|
25.929
netweters
|
160.906
antwoorden
|
|
21.660
vragen
|
Hallo, ik krijg bijna dagelijks één maal een telefoon oproep via mijn Iphone, het is een onbekend nummer en dus neem ik niet op, bovendien beld de telefoon soms één maar max twee maal, ik krijg dus zelfs de tijd niet om op te nemen (als ik dat al zou willen) het is een +32 480 nummer waarvan de overige cijfers steeds anders zijn, (de laatste [gsm-nummer verwijderd]), het nummer blokkeren is dus geen optie omdat het telkens een ander 480 nummer is, op het contakt nummer 1207 vertelde men dat zij er niets kunnen aan doen en dat ik misschien een ander telefoon nummer moet aanvragen, dat is wel drastisch.
Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: ongewenst en onbekend nummer.
Hier ook, is phising. Komen soms op mijn antwoordapparaat terecht en dan is het bericht steeds ... zoveel vd bank dit, zoveel bank dat .. druk & voor ....
De laatste tijd is het inderdaad erg geworden, soms enkele dagen niet en dan weer dagelijks minimum 1x
Echt vervelend geworden maar niet veel aan te doen buiten niet reageren / opnemen.
iPhone bied een aantal oplossingen hiervoor. Les en kijk wat je zelf wil gebruiken. Ik zlf gebruik "onbekende nummers screenen of stilhouden " en dat werkt goed.
https://support.apple.com/nl-be/guide/iphone/iphe4b3f7823/ios
Ik heb de functie 'onbekende bellers stilhouden' aangezet en 'oproepen filteren' maar deze functie zie ik niet staan:
Krijg je geregeld telefoongesprekken binnen van nummers die je niet hebt opgeslagen? Deze onbekende bellers zijn vaak een vorm van ongewenste reclame, waarbij gegevens van jou worden verzameld of zelfs gestolen. Toch is dat niet altijd het geval, waardoor het handig kan zijn om oproepen van onbekende nummers alsnog aan te nemen. Vanaf iOS 26 doet je iPhone dat voor je, zodat je geen last hebt van ongewenste bellers. Daarvoor schakel je de volgende functie in:
Lees de post eens goed,na 480 is het telkens een ander nummer.
Voor de startposter zou ik zeggen spijtig maar laat het begaan,als je een ander nummer
aanvraagt al dat werk kontacten etc,en na tijd hetzelfde.
Spijtig maar we zijn 2026 who owns the world.
@sb schreef:Blokkeren, simpel toch?
Welk nummer wil je dan blokkeren, als ze telkens met een ander (0480) nummer bellen?
@catmen schreef:het nummer blokkeren is dus geen optie omdat het telkens een ander 480 nummer is, op het contakt nummer 1207 vertelde men dat zij er niets kunnen aan doen
Inderdaad, je kan er niets aan doen ...
Ikzelf neem nooit oproepen aan van nummers die ik niet ken (afduwen >> mailbox), maar als je een bedrijf bent, kan je natuurlijk geen nieuwe klanten wegdrukken 🤔
.
ja simpel is dat wel, je blokkeerd elke dag dat nummer, 5 keer, 10 keer, 100keer? simpel inderdaad, echt simpel zou zijn als je na één contakt met 1207 er zou voor zorgen dat het nummer je niet meer beld, maar dat zal een simpele gedachte zijn.
het is geen vreemd land nummer dat me beld hoor het is een +32 480 xx xx xx en die kruisjes zijn telkens andere cijfers, ik veronderstel dat die wel duizenden keren kunnen wisselen.
@catmen schreef:ja simpel is dat wel, je blokkeerd elke dag dat nummer, 5 keer, 10 keer, 100keer? simpel inderdaad, echt simpel zou zijn als je na één contakt met 1207 er zou voor zorgen dat het nummer je niet meer beld, maar dat zal een simpele gedachte zijn.
Ik denk dat je een fout beeld hebt van wat 1207 is. Zij verschaffen inlichtingen (iemands telefoonnummer opzoeken). Zij kunnen niet voorkomen dat eender wie je opbelt, dat doe je op je toestel of indien mogelijk via je provider.