Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Welke simkaart voor een alarmsysteem?

Mijn partner en ik hebben zopas een alarmsysteem aangeschaft. Deze kunnen we aansluiten op zowel de vaste lijn, als gebruiken via simkaart. Ze fungeren als elkaars back-up bij geval van problemen met de vaste lijn of problemen met het mobiele netwerk. Voor sommigen van jullie sowieso wel gekend. 😉

 

Mijn vraag: welk type simkaart schaf ik hier nu best voor aan?

 

Zou hier een Prijs Volgens Verbruik van Telenet voor kunnen gebruiken, maar helaas wordt dat niet ondersteund en moet je de simkaart minstens 1x per drie maanden gebruiken om te voorkomen dat hij gedeactiveerd wordt.

 

Is er toevallig iemand met zo'n alarm die wat advies heeft voor deze alarm newbie? Smiley Erg vrolijk

Aarzel niet om te laten weten met welk type simkaart (of provider) jij werkt. 

 

Ook een Community Manager heeft soms hulp nodig! Smiley Knipoog


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

8 reacties
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Welke simkaart voor een alarmsysteem?

Bij mij zit er in een 1e GSM-alarmsysteem een Proximus prepaid en in een 2e een Orange prepaid

Voor het 1e professionele werd voor Px gekozen om de evolutie belkrediet online (MyPx) te kunnen opvolgen

Als ik eerlijk ben zie ik niet in waarom u geen gebruik zou kunnen maken van Telenet prijs volgens verbruik.

In principe dient u toch een alarmsysteem "regelmatig te testen" (éénmaal per maand bv.) op de goede werking, zodat het vereiste gebruik van 1* per 3 maanden in principe toch geen probleem zou mogen zijn.

Indien u zou opteren voor een prepaid, kijk dan in ieder geval na in hoeverre u al dan niet het verbruik/krediet online kunt opvolgen zonder dat u de SIM uit het toestel dient te halen  (om bv. het resterend krediet niet telkens via GSM code *xyz te controleren/op te volgen), soms kan dit - zeker voor professionele systemen vrij omslachtig zijn)

P.S.

Ter info: reden van mijn keuze GSM-antenne van Orange staat het dichtstbij, deze van Proximus komt op de 2e plaats en deze van Base is het verst verwijderd

 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Welke simkaart voor een alarmsysteem?

@Ex-Netweter, merci! Het klantenservice artikel heb ik uiteraard al vaker gezien, daarom dat ik ook aangaf dat Telenet het niet aanmoedigt om hun simkaart in een alarm systeem te steken. Ook op De Netweters had ik uiteraard al wat rondgekeken. Maar in de huidige posts gaat het vooral over instellingen van het alarm systeem of instellingen voor de Telenet simkaart.

 

Ik zou niet het goede voorbeeld geven als ik dat niet gedaan had natuurlijk. Smiley Erg vrolijk

 

Zou vooral graag te weten komen wie welke simkaart/abonnement/prepaid gebruikt. En als er iemand een Telenet simkaart gebruikt in een alarm, of dat bij hen goed loopt en of ze dan zelf elke 3 maanden één sms triggeren om deactivatie te vermijden.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Welke simkaart voor een alarmsysteem?

@M_016, merci om het te delen! 😉

 

Je redenering over het periodiek testen van het alarm systeem klopt wel, daar moet ik je in bijtreden. Vind het wel een erg goede tip om te letten bij de aanschaf van een prepaid kaart, dat je het verbruik/krediet online kan beheren. Daar had ik zo op het eerste zicht nog niet over nagedacht! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes

Welke simkaart voor een alarmsysteem?

@Suzy die eerste link heeft toch een telenet simkaart geinstaleerd, zelfs de oplossing staat er bij, als ge die nu contacteerd dan weet ge hoe het bij hem verloopt.

Jos

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Welke simkaart voor een alarmsysteem?

@Ex-Netweter, klopt, maar de oplossing geeft niet het antwoord waarnaar ik op zoek ben. Zijn probleem ging specifiek over het krijgen van deze foutmelding "Fout tijdens nummeraanvraag communicator. Het systeem ontving niet het juiste antwoord in reactie op de aanvraag." na het verkrijgen van een nieuwe simkaart. Ik ben op zoek naar wat bredere inzichten.

 

Maar toch bedankt, Jos!


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Welke simkaart voor een alarmsysteem?

Tijdens mijn jaren werkzaam in een Center heb ik veel "Prijs volgens verbruik" (tientallen)afgeleverd aan klanten die dit kwamen halen op aanraden van de installateur.

Prepaid werd afgeraden om reden dat je er een vast bedrag moest opzetten en dit elk jaar of je nummer verviel. Veel klanten hadden dit voor zonder het te beseffen.

Wat natuurlijk te vermijden was door minsten 1 keer per maand je installatie te testen. Het heeft anders sowieso geen nut om een alarminstallatie te hebben. Je plaatst ook geen rookdetectoren, camera's enz. zonder regelmatig te testen of die naar behoren werken.

Bij sommige installaties gebeurt dit zelfs automatisch.

Zelfs naar het nummer bellen of sms'en is al voldoende voor Telenet om te zien dat het nummer nog in gebruik is.

Het voordeel voor "prijs volgens verbruik" is: 1 SMS per maand, kostprijs per jaar nog geen 5€.

Prepaid kaart: Beginnen met 10€, verbuik 5€ maar elke jaar minstens 10€ bijzetten (soms maar 5€) en je mag het niet vergeten, wat je na enkele jaren een ongebruikt spaarpotje oplevert.

En uiteraard promoot Telenet het gebruik van deze simkaarten niet voor alarminstallaties. Ze verdienen er geen bal op. Dit is pure gratis service want zelfs de verkopers krijgen geen commissie daarop. Gefrustreerde smiley



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
1010
Freshman Veelweter
Berichten: 162
De magic number! Full speed writing! Een bus vol! Topicvreter!

Welke simkaart voor een alarmsysteem?

@Suzy

Ik heb hier een Blaupunkt SA 2650 Smart GSM Draadloos Alarm Systeem waar een prepaid kaartje inzit van Mobile Vikings.

Bij aan / afzetten van het systeem krijg ik netjes een SMS en bij inbraak belt het alarmsysteem mij op (reeds verschillende testen gedaan)

 

Bij Mobile Vikings moet ik maar om de 4 tot 6 maanden een €10 op de kaart zetten en alles werkt perfect.

 

Groetjes