Beantwoorden
matty
Freshman Meerweter
Berichten: 67
Full speed writing! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Dag van de Chocolade

Van eSIM Orange naar Telenet ONEup

Beste,

 

ik ben momenteel Orange klant met een e-sim.

nu ben ik aan het overwegen om naar telenet one up te gaan. Maar als ik bij telenet een simkaart krijg, hoe kan ik mijn huidige esim van orange overdragen naar een fisieke simkaart. Heb namelijk geen simkaart nummer om over te geven naar telenet. Dus kan er dus ook geen overdracht van nummer gebeuren. Moet ik eerst naar orange gaan voor een simswap naar een simkaart? Of kan telenet toch een overdracht doen ZONDER simkaart nummer. Toestel dat ik nu heb is een iphone12

0 Likes
7 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Van eSIM Orange naar Telenet ONEup

@matty  

Op zich is het geen probleem om je nummer over te zetten ook al heb je E-sim in gebruik. Je kan gewoon je klantennummer geven om op die manier je nummeroverdracht in werking te zetten. Ok toegegeven het kan langer duren dan dat je een simkaartnummer geeft maar in de praktijk merk je daar als klant niks van. Zou binnen gaan in een Telenet center bij je in de buurt en daar je pakket samenstellen. Ook kan je eventueel online bestellen maar ik dacht dat je online wel een simkaartnummer moest ingeven aangezien dit veiliger is voor jou als klant. Op die manier kan namelijk niemand anders zomaar een nummeroverdracht op starten. 

 

Die simswap is dus nergens voor nodig. Maar ga dus wel langs in een telenet center in de buurt zodat ze je daar goed verder kunnen helpen. 

 

EDIT: ik dacht zelfs dat er een fysieknummer van simkaart aanwezig zou staan in je iPhone als ik het goed voor heb. Maar hier ben ik niet zeker van , je dient eens te kijken bij je instellingen voor mobiel abonnement. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
matty
Freshman Meerweter
Berichten: 67
Full speed writing! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Dag van de Chocolade

Van eSIM Orange naar Telenet ONEup

Is dit het iccid?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Van eSIM Orange naar Telenet ONEup

@matty  

Ja dat zou het normaal gezien moeten zijn. Enkel weet ik natuurlijk niet op Telenet dit zo ziet als simkaartnummer maar je kan het proberen. Moest je foutmeldingen hebben of krijgen dan raad ik je aan om het eerst genoemde advies te volgen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!
0 Likes
matty
Freshman Meerweter
Berichten: 67
Full speed writing! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Dag van de Chocolade

Van eSIM Orange naar Telenet ONEup

Ik heb net naar orange gebeld en die geven mij een ander nummer dan de iccid…. Best een swap uit gaan voeren dat ik een fysiek nummer heb

0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Van eSIM Orange naar Telenet ONEup

Het SIM-kaartnr is een deel van het ICCID

Concreet dienen de 1e 6 cijfers (8932xy) te worden verwijderd en enkel de 13 volgende te worden genomen om het SIM-kaartnr te bekomen (89 = telecom; 32 = België; xy= operator van uitgifte)

0 Likes
matty
Freshman Meerweter
Berichten: 67
Full speed writing! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Dag van de Chocolade

Van eSIM Orange naar Telenet ONEup

Heb bij orange een simswap uitgevoerd. Ze wisten me daar te zeggen dat dit het minste miserie ging geven voor een overdracht. Best grappig service verlenen terwijl ze weten dat je weg gaat