Beantwoorden
Novan1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 22
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

VoLTE/VoWiFi op Xiaomi Redmi Note 9 werkt niet

Ik heb in mijn Xiaomi redmi note 9 volte en Voice over wifi aanstaan. Moet er nu nog iets gebeuren want ik zie geen verschil  boven rechts van het icoontje verbindingen ? Volgens Telenet is volte geactiveerd. Zijn er ook gebruikers van Redmi note 9 waarbij alles werkt?

Tags (1)
0 Likes
35 reacties
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

VoLTE/VoWiFi op Xiaomi Redmi Note 9 werkt niet


@patrick37  schreef:

@NofanTasi  

Dat zag ik wel dat het werkte dat stond ook van boven VoLTE dus dat was actief. 


Daar zitten nog een aantal onbekenden. Welke vendor (of Google) Android software toont op welke manier of VoLTE actief is (in jou geval MIUI). Bij iOS zijn er geen 'vendor' extras. En hoe 'ultiem' testen? Ik zal mijn best doen.

 

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VoLTE/VoWiFi op Xiaomi Redmi Note 9 werkt niet

@NofanTasi  

Ik heb net gezien dat MIUI 12 erop staat. Voor de rest doe ik niks meer met dat toestel dat steekt nu enkel in de schuif. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

VoLTE/VoWiFi op Xiaomi Redmi Note 9 werkt niet


@patrick37  schreef:

@NofanTasi  

Ik heb net gezien dat MIUI 12 erop staat. Voor de rest doe ik niks meer met dat toestel dat steekt nu enkel in de schuif. 


... ietwat Off Topic ... *zonde* zo'n Redmi 9T (davinci) in de schuif. Die heeft perfecte XDA ondersteuning voor een lang en gelukkig leven met prima custom rom/kernel/recovery A/B support

 https://forum.xda-developers.com/f/redmi-k20-xiaomi-mi-9t-roms-kernels-recoveries.8950/

 

 

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VoLTE/VoWiFi op Xiaomi Redmi Note 9 werkt niet

Als Telenet een ergens een instelling doet voor een bepaalde sim kaart om Volte en Vowifi te activeren, zou een interessante test zijn om na activatie die sim eens in een smartphone van een zogezegd niet ondersteund merk te steken.

0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

VoLTE/VoWiFi op Xiaomi Redmi Note 9 werkt niet

Ik kreeg vandaag telefoon van Telenet business support : VoLTE en VoWiFi op de 5 SIMs is geactiveerd. Alle test resultaten op mijn Android devices zijn identiek als voor activatie (of die activatie er reeds voor vandaag was ben ik vergeten te vragen en is me ook niet gezegd).

Oneplus 8T OxygenOS en Oneplus 5T Pixel Experience zeggen nog steeds dat VoLTE en VoWiFi niet geprovisioneerd zijn, en, de 'ultieme' VoWiFi test vraagt nog steeds om eerst vliegtuig stand uit te zetten wanneer ik probeer te bellen.

Ik heb iPhone 11 van mijn vrouw nog niet getest (en ik weet overigens ook niet of die door Telenet ondersteund is).

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

VoLTE/VoWiFi op Xiaomi Redmi Note 9 werkt niet

Correctie ... ik merk nu (via *#*#4636#*#*):

 

op 1+8T OOS staan VoLTE en VoWiFi provisioning settings greyed out off

op 1+5T PE staan VoLTE en VoWiFi provisioning settings greyed out on

... wie weet was dat ook zo voordien en heb ik daar over gekeken...

 

Bovendien heeft 1+5T PE settings voor VoLTE en VoWiFi (die ik nu ook on gezet heb).

1+8T OOS heeft die settings niet, of, ik vind ze toch niet (wat me doet vermoeden dat er in OOS misschien geen support is).

 

Doch, de 'ultieme' VoWiFi test vraagt, ook op 1+5T PE, nog steeds om eerst vliegtuig stand uit te zetten. Nu ben ik ook wel benieuwd hoe VoLTE op 1+5T PE te testen.

 

Het is niet omdat alles on staat dat het ook werkt (PE is geen stock ROM)...

 

Qua VoLTE testen:

Als ik van 1+5T PE naar 1+8T OOS bel verandert 4G naast de notificatie connectiviteit driehoek meter in H (of zulks vroeger ook zo was kan ik me niet herinneren).

