24748
netweters
|
152287
antwoorden
|
20688
vragen
|
Mijn partner en ik hebben zopas een alarmsysteem aangeschaft. Deze kunnen we aansluiten op zowel de vaste lijn, als gebruiken via simkaart. Ze fungeren als elkaars back-up bij geval van problemen met de vaste lijn of problemen met het mobiele netwerk. Voor sommigen van jullie sowieso wel gekend. 😉
Mijn vraag: welk type simkaart schaf ik hier nu best voor aan?
Zou hier een Prijs Volgens Verbruik van Telenet voor kunnen gebruiken, maar helaas wordt dat niet ondersteund en moet je de simkaart minstens 1x per drie maanden gebruiken om te voorkomen dat hij gedeactiveerd wordt.
Is er toevallig iemand met zo'n alarm die wat advies heeft voor deze alarm newbie?
Aarzel niet om te laten weten met welk type simkaart (of provider) jij werkt.
Ook een Community Manager heeft soms hulp nodig!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Bij mij zit er in een 1e GSM-alarmsysteem een Proximus prepaid en in een 2e een Orange prepaid
Voor het 1e professionele werd voor Px gekozen om de evolutie belkrediet online (MyPx) te kunnen opvolgen
Als ik eerlijk ben zie ik niet in waarom u geen gebruik zou kunnen maken van Telenet prijs volgens verbruik.
In principe dient u toch een alarmsysteem "regelmatig te testen" (éénmaal per maand bv.) op de goede werking, zodat het vereiste gebruik van 1* per 3 maanden in principe toch geen probleem zou mogen zijn.
Indien u zou opteren voor een prepaid, kijk dan in ieder geval na in hoeverre u al dan niet het verbruik/krediet online kunt opvolgen zonder dat u de SIM uit het toestel dient te halen (om bv. het resterend krediet niet telkens via GSM code *xyz te controleren/op te volgen), soms kan dit - zeker voor professionele systemen vrij omslachtig zijn)
P.S.
Ter info: reden van mijn keuze GSM-antenne van Orange staat het dichtstbij, deze van Proximus komt op de 2e plaats en deze van Base is het verst verwijderd
@Ex-Netweter, merci! Het klantenservice artikel heb ik uiteraard al vaker gezien, daarom dat ik ook aangaf dat Telenet het niet aanmoedigt om hun simkaart in een alarm systeem te steken. Ook op De Netweters had ik uiteraard al wat rondgekeken. Maar in de huidige posts gaat het vooral over instellingen van het alarm systeem of instellingen voor de Telenet simkaart.
Ik zou niet het goede voorbeeld geven als ik dat niet gedaan had natuurlijk.
Zou vooral graag te weten komen wie welke simkaart/abonnement/prepaid gebruikt. En als er iemand een Telenet simkaart gebruikt in een alarm, of dat bij hen goed loopt en of ze dan zelf elke 3 maanden één sms triggeren om deactivatie te vermijden.
@M_016, merci om het te delen! 😉
Je redenering over het periodiek testen van het alarm systeem klopt wel, daar moet ik je in bijtreden. Vind het wel een erg goede tip om te letten bij de aanschaf van een prepaid kaart, dat je het verbruik/krediet online kan beheren. Daar had ik zo op het eerste zicht nog niet over nagedacht!
@Suzy die eerste link heeft toch een telenet simkaart geinstaleerd, zelfs de oplossing staat er bij, als ge die nu contacteerd dan weet ge hoe het bij hem verloopt.
Jos
@Ex-Netweter, klopt, maar de oplossing geeft niet het antwoord waarnaar ik op zoek ben. Zijn probleem ging specifiek over het krijgen van deze foutmelding "Fout tijdens nummeraanvraag communicator. Het systeem ontving niet het juiste antwoord in reactie op de aanvraag." na het verkrijgen van een nieuwe simkaart. Ik ben op zoek naar wat bredere inzichten.
Maar toch bedankt, Jos!
Tijdens mijn jaren werkzaam in een Center heb ik veel "Prijs volgens verbruik" (tientallen)afgeleverd aan klanten die dit kwamen halen op aanraden van de installateur.
Prepaid werd afgeraden om reden dat je er een vast bedrag moest opzetten en dit elk jaar of je nummer verviel. Veel klanten hadden dit voor zonder het te beseffen.
Wat natuurlijk te vermijden was door minsten 1 keer per maand je installatie te testen. Het heeft anders sowieso geen nut om een alarminstallatie te hebben. Je plaatst ook geen rookdetectoren, camera's enz. zonder regelmatig te testen of die naar behoren werken.
Bij sommige installaties gebeurt dit zelfs automatisch.
Zelfs naar het nummer bellen of sms'en is al voldoende voor Telenet om te zien dat het nummer nog in gebruik is.
Het voordeel voor "prijs volgens verbruik" is: 1 SMS per maand, kostprijs per jaar nog geen 5€.
Prepaid kaart: Beginnen met 10€, verbuik 5€ maar elke jaar minstens 10€ bijzetten (soms maar 5€) en je mag het niet vergeten, wat je na enkele jaren een ongebruikt spaarpotje oplevert.
En uiteraard promoot Telenet het gebruik van deze simkaarten niet voor alarminstallaties. Ze verdienen er geen bal op. Dit is pure gratis service want zelfs de verkopers krijgen geen commissie daarop.
Ik heb hier een Blaupunkt SA 2650 Smart GSM Draadloos Alarm Systeem waar een prepaid kaartje inzit van Mobile Vikings.
Bij aan / afzetten van het systeem krijg ik netjes een SMS en bij inbraak belt het alarmsysteem mij op (reeds verschillende testen gedaan)
Bij Mobile Vikings moet ik maar om de 4 tot 6 maanden een €10 op de kaart zetten en alles werkt perfect.
Groetjes