet op de lijst bij Telenet.

@Suzy heeft mij gezegd dat Telenet er mee bezig is, maar wanneer mijn toestel aan de beurt is staat nog niet bekend. En dan nog de 4 andere iPhone’s... Ze zijn allemaal compatibel volgens Apple.

Er is nog een 8 plus, een gewone 7, een 6 en een SE. De 8 plus van mijn schoonzoon staat wel in de lijst en zal van VOWiFi kunnen gebruik maken. Maar onze 4 andere iPhone’s zullen mss versleten zijn eer Telenet voor deze Toestellen VOWiFi uitrolt.

Ik las ook ergens op de website dat in geval van zeer slechte ontvangst, een technieker van Telenet een gratis antennetje komt plaatsen. Maar wat is dat?? Waarschijnlijk geen MCE.

We zien wel wat het wordt...

 

Never trust in Dust
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet en de MCE (Mobile Coverage Extender)


@Domi1963  schreef:

-Ik heb een pack internet security voor 3 computers.


Dat is geld dat je kan uitsparen (mijn persoonlijke mening; ik vertegenwoordig TN niet). Ik begrijp waarom TN iets dergelijks aanbiedt, maar voor de gebruiker vind ik het weggegooid geld. Er zijn genoeg gratis alternatieven om die computers te beschermen, het gebruik van het gezond verstand ('practice safe hex' zoals ze zeggen) is daar maar één van. Zelf draai ik al jaren Windows en ik kan eerlijk zeggen dat ik nog nooit last heb gehad van malware, virussen, ...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet en de MCE (Mobile Coverage Extender)

@Domi1963  dat is een heel pakket wat u neemt bij Telenet , niet dat ik minder heb heb enkel geen play sport 🙂 Dat wist ik niet helemaal of het nu verboden was volgens het BIPT , goed dat u deze info ook al gevonden had. Ben het wel met uw stelling eens om een MCE te verhuren , meeste klanten maken een overstap omdat het bereik niet optimaal is en vandaag de dag die techieken die we hebben moet het mogelijk maken om binnenhuis echt goed bereik te hebben. Nu weet ik uit ervaring wel dat antennes niet tegen goede isolatie op kan tenzij natuurlijk de antennes sterker gezet worden. aangezien hiervan kan dat weer niet anders zou de straling te veel worden waar de mens aan bloot gesteld wordt. Zo blijft deze cirkel natuurlijk rond gaan. 

 

Ja de antennes die nu staan van Base zijn van Telenet en telenet gaat een uitbereiding doen van de antennes om nog meer dekking te kunnen bieden dan dat er al is. Maar goed neemt niet weg natuurlijk dat binnen huis ook iets moet zijn van netwerk want de tijd van bij de venster te staan en te bellen staat achter ons. Hopelijk , en ik wacht mee want ook ik heb nog een iphone liggen die VoWifi ondersteund maar nog niet op de lijst staat. Zelf gebruik ik de iphone niet meer ben terug naar android gegaan en dat is een Samsung staat in de lijst maar ook hiermee kan ik nog niet bellen over wifi omdat het nog niet geactiveerd is op de simkaart dus daar wacht ik nog op. Zoals ik al eerder in een post zei persoonlijk zou ik wel overwegen om een MCE te kopen omdat bereik voor mij erg belangrijk is ook voor mijn werk. Maar aan de andere kant eeentje huren is nog altijd de beste oplossing want als ik morgen geen klant meer ben zit ik met iets in huis waar ik dan helemaal niks meer mee ben . Dus nogmaals ben het zeker met u eens en een voorstander van een MCE te huren in plaats van kopen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Telenet en de MCE (Mobile Coverage Extender)

@StefaanH : 

Eigenlijk ben ik al van in het begin bij Telenet. Waar ik vroeger woonde had ik ook Telenet. Dat was nog in de periode dat Telenet nog afhankelijk was van de bazen: de kabel maatschappijen. Ik woonde toen op het eind van een straat, en dus ook op het eind van een kabel distributielijn. Ik had voortdurend uitval van telefoon en internet. De Telenet techniekers konden enkel gebrek aan signaal vast stellen. Ze waren toen al zeer behulpzaam. Volgens Telenet volstond het dat de kabelmaatschappij hun versterker moest verzwaren om mijn probleem op te lossen. Dit werd categoriek gewijgerd door Haviland (onze kabelmaatschappij). Dus noodgedwongen ben ik toen overgestapt naar Proximus, en Telenet had er geen fout in. Dus bij Proximus verliep alles goed in het begin, ook nog toen ik verhuisde naar waar ik nu woon. Maar stilaan is er een haat verhouding gegroeid met Proximus. Altijd was er wel iets zoals Facturatie fouten, modems en decoders die stuk gingen. En de onbekwame en steeds onvriendelijk wordende klantendienst. Nu mijn huidige klacht die ik heb is blokjesvorming op beide TV toestellen en ze vinden het niet, nochtans heeft een telecomoperator kwaliteits verlies gezien op mijn vaste lijn bij een meting...

Dus neen, ik kom terug naar Telenet. Er zal wel een oplossing komen voor het al dan niet gebrek aan mobiele ontvangst binnen. En eigenlijk, buiten Telenet, Proximus buiten strijd gelaten, is er nog geen enkele provider op de markt die kan bieden wat Telenet nu heeft, aan een gelijkwaardige prijs als Proximus, zelfs iets goedkoper...

Never trust in Dust
0 Likes