25.335
netweters
|
156.103
antwoorden
|
21.116
vragen
|
Ik las vorige week op een website dat de nu komende iphone 17 waarschijnlijk nu ook in Europa only eSIM zou hebben.
Wanneer ik dan mijn nieuwe iphone 17 voor het eerst in gebruik neem, hoe gaat dat dan in zijn werk?
Mijn huidige iphone heeft nog een fysieke simkaart.
Ik had wel gelezen dat je via de telenet app op je smartphone je simkaart kunt omzetten naar eSIM op dezelfde telefoon, maar hoe zit het met een nieuw only eSIM toestel dat je de eerste maal inschakelt?
Het is natuurlijk nog helemaal niet zeker dat de nieuwe iphone 17 only esim gaat zijn.
Het zijn nog maar geruchten, op 9 september zullen we het met zekerheid weten hoe het zit.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hier lees je hoe het bestellen en activeren van een eSIM in z'n werk gaat: Alles over eSIM | MyTelenet
Samenvatting: je vraagt een eSIM aan via de MyTelenet-app, MyTelenet of in één van de winkels. Afhankelijk van de gekozen methode krijg je een QR code om te scannen of activeer je via de MyTelenet-app.
Weet je ook hoe je de eSIM overzet van het ene toestel naar het andere? Ik vermoed eSIM verwijderen op het oude toestel en dan via MyTelenet inscannen op het nieuwe toestel?
Zelf geen ervaring mee, maar op de website staat dit
Je eSIM wordt niet automatisch overgezet naar je nieuwe toestel. Daarom moet je je eSIM-profiel opnieuw installeren op je nieuwe toestel. Dat doe je eenvoudig via de MyTelenet-app of MyTelenet. Belangrijk! Verwijder je eSIM-profiel op je vorige toestel niet!
Dus activatie starten via MyTelenet op het nieuwe toestel zonder eerst te verwijderen.
Het klopt wat je zegt het laatste toestel waar je de qr code scant wordt actief de rest moet je niet aankomen wordt zelf uitgezