24752
netweters
|
152354
antwoorden
|
20692
vragen
|
Wij hebben een WIG>O-abonnement bij telenet.
Hoe verdeel je nu weer je mobiele data?
Ik kan dit niet terugvinden op de website van telenet 😞
Alvast bedankt voor de hulp!
Ik heb geen WIGO dus ik ben ook maar even aan het gokken 😉
Je zou dat normaal op Mijn Telenet moeten kunnen doen.
Kijk anders een onder telefonie? Onder verbruik zou het ook wel kunnen staan.
Ik dacht toch dat verdelen er niet meer in zit, er is maar één pot voor iedereen, dus alles wat iemand gebruikt komt van die ene pot.
In de oude wigo moest je data verdelen, in de nieuwe niet meer. Het hangt er dus vanaf welke je hebt.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/welke-wigo-heb-ik/
Oei ja, oeps 😛
Je kan het nog altijd "verdelen" hoor.
Wanneer je de meldingen afstelt per gebruiker of Stap 3 wanneer je je Wigo afstelt kan je kiezen voor automatisch pauzeren wanneer je aan x aantal GB komt.
In de Wigo 10gb kan je kiezen tussen 2, 4, 6, 8 & 10 Gb.
Dan kan je bv. zeggen als persoon x aan 2gb komt dat hij/zij niet meer op het internet kan maar nog altijd kan bellen en smsen.
Rabbit, en waarom zou je dat wel doen, het is van in het begin gevraagd om te veranderen en dat is wat nu gebeurt is, dan ga je toch niet weer beginnen hoe het WAS.
@francis50@ schreef:Rabbit, en waarom zou je dat wel doen, het is van in het begin gevraagd om te veranderen en dat is wat nu gebeurt is, dan ga je toch niet weer beginnen hoe het WAS.
Als je bv. met je gezin een Wigo hebt en je wilt niet dat de kinderen alle data opgebruiken?
Dan kan je bv. zeggen dat een van de kinderen het mobiele data verbruik stopt bij 2gb en de rest nog verder kan surfen. De hoofdgebruiker kan nog altijd manueel het automatisch pauzeren stopzetten en terug activeren. Niet iedereen controleert het verbruik dagelijks.
Dit betekent dus als je bij een gebruiker geen limiet afstelt dat hij zoveel kan surfen tot als de pot op is.
Er zijn dus dergelijk meerdere redenen om dit WEL te doen ipv om dit niet te doen.
Rabbit, je kan je kinderen ook leren (al zijn de kinderen op dat gebied slimmer) om zoveel mogelijk wifi te gebruiken en zo min mogelijk de 4g.
Hier zijn ze soms ook met vieren bezig maar wel via wifi en dat zeg ik ook als we ergens zijn, jongens hier is wifi dus zeker gebruiken, niet moeilijk toch!
@francis50@ schreef:Rabbit, je kan je kinderen ook leren (al zijn de kinderen op dat gebied slimmer) om zoveel mogelijk wifi te gebruiken en zo min mogelijk de 4g.
Hier zijn ze soms ook met vieren bezig maar wel via wifi en dat zeg ik ook als we ergens zijn, jongens hier is wifi dus zeker gebruiken, niet moeilijk toch!
Bon, het wordt meer een discussie nu.
Je hebt de optie, je kunt het gebruiken.
Als je het niet wilt gebruiken ook fijn, maar dan is het je eigen schuld dat je je maatregelen niet hebt genomen.
Better safe than sorry.
Sorry rabbit, was niet de bedoeling om in discussie te gaan, maar je hebt gelijk, het is mogelijk en dat was de draad ook hier.