24785
netweters
|
152665
antwoorden
|
20729
vragen
|
Mijn mama heeft al heel erg lang een geheim nummer. Dit werd mee overgenomen bij de overstap van Belgacom naar Telenet (heel lang geleden). Nu heeft ze een personenalarm via de vaste lijn (CM). het systeem zou niet functioneren omdat de nummerherkenning niet aanstaat. Ze heeft al verschillende keren contact gehad met Telenet en men zegt dat ze dit moet aanpassen op haar vast toestel, maar daar kan ze geen wijzigingen doen. Volgens mij ligt het aan het geheime telefoonnummer, maar krijg geen antwoord hierover bij Telenet. Heeft nog iemand hier ervaringen mee ?
Titel gewijzigd door Vincent (mod) | Vorige titel: Ongedaan maken geheim nummer
Volgens mij heb je gelijk dat dit effectief aan Telenet hun kant aangepast moet worden.
Ik zou opnieuw contact opnemen, in de hoop dat je een beter geïnformeerde medewerker aan de lijn krijgt.
Geef ook duidelijk aan dat het om een vaste lijn gaat en dus niet om mobiel. Het nummer moet veranderd worden van Geheim nummer naar niet-vermeld nummer.
In deze post Anoniem bellen op vaste-lijn uitschakelen hebben ze het via WhatsApp opgelost.
Nummerweergave (permanent) moet door Telenet ingeschakeld worden.
Er bestaan ook codes voor het in/uitschakelen van nummerweergave, maar die weet ik niet uit het hoofd, en kan deze niet direct terugvinden.
Misschien helpen volgende codes, je kan altijd eens proberen ...
#31# = nummerweergave permanent aan?
*31# = nummerweergave permanent uit?
#31#te bellen nr = éénmalig aan?
*31#te bellen nr = éénmalig af?
Als #31# + te bellen nr zou werken, dan kan je deze code eventueel (laten) programmeren in het personenalarm, zodat het nummer toch weergegeven wordt?
Telenet moet dit aanpassen, nummeronderdrukking (Calling Line Identification Restriction) staat ingeschakeld op die telefoonlijn.
Identiek probleem is hier op Netweters zeven jaar geleden gepost: https://www.netweters.be/t5/Surfen-bellen-sms-en/Nummerweergave-vaste-telefonie/td-p/17714
Als Telenet dit niet wil of kan aanpassen, kan je natuurlijk steeds een telefoonlijn met nummeroverdracht bestellen bij een andere operator die dit wel kan aanpassen.
Je hebt pech gehad om een medewerker aan de lijn te hebben gehad die er niets van kent. Zij kunnen geheimnummer, al of niet vermelding in telefoonboek en nummerherkenning perfect aanzetten. Of het zou moeten liggen aan de huidige IT problemen bij Telenet. Want nu kan de hulpsentrale inderdaad niet vaststellen van waar de oproep komt. Want zij werken wel met nummerherkenning. Dus nummerherkenning moet bij jou niet aan staan maar mag wel.
offtopic maar beetje absurd, dat de optie ken je beller geld kost op een vaste lijn bij telenet !
Je belt gratis 1919 en je kent je laatste beller. Als die zijn nummer niet doorstuurt krijg je de mededeling dat het een geheim nummer is.
ja , maar, in geval van spamcalls is het dus een ' betaalde ' beveiligingsoptie.voor telenet is dit echt wel gratis. wel wat jammer
De 1919 is altijd gratis.
Het nummer van de oproeper zien is correct als de oproeper iemand is die correct handelt.
Criminelen kunnen u bellen en het nummer (en afgeleid daarvan de naam) dat je ziet van iemand anders is. Dat wordt aangeduid met de Engelse term Spoofing.
Lees dit eens.
Wat geld kan kosten is terugbellen. Daar moet je voorzichtig met zijn.
dat is al zeer gericht . eerder in de aard ' ik zie niet of het nummer lokaal is of al een heel rare landcode heeft for starters, opnemen dan maar. met het bedrag dat het extra kost kan je nog steeds wat tegenwoordig, bv abbonement digitaal magasine nemen oid. voor sommigen is het helaas wel kiezen. toch bedankt voor de info ivm spoofing maar het is niet steeds zo gesofisticeerd
Als het nummer met twee nullen begint, is het een buitenlandsnummer.
ja wanneer zichtbaar , en inbegrepen in je abonnement. dat is net mijn punt. jammer dat dit niet gratis kan het zou de veiligheid en zeker het comfort verhogen. het kost hen niets het is maar een technicaliteit
Ik vermoed dat er hier wat verwarring gaande is ?
1) Je kan er voor kiezen om je tel nr niet openbaar te maken in het telefoomboek maw je kan het niet opvragen. Maar als je iemand opbeld wordt je tel ID wel mee gezonden naar de persoon die jj opbeld.
2) En je kan je tel id niet mee sturen zoals @flip1953 hier uitlegd.
Wat dus wil zeggen dat als je tel id uit staat en dus niet wordt mee gezonden , dan ziet de persoon naar wie jij belt je tel nr niet dan ziet die de naam anoniem.
Als je het tel id aanzet , dan ziet de persoon die je opbeld wel je tel nr.
De code die @flip1953 vermeld kan je op elk telefoon toestel met druk toetsen gebruiken. Via een draaischijf niet omdat je daar het # of * teken enz niet kan gebruiken. Zulke type oude telefoon toestellen die kan je voor zover ik weet nog steeds gebruiken om te bellen en gebeld te worden ?
Zoals eerder aangegeven ivm met dat alarm vermoed ik dat je de id code moet aanzetten ? Dat kan je controlenen door bv met dat bewust toestel naar een gsm te bellen , zie je anoniem ? Dan staat de code uit , zet die aan en bel opnieuw. Nu moet je het id zien = tel nr.
Bij mijn oude telecom provider had ik een extra betaal optie om anonieme bellers niet door te laten , alleen zij die hun tel nr id mee zonden konden bellen, en dan heb ik test gedaan en zonder id ging het niet met id wel.
Tel nr = ID
Je moet al een oude modem hebben om telefoon met draaischijf (pulse) te kunnen gebruiken. Indien mijn vorige modem/router van Telenet de CH6643E was, dan is dit de laatste die pulse ondersteunde. Klanten met een alarminstallatie van circa twintig jaar geleden of ouder, konden bij modem wissel niet meer automatisch bellen, tenzij vervanging van de pulse module naar toon.
Die ca 20 jaar geleden zal wel afgehangen hebben van de installateur, de conservatieve blijft geloven in het pulse systeem zelfs als alle nieuwe toestellen (ca 20 jaar geleden) al jaren toon ondersteunden.
@Ex-Netweter
Anonieme bellers blokkeren (die komen dan rechtstreeks op de voicemail terecht, uw foon belt niet eens) is een gratis optie in de settings van de meeste smartfoons.