Als ik van 1+8T OOS naar 1+5T PE bel verschijnt diezelfde H (ter vervanging van 4G+).

 

Mischien is dat een teken van VoLTE (maar waarom dan enkel de 1+5T de setting on is me een raadsel).

 

Of zou er ergens VoLTE moeten verschijnen?, en, indien zo, is dat voor alle vendor software identiek?, dat weet ik niet, ik vermoed van niet. Hoe dan ook, dergelijke indicate krijg ik niet.

 

Ik blijf benieuwd naar een generieke (pakweg Android) VoLTE test.

 

Wat generieke VoWiFi test betreft: ik moet dus sowieso vliegtuig stand uit ztten. En, met vliegtuig stand uit kan ik bellen, maar, noch op 1+5T, noch op 1+8T zie ik enige indicatie die me toont dat het bellen over VoWiFi gebeurt. VoWiFi verschijnt nergens.

 

Het blijft een beetje koffiedik kijken.

 

Misschien moet ik eens kijken in de phone Linux CLI en/of de logcat.

 

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VoLTE/VoWiFi op Xiaomi Redmi Note 9 werkt niet

@NofanTasi 

 

Indien VoLTE actief is staat er dit rechtsboven op het scherm van mijn Samsung S8:

 

volte logo.jpg


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

VoLTE/VoWiFi op Xiaomi Redmi Note 9 werkt niet

@StefaanH  dank voor antwoord

Ik zou inderdaad een dergelijke indicatie verwachten.

fwiw: 4G is bij jou blijkbaar niet (zoals bij mij) in H veranderd.

Ik zie je toestel in de lijst.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-mobiel-bellen-via-4g-en-wifi/

Oneplus staat niet in de lijst.

De VoLTE indicatie kan een Samsung specifieke feature zijn.

Maar ik vermoed nu nochtans eerder: een vendor onafhankelijke.

Zie je ook een dergelijke indicatie voor VoWiFi?

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VoLTE/VoWiFi op Xiaomi Redmi Note 9 werkt niet

@NofanTasi 

 

Wanneer ik omschakel naar VoWiFi staat er dit rechts bovenaan:

 

vowifi op s8.jpg


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VoLTE/VoWiFi op Xiaomi Redmi Note 9 werkt niet

@NofanTasi 

Ik heb diezelfde symbolen. Deze veranderen automatisch. In neem aan dat bij een goed 3G signaal, de telefoon op 3G werkt, en dat enkel bij een minder goed signaal het toestel eerst LTE probeert en bij onvoldoende daar overschakelt op Wifi.

NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

VoLTE/VoWiFi op Xiaomi Redmi Note 9 werkt niet

@StefaanH 

OK dus VoLTE en VoWiFi hebben duidelijk hun specifiek icoon in notificatie bar van je S8.

@janne_man 

Ik zie nu dat jij zulks al eerder meldde (ik moet er over gelezen hebben, sorry) voor jouw Samsung.

 

Indien elke recente Android verondersteld wordt dergelijke iconen te tonen, dan besluit ik dat, zelfs wanneer Telenet VoLTE en VoWiFi activeert, het daarom nog niet steeds werkt. Want: ik krijg geen dergelijke iconen te zien. Ook niet op een recent toestel als de Oneplus 8T met stock ROM Android 11. Of dit een beperking is van toestel en software, of een beperking van Telenet, of een combinatie, dat is me nog niet duidelijk. Ik vermoed dat toestel en software om te beginnen VoLTE en VoWiFi moeten ondersteunen. De toestellen (met hun software) in de Telenet lijst zullen uiteraard getest zijn, en zullen het uiteraard ondersteunen, en, er is in deze thread zelfs ook een voorbeeld (van @patrick37) waar VoLTE wel werkt (maar VoWiFi niet) voor een toestel en software (Redmi 9 T) niet in de lijst. Men kan dus steeds proberen, werkt het, des te beter.

 

@StefaanH of @janne_man 

Nog een laatste vraag : kan je VoWiFi bellen in vliegtuig stand op je Samsung?

 

fwiw: (voor Oneplus 8(T|Pro) eigenaars) ik probeerde ook methode beschreven in:

https://www.androidsage.com/2020/12/28/how-to-enable-volte-and-vowifi-on-oneplus-8-8-pro-and-8t-seri...

