Beantwoorden
streulma1987
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Dat loopt vlotjes. Handje vol! Mooi, mooi! Primeur!

Wordt het maken van een hotspot op iPhone geblokkeerd?

Ik heb een iPad met 4G en als ik daar de mobiele hotspot wil instellen krijg ik de melding dat ik mij moet wenden tot Telenet (omdat het volgens mij van bij hen uit geblokkeerd wordt).

Ook wanneer ik een hotspot probeer op te zetten van uit mijn iPhone krijg ik een 169 adres wat wil zeggen dat ook die hotspot niet werkt.

Wordt dit dan algemeen geblokkeerd van uit Telenet netwerk dat dit niet toegestaan is?

Tags (1)
0 Likes
10 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wordt het maken van een hotspot op iPhone geblokkeerd?

@streulma1987  

Als je een persoonlijke hotspot maakt van je iPad moet dat gewoon werken. Het zou niet mogen dat Telenet deze verbinding gaat tegenhouden. Je kan het regelen vanaf je iPad als je gaat kijken bij je instellingen. Daar zie je staan persoonlijke hotspot en als je dat opent kan je bepaalde dingen instellen. Ik heb op deze manier ook al een paar keer verbinding gemaakt als persoonlijke hotspot maar dan van de iPhone naar een iPad. 

 

Als je persoonlijke hotspot maakt naar welk toestel doe je dat dan of welk(e) toestel(len) wil je er op verbinden ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
streulma1987
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Dat loopt vlotjes. Handje vol! Mooi, mooi! Primeur!

Wordt het maken van een hotspot op iPhone geblokkeerd?

Ik krijg de melding dat ik mij moet wenden tot Telenet wanneer ik de hotspot wil instellen of activeren.

In de iPad zit een 4G simkaart en ik wil van daar uit de hotstpot opzetten.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wordt het maken van een hotspot op iPhone geblokkeerd?

@streulma1987  

Ja oke maar ga je dan erna met een iPhone verbinden met de iPad of ga je bijvoorbeeld een windows pc erop laten verbinden ? 

 

Ik weet namelijk dat ik dit ook eens heb geprobeerd van de iPhone naar de windows pc , omwille van geen internet door een storing , en het werkte totaal niet. Dan heb ik een Android toestel genomen en dit werkte direct. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
streulma1987
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Dat loopt vlotjes. Handje vol! Mooi, mooi! Primeur!

Wordt het maken van een hotspot op iPhone geblokkeerd?

Eender wat ik er op verbind geeft een 169 adres wat wil zeggen dat de hotspot niet werkt.

Op de 2 simkaarten, zowel die in de iPad als die in de iPhone.

Bij de vorige provider (Proximus) werkte dit wel.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wordt het maken van een hotspot op iPhone geblokkeerd?

@streulma1987 

 

Het maakt inderdaad niet uit welke "client" je aan uw hotspot wil koppelen, dat doet niets terzake.

 

Dat het een gewone sim is of een data-only (4G) mag ook geen verschil maken. Ik zou twee dingen testen/nakijken:

  • Steek die sim eens in een andere foon en probeer daarmee een hotspot op te zetten. Als dat ook niet lukt scheelt er iets met de sim. Indien het wel lukt, lees de volgende zin.
  • Kijk de settings van uw foon na. Wellicht is er ergens een of andere setting die verkeerd staat waardoor het opzetten van een hotspot tegengehouden wordt. Ik heb zelf geen ei-toestellen dus ik kan dat niet uitpluizen voor u.

Veel succes 😉

 

EDIT: was het bijna vergeten: Telenet blokkeert het opzetten van een hotspot niet.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wordt het maken van een hotspot op iPhone geblokkeerd?

Opdat de hotspot zou werken, moet de wifi uitstaan.  Je kan onmogelijk gelijktijdig een wifi verbinding maken en hotspot spelen. Het is het één of het ander.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wordt het maken van een hotspot op iPhone geblokkeerd?

@janne_man 

 

Ik weet niet hoe het op een ei-toestel werkt, maar mijn samsung doet dat zelf. Als ik de hotspot aanzet zegt hij zelf: opgepast ik ga nu de WIFi uitzetten.

Mijn reserve, de oude Huawei van mijn dochter, die doet dat ook zo.

 

Trouwens, er is nog een aspect: mijn S8 kan dus wel degelijk hotspot spelen en zelf via WiFi werken tegelijkertijd. Ik kan kiezen. Ik moet dan "WiFi delen" aanzetten.

 

Zoals je op het screenshot hieronder kan zien zijn dan zowel het symbool van WiFi als het symbool van hotspot zichtbaar. Voor de man (of vrouw) met het scherpe oog: het icoon van de hotspot is kleur-geinverteerd met dat van de WiFi delen-hotspot.

 

Je hebt wel gelijk, in die zin dat als ik gewoon de hotspot activeer, dat ik dan de melding krijg dat de WiFi uitgeschakeld zal worden.

 

Screenshot_20210225-223723_Settings.jpg

 

EDIT: hier zie je dat duidelijk: nu is een gewone hotspot actief: het symbool van de hotspot is andersom gekleurd en er staat rechts data verbinding ipv WiFi.

 

hotspot aan.png

EDIT 2 : ik moet toch ferm scheel gekeken hebben daarstraks: het hotspot symbool (of icoon, zoals je wil) is toch niet kleur-geinverteerd: beide zijn hetzelfde ... met en zonder WIFi delen ..

Het is al laat, ik begin spoken te zien ... Tijd om mijn 2meterbak op te zoeken ..


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wordt het maken van een hotspot op iPhone geblokkeerd?

@StefaanH 

Ik heb er geen idee van hoe elke versie en variante van Android werkt en nog minder van Ios. Het klopt allicht dat de paar keer dat ik dat gebruikt heb, ik een melding kreeg dat de wifi verbinding uitgaat. Uiteraard blijft de Wifi werken, als de Wifi volledig uit zou zijn, zou je geen hotspot hebben via Wifi, je kan dan nog wel Hotspot hebben via Bluetooth.

Dat is misschien het probleem van @streulma1987  dat door de instellingen op zijn/haar toestel de hotspot via Bluetooth geactiveerd is.

0 Likes
streulma1987
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Dat loopt vlotjes. Handje vol! Mooi, mooi! Primeur!

Wordt het maken van een hotspot op iPhone geblokkeerd?

Ik krijg de melding: Om deze hotspot te activeren voor deze account neemt u contact op met Telenet.

Dit was eerder 10 jaar geleden ook al een probleem bij Orange dat persoonlijke hotspots niet toegestaan werden op iOS en dat dit manueel moest aangezet worden door de provider.

0 Likes
RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Wordt het maken van een hotspot op iPhone geblokkeerd?

Wij maken regelmatig gebruik van een hotspot om toestellen zonder sim op internet te krijgen.

Als ik op m'n iPad (zonder sim) internetverbinding maak, activeert de hotspot van m'n iPhone automatisch.

M'n zoon maakt soms nog gebruikt van z'n oude iPod Touch (geen sim) en als we niet in wifi zitten, gebruikt hij de hotspot van m'n andere zoon zijn iPad (met sim uiteraard).

 

Altijd Telenet sim-kaarten.

Telenet heeft bij mijn weten nooit iets daarvoor moeten activeren.

 

Maar als je steeds die melding krijgt, zou ik je aanraden om het eens na te vragen bij de technische dienst van Telenet.