24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Ik heb besloten Telenet (One) te verlaten daar ik via het werk korting krijg op een Orange abonnement (bovenop de bestaande promo's), scheelt me jaarlijks wel bijna 200 euro.
Gisteren is Orange de modem hier komen vervangen, dat ging heel vlot. Installateur was op 15 minuten binnen & buiten.
Maar het mobiele nummer is een ander verhaal. Ik heb alvast een simkaart gekregen van Orange en dien deze zelf te activeren (via hun website) maar dat lukt dus niet. Na contact opgenomen te hebben met hun klantendienst zeggen ze dat Telenet het nummer nog moet vrijgeven. In MyTelenet zie ik ik dat zowel mijn internet als mobiel nog actief staan. Bij mobiel staat er "Wordt afgekoppeld".
Ik heb nadien contact opgenomen met Telenet klantendienst en dat zou normaal zijn, gisteren zou de procedure gestart zijn om de nummer over te zetten bij Telenet. Men kon mij niet zeggen hoe lang dit kan duren. Men verwacht ook dat mijn internet pas afgekoppeld zou worden wanneer mijn mobiel nummer geactiveerd is bij Orange.
Wat zijn hier de ervaringen met nummeroverdracht naar een ander provider? Hoe lang zou het nog kunnen duren vooraleer de nummer is afgekoppeld?
(misschien dat niemand er op kan antwoorden aangezien ik verwacht dat ex-klanten hier niet meer op het forum zitten)
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Telenet verlaten - ervaringen
Normaal gezien gebeurt dat heel snel. Ze sturen de SIM-kaart via de post, dan activeer je en binnen de 15 minuten (bij Yoin dan toch) werkt je de SIM. Heb je het SIM-kaartje al eens in je GSM gestoken om te testen? Wat is het probleem met activeren?
Je kan altijd je licht eens opsteken bij userbase, die hebben een subforum voor Orange:
https://userbase.be/forum/viewforum.php?f=107&sid=2dc28b9301ed205e20cd9b8acc4546ef
Een nummer overdracht kan 48 uur duren maar ook korter en in het slechtstee geval langer. Het hangt een beetje van de activeringen af die er bij Orange moeten gebeuren maar ook of jij de juiste gegevens hebt door gegeven. Juiste simkaartnummer , naam en adres en niet als er een fout in je naam is dan is er al een fout in de NMP.
Ik bedoel dus dat er altijd een juiste spelling in de naam moet zitten die je opgeeft , bijvoorbeeld Janssen maar Orange schrijft Jansen , ja dan gaat het systeem dit bij Telenet niet kennen en zul je lang wachten. Bij de twee providers komt er een reject en die zie jij niet dus dan wacht je wel dagen zonder dat je het zelf weet.
Er van uitgaande dat je alles correct hebt doorgegeven heb ff geduld. Je hebt gisteren de activering opgestart , in My Telenet staat er ' wordt afgekoppeld ' dus er is een transfer bezig. Houd goed in de gaten dat je bereik weg is van Telenet dan kun je jou Orange kaart insteken en je bent vertrokken.
@sb ik heb de SIM-kaart al een tweetal weken geleden gekregen via de post maar pas gewacht met activeren tot de installatie van Orange zelf. Bij Orange zou je die moeten activeren door naar hun website te gaan en daar simkaartnummer en email in te vullen maar daar krijg ik dus foutmeldingen. SIM ook al eens in smartphone gestoken maar zonder resultaat.
Ik zal nog even geduld moeten hebben 🙂
Dan ga al maar naar een Orange shop want dan gaat het nooit werken via de website. In het verleden dit probleem ook al aan de hand gehad bij Orange. Of je moet bellen naar een vast nummer kan je op de website wel vinden. Dus dit gaat niet lukken als je nu al meldingen krijgt.
Daar ben ik gisteren ook al geweest en heb ik vanmorgen nog aan de telefoon gehad maar die kunnen mij niet verder helpen zeggen ze, moet via de klantendienst.
Volgens Orange klantendienst moet Telenet de nummer nog vrijgeven en volgens Telenet klantendienst is die procedure gisteren gestart. Maar dat zou dan niet kunnen kloppen @patrick37 ?
De procedure kan perfect opgestart zijn dat is geen probleem. Maar zolang jij je activering via de website niet kan doen wegens die melding dan zal je nummer ergens blijven hangen in het systeem in dit geval Telenet.
Dan zou ik toch nog eens Orange bellen en vragen of ze dit niet achterliggend ergens kunnen oplossen.
Zoals ik al zei in het verleden heb ik het ook gehad ook melding op die site. Dan gebeld en kregen het via de klantendienst in orde. Dat heeft niks met installatie van je internet te maken hoor dat is zever. Er loopt ergens daar wat fout naar Orange en hun moeten dit oplossen want jou procedure is opgestart.
Door dat je 14 dagen hebt gewacht zal telenet het nr nog eens moeten vrij geven
De overdracht gebeurt tijdens werkdagen ,zeker kleine aanbieders zie je dat duidelijk
Er is een regel bij niet tijdig overzetten wordt er 3 euro per dag betaald enkel werkdagen
Je kan zien waar nu je nr nog zit https://www.crdc.be/CRDCNLI/BrowserDefault.aspx?tabid=1