*#*#4636#*#* toont nu VoLTE en VoWiFi "Provisioned" on (voordien niet), en ik kan nu (voordien niet) VoLTE en VoWiFi in Android settings (aan|af)zetten voor de SIM (en zelfs kiezen welk van de twee te prefereren), maar zie geen van beide iconen verschijnen.

 

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VoLTE/VoWiFi op Xiaomi Redmi Note 9 werkt niet

@NofanTasi(Niet erg, soms mis ik ook iets of vergeet ik het. Dat is des mensen)

VoWifi bellen gaat blijkbaar wel in vliegtuigstand. Ik heb mijn toestel in vliegtuigstand gezet. Dan mijn Wifi (terug) aangezet en effe later had ik terug het icoontje van VoWifi.

Toen ik mijn huidig toestel had, had ik zowat alle instellingen overlopen en een aantal aangezet. Zo ook bij Instellingen, Verbindingen, Mobiele netwerken,  Bellen via 4G Telenet. Ik had die functie toen nog niet, maar met wat niet is, kan nog komen en baat het niet schaadt het niet mentaliteit dit aangezet.

Ik herinner me niet (en ik zie het nu ook niet direct), dat er ergens ook een optie is om VOWifi aan te zetten is.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VoLTE/VoWiFi op Xiaomi Redmi Note 9 werkt niet

@NofanTasi 

 

Inderdaad, VoWiFi en vliegtuigstand zijn compatibel op mijn S8:

 

vowifivliegtuig.jpg


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

VoLTE/VoWiFi op Xiaomi Redmi Note 9 werkt niet


@NofanTasi  schreef:

Indien elke recente Android verondersteld wordt dergelijke iconen te tonen, dan besluit ik dat, zelfs wanneer Telenet VoLTE en VoWiFi activeert, het daarom nog niet steeds werkt. Want: ik krijg geen dergelijke iconen te zien. Ook niet op een recent toestel als de Oneplus 8T met stock ROM Android 11.


@NofanTasi 

Ik heb niet al jouw posts gelezen, maar je blijkt ervan uit te gaan, dat je de VoWifi en/of VoLTE icoontjes moet zien van zodra jij dat activeert op jouw telefoon.

Ik vrees alleen dat het zo niet werkt, voor VoWiFi of VoLTE zijn er 3 voorwaarden:

  1. Jouw toestel moet VoWifi/VoLTE ondersteunen (en deze optie moet ook door de gebruiker geactiveerd worden).
  2. De Provider moet VoWifi/VoLTE activeren op jouw nummer.
  3. De provider moet jouw toestel ondersteunen.

Als aan alle 3 deze voorwaarden is voldaan, dan zal jouw toestel zich aanmelden bij de Provider, en dan pas (na succesvolle registratie) zal je de symbolen zien.

Vergelijk het een beetje met een SIP registratie: met het enige verschil dat de authenticatie gebeurt via de SIM kaart (in plaats van een user-login en paswoord).

 

Bij jou is niet aan alle 3 voorwaarden voldaan: 

  1. Jouw toestel ondersteunt waarschijnlijk wel VoWiFi (maar blijkbaar zijn er kunstgrepen nodig om dit te activeren 🤔)
  2. Telenet heeft VoWifi/VoLTE op jouw lijn geactiveerd 👍.
  3. OnePlus staat niet op de lijst van ondersteunde toestellen 👎.

Daardoor zie je volgens mij de gewenste icoontjes niet?

Ex-Netweter
 

VoLTE/VoWiFi op Xiaomi Redmi Note 9 werkt niet


@NofanTasi  schreef:

Doch, de 'ultieme' VoWiFi test vraagt, ook op 1+5T PE, nog steeds om eerst vliegtuig stand uit te zetten.


Als VoWiFi niet werkt op vliegtuigmode, dan is dit het bewijs dat VoWiFi niet actief is.
Daarom vraagt je toestel om vliegtuigstand uit te zetten.

 


@NofanTasi  schreef:

Qua VoLTE testen:

Als ik van 1+5T PE naar 1+8T OOS bel verandert 4G naast de notificatie connectiviteit driehoek meter in H (of zulks vroeger ook zo was kan ik me niet herinneren).

Als ik van 1+8T OOS naar 1+5T PE bel verschijnt diezelfde H (ter vervanging van 4G+).

Het symbool "H" (en "H+") zijn volgens mij indicaties van 3G

Met andere woorden: tijdens het bellen val je tijdelijk op 3G ...