Beantwoorden
Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM Apple Watch niet compatibel met eSIM smartphone?

Beste,

Heb gisteren mijn fysieke simkaart in mijn iPhone laten omzetten naar een eSim.

Alles werkt voor wat betreft de iPhone maar... daar zit het probleem, mijn Apple Watch Ultra met One Number kan zich nioet koppelen aan/met het mobiuel netwerk van Telenet (via de applicatie op de iPhone)!

Heb meerdere malen naar Telenet gebeld en we konden mij het volgende vertellen.  De One Number of de eSim voor de Apple Watch, is automatisch geactiveerd bij iedereen. Telent kan deze niet deactiveren, alléén de klant kan dit doen door het mobiel plan en eSim te verwijderen via de applicatie van de iPhone (wat mijn voorheen zelf kon doen via MijnTelenet!).

Resultant, heb geen verbinding meer tussen de iPhone en Apple Watch! Als ik mij tracht in te loggen krijg ik als resultaat dat mijn One Number en/of eSim reeds aktief is : "Je koppelde al een smartwatch aan dit mobirl nummer.  Je kan per nummer maximum 1 smartwatch koppelen.  Neem info op telenet.be/klantenservice."

Nui heb ik een mailtje ontvangen van Telenet zeggende dat mijn nieuwe simkaart (fysiekee kaart dan wel) onderweg is?! Maar wacht effe... ik heb net een eSim voor mijn mobiel telefoon (iPhone) geactiveerd! En nu ?

Morgen zal ik meer weten als ik mijn fysieke simkaart in mijn iPhone steek...

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Apple Watch eSim niet kompatibel met eSim mobiel !

15 reacties
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

eSIM Apple Watch niet compatibel met eSIM smartphone?

Heb je dat dan eens geprobeerd om je Telenet One Number te deactiveren? Dit kan je realiseren met behulp van de MyTelenet app. Ga daar naar 'Mijn Producten' en kies bij Mobiele Telefoon jouw mobiele nummer of alias hiervoor. Er zal een website geopend worden met al je simkaarten. Kies hier opnieuw jouw mobiele nummer en helemaal onderaan die pagina heb je de mogelijkheid om je eSIM voor smartwatch te deactiveren. 

Nadat je dit gedaan hebt wacht je op een bevestiging van Telenet dat dit effectief door alle systemen geregistreerd is. Je zal van hen hiervoor een SMS krijgen. Nadien kan je opnieuw de koppeling van je smartwatch realiseren.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

eSIM Apple Watch niet compatibel met eSIM smartphone?

@Willy14 het gedrag dat jij omschrijft lijkt me niet het normale gedrag. Normaal zou de activatie van je eSIM voor de smartphone geen impact mogen hebben op je Telenet One Number van de smartwatch. Ons lijkt het best dat er voor dit specifiek een dossier wordt aangemaakt via de klantendienst. Dan kan dit verder bekeken worden in de systemen. We willen je aanraden even een berichtje te sturen via Facebook Messenger of WhatsApp of indien je dat liever wenst even binnen te bellen.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

eSIM Apple Watch niet compatibel met eSIM smartphone?


@Suzy  schreef:

@Willy14 het gedrag dat jij omschrijft lijkt me niet het normale gedrag. Normaal zou de activatie van je eSIM voor de smartphone geen impact mogen hebben op je Telenet One Number van de smartwatch.


Ik denk het wel. Je krijgt immers een nieuwe SIM. In dit geval een eSIM maar met een compleet nieuwe EID nummer. Dat nieuwe nummer moet opnieuw gekoppeld worden met je Telenet One Number. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

eSIM Apple Watch niet compatibel met eSIM smartphone?


@BillyX  schreef:

@Suzy  schreef:

@Willy14 het gedrag dat jij omschrijft lijkt me niet het normale gedrag. Normaal zou de activatie van je eSIM voor de smartphone geen impact mogen hebben op je Telenet One Number van de smartwatch.


Ik denk het wel. Je krijgt immers een nieuwe SIM. In dit geval een eSIM maar met een compleet nieuwe EID nummer. Dat nieuwe nummer moet opnieuw gekoppeld worden met je Telenet One Number. 


@BillyX begrijp je redenering wel. Hebben het intern eens doorgestuurd om te bevragen, maar denk dat @Willy14 sowieso best contact opneemt met de klantendienst van Telenet (als het hem zelf niet lukt om te herkoppelen). 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM Apple Watch niet compatibel met eSIM smartphone?

Beste Suzy,

 

Telenet (via Whatsapp) heeft mij laten weten dat ik via MijnTelenet mijn One Nulber kon ontkoppelen : https://www2.telenet.be/residential/nl/mijn-telenet/opties-beheren?item=ONE000230362&flow=product-op...

doch ik vinds hiervan niet terug onder mijn "Opties" ?!

Wie jkan dit wel ?  Via telefoon heeft men mij verteld dat zij dit niet konden doen??? Wie kan het dan wel als de klant het niet kan ???

Dank U voor Uw wijze raad en hulp.

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

eSIM Apple Watch niet compatibel met eSIM smartphone?

@Willy14 Je moet de MyTelenet app gebruiken. 

Zie: https://www.netweters.be/t5/Surfen-bellen-sms-en/eSIM-Apple-Watch-niet-compatibel-met-eSIM-smartphon...


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM Apple Watch niet compatibel met eSIM smartphone?

Heb de applicatie gebruikt en heb Mobile Service (mijn iPhone is in het engels ingesteld) gewist.

