Beantwoorden
nicolasmertens
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

VoWiFi buiten de EU mogelijk? (en ervaringen)

Hallo,

Ik ben 50/50 van mijn tijd in het buitenland (USA).
Ik ben momenteel klant bij Orange en die staan geen VoWiFi in het buitenland toe, ditto Proximus (niet buiten EU).

Wanneer ik in USA ben neemt mijn lokale nummer en data over. Ook heb ik op kantoor gewoon WiFi verbinding.

Kan ik met Telenet inkomende oproepen ontvangen, specifiek over VoWiFi ?
En om dat dit dan inkomende oproepen over VoWiFi (of mijn lokale 5G/LTE) gaat, dan kosteloos?

En als ik naar een BE nummer bel (met +32 voorafgaand) dan ook (binnen bundle) kosteloos omdat ik via WiFi met Telenet connecteer?

Wat zijn de ervaringen... indien die er zijn?

 

Groeten, Nicolas

0 Likes
19 reacties
nicolasmertens
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

VoWiFi buiten de EU mogelijk? (en ervaringen)

Ja dat lijkt me dus straf dat jullie dat allemaal durven te zeggen.
VoWiFi bij Telenet zou wel in het buitenland moeten werken.


Precies niemand heeft die gedeelde link gelezen :  https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/hoe-mobiel-bellen-via-4g-en-wifi/

Daarin staat duidelijk (screenshot geplakt) "Bel je in het buitenland" met als voorbeeld Nederland

Screenshot 2023-02-01 at 10.04.11 AM.png

 

@Suzy Kunnen jullie geen definitief antwoord leveren.  iPhone WiFi-calling oftewel VoWiFi...
maakt het voor jullie uit of dat dit vanuit USA komt of niet?

dlight
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
Say what?! On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

VoWiFi buiten de EU mogelijk? (en ervaringen)

Ik kan enkel maar uit ervaring spreken. Vowifi Telenet werkt niet buiten Belgie. 4G uiteraard wel....

Helaas.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VoWiFi buiten de EU mogelijk? (en ervaringen)

Bij mij blijft er Telenet staan Samsung Galaxy A6 Android 10.

Vliegtuigstand aangezet. Wifi aangezet, gewacht op symbook van VoWifi, in stand by gezet, scherm bekeken met noch steed Telenet.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

VoWiFi buiten de EU mogelijk? (en ervaringen)


@nicolasmertens  schreef:

...

@Suzy Kunnen jullie geen definitief antwoord leveren.  iPhone WiFi-calling oftewel VoWiFi...
maakt het voor jullie uit of dat dit vanuit USA komt of niet?


@nicolasmertens het werd hier al bevestigd door twee andere leden. Maar VoLTE en VoWifi werken bij Telenet ook niet in het buitenland.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

VoWiFi buiten de EU mogelijk? (en ervaringen)


@Suzy  schreef:
het werd hier al bevestigd door twee andere leden. Maar VoLTE en VoWifi werken bij Telenet ook niet in het buitenland.

Goed dat het nu ook officieel bevestigd is, ik beweer dit al sedert 01/02 in deze topic, maar niemand wilde mij geloven 🤔.

Ik kreeg er zelfs tegenwind van een ere-krak 😉

PS.

Zelfs indien het mogelijk zou zijn (voorwaardelijke wijs) om via VoWiFi te bellen vanuit een buitenlands WiFi netwerk, dan zou dat gesprek geinitieerd worden vanuit België (aan dezelfde kosten alsof je vanuit België zou bellen).

Telenet kan hier onmogelijk "roaming kosten" voor aanrekenen, gezien er hier zelfs geen "roaming partner" aan te pas komt...

Net zoals je zou bellen vanuit het buitenland met een nomadsich Belgisch VoIP nummer. Logisch toch?

0 Likes