24770
netweters
|
152556
antwoorden
|
20720
vragen
|
Sinds enkele maanden geeft mijn vaste telefoon een andere naam weer als ik naar een mobiel nummer bel. Bij Telenet sta ik wel onder mijn eigen naam en kunnen ze er blijkbaar niets aan doen. Heeft iemand een oplossing hiervoor?
De naam die op een mobiel nummer getoond wordt hangt af van hoe de ontvanger jou in hun toestel gezet heeft.
Dus de ontvanger moet in hun contactenlijst zorgen dat de naam die aan jouw nummer gekoppeld is juist is.
@AnneH schreef:Sinds enkele maanden geeft mijn vaste telefoon een andere naam weer als ik naar een mobiel nummer bel. Bij Telenet sta ik wel onder mijn eigen naam en kunnen ze er blijkbaar niets aan doen. Heeft iemand een oplossing hiervoor?
Natuurlijk kan Telenet daar niets aan doen, gezien de NAAM van een vaste lijn niet meegestuurd wordt, maar alleen het NUMMER (uitzondering: tussen Telenet vaste lijnen kan de NAAM wel zichtbaar gemaakt worden indien de ontvanger "ken je beller" heeft geactiveerd, en het vaste toestel naamweergave (CNIP) ondersteunt).
Op een GSM toestel zijn er verschillende mogelijkheden waarom een NAAM verschijnt.
Maar ... dit alles heeft niets te maken met de naam van de vaste lijn in het Telenet klantenbestand...
Bedankt voor je antwoord. Het gaat alleen over vaste lijn naar mobiele telefoon. Zit ik op die mobiele telefoon in contacten dan is er geen probleem, maar zo niet krijgen ze dus die verkeerde naam! Heb contact opgenomen met infobel.com en mijn nummer stond inderdaad onder een syndicus. Heb daar contact mee opgenomen maar die wisten van niks! Infobel.com heeft vervolgens die verkeerde naam helemaal weggehaald uit zijn bestand, helaas zonder resultaat. Als ik naar mijn eigen mobiel bel met vaste lijn krijg ik ook die verkeerde naam te zien. Onbegrijpelijk. Het is begonnen met nieuw modem en kleine tv box.
Bedankt in ieder geval, groetjes Anne
Ik weet niet exact hoe het werkt, maar bij een onbekend nummer raadpleegt Android een database en dan krijg je soms een naam te zien. Meestal is dat van een bedrijf. Mogelijk zit jouw nummer in zo'n database.
Heb naar infobel.com gebeld, daar stond mijn nummer inderdaad gelinkt aan een syndicus en dat is wat ik te zien krijg. Ze hebben dat nummer toen helemaal weggehaald, maar helaas zonder resultaat. Als het in andere database ook zo staat is het een onbegonnen zaak. Bedankt
Je kan misschien ook een mail sturen naar info@fcrmedia.be (Witte Gids) om je te laten verwijderen
Maar de "moeder" van alle verschillende (commerciële) Databases is Centrale Nummerdatabank (CNDB).
Hier kan je online zien wat er van jou bekend is, en ook schrappen: https://www.centralnumberdatabase.be/nl
Je kan (natuurlijk) je nummer niet laten schrappen, maar welke info (niet) gepubliceerd mag worden.
Je krijgt een telefoontje of sms om te bevestigen dat je de eigenaar van het nummer bent.
Heb beiden bevraagd maar was bij beiden onvindbaar.