Nadien wou ik mijn Apple Watch terug koppelen maar kreeg, na het inloggen via MijnTelenet gegevens (na mail-account en passwoord) in te geven, heb ik de volghende boodschap :

"Je koppelde al een smartwatch aan dit mobiele nummer. Je kan per nummer maximum 1 smartwatch koppelen. Meer info op telenet.be/klantenservice"

 

Dus het feit dat je het mobiel plan via de iPhone Apple Watch applicatie wist, wist deze One Number en eSim niet op je rekening !

En onder MijnTelent kan je de One Nulber niet activeren of deactiveren onder "Opties" beheren.

Wie kan het wel?

Dank je voor de hulp.

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

eSIM Apple Watch niet compatibel met eSIM smartphone?

En heb je gewacht op een sms van Telenet dat je Telenet One Number succesvol was stopgezet? Je moet echt wachten op die bevestiging vooraleer je de Apple Watch terug tracht te koppelen. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM Apple Watch niet compatibel met eSIM smartphone?

Hi

Ik heb gisteravond lange WhatsApp chat gehad met  Safaa van Telenet. 

zij heeft mijn nummer van ontkoppeld en terug geactiveerd maar nu kan ik mij niet meer inloggen op mijn Telenet ondanks dat mijn nummer onder mijn producten staat.

ook kan via mijn Telenet dit nummer niet meer activeren of deze activeren zoals hebt kunnen zien.

zal vandaag met Telenet terug telefonisch contact nemen om te weten of het nummer actief is en waarom dat ik mij niet kan inloggen met mijn Apple Watch via de app applicatie van de iPhone.

Ook heb ik mijn eSIM kaart van mijn iPhone gewist via m’n iPhone applicatie mobiel network.  De mobile plan op de iPhone leest de gegevens van het mobiele plan en de nummers die aanwezig zijn of actief zijn dus zowel simkaart fysiek of e sim op de iPhone dus heb ik deze eSIM van de iPhone moeten wissen.

een beetje ingewikkeld om alles goed te verstaan maar het probleem met de Apple Watch en de iPhone is nog steeds aanwezig ondanks alles

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

eSIM Apple Watch niet compatibel met eSIM smartphone?

@Willy14 vervelend dat je nog steeds hinder ervaart met je Telenet One Number op je Apple Watch. 🙁

Werkt op dit moment je eSIM voor je iPhone wel nog altijd? Of hoe is jouw iPhone momenteel verbonden met het Telenet netwerk (eSIM of fysieke simkaart)? Ik stel de vraag omdat je in je eerste bericht ook aangaf dat je een communicatie had ontvangen dat er een nieuwe simkaart onderweg was.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM Apple Watch niet compatibel met eSIM smartphone?

Hello Suzy,

Bedankt voor je hulp!

 

Ben nu allééen verbnonden lmet lmijn fysieke simkaart en eb telefonie en data.  

Geen verbionding mogelijk ondanks lijnn One Nulmber geactiveerds is bij Telenet, met mijn Apple Watch Ultre + iPhone 13

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

eSIM Apple Watch niet compatibel met eSIM smartphone?

Ben je iets met deze link?

Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM Apple Watch niet compatibel met eSIM smartphone?

Beste,

Ik heb deze pagina m/link van buiten geleerd en heb meerdere malen getracht om mijn eSim van Apple Watch te koppelen met mijn mobiel plan op mijn iPhone maar lukt niet. 

Deze morgen heb ik met iemand kunnen chatten via WhatsApp van Telenet en die heeft men one nummer ontkoppeld van mijn simkaart en ik heb deze nu terug geactiveerd maar ondanks dat hij zegt dat hij gekoppeld is krijgen geen mobile plan actief op mijn iPhone Apple Watch applicatie te zien. Ook op mijn Apple Watch zie ik dat er geen verbinding is tussen de Apple Watch en de iPhone mobiel plan ?!

Bedankt voor je hulp!

 

Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM Apple Watch niet compatibel met eSIM smartphone?

Beste Suzy,

ik heb dit uiteraard ontdekt dat Telenet deze optie terug heeft geactiveerd op MijnTelenet en heb verscheidene malen geprobeerd.

Het probleem is dat de software niet lukt om de verving te behouden en ik onmiddellijk “vervallen” of “niet in gebruik” mobiele plannen op de applicatie Watch op de iPhone zie in werkelijkheid. Maar hij maakt geen connectie .

Heb alles videootjes en screenshots van de iPhone Watch applicatie met het tijdschema aan Telenet via Whatsapp en Messenger applicatie doorgestuurd en zij hebben mij nogmaals gisteren het volgende geantwoord : 

Bedankt voor de verduidelijking. Momenteel is er inderdaad al enkele maanden een algemeen issue met het gebruik van Telenet ONE Number op de Apple Watch. Onze collega's zijn hier al van op de hoogte en werken aan een oplossing. Van zodra ze dit opgelost hebben, nemen ze ook meteen contact op met jou. Los daarvan kan je wel opnieuw gebruik maken van een eSIM voor smartphone als je dat zou willen. Hiervoor kan je dan opnieuw terecht in de Telenet-winkel bij jou in de buurt om dit aan te passen. Onze oprechte excuses voor de hinder.
Bjarne”

en ook 

“Bedankt voor de filmpjes, Richard. Zoals Bjarne hierboven aangaf, zijn onze collega's op de hoogte van dit probleem. 🙂 Zij werken dus aan een oplossing. Philippe”


spijtig dat ik deee informatie (screenshots en videootjes@ je niet kan laten geworden dan zou je alles kunnen zien wat er op mijn iPhone gebeurt 😖😩

 

Bedsnkt voor je hulp Suzy🙏 maar steeds geen verbetering daar hun systeemgidtrrenavond dood was😩 

Met vriendelijke groetjes,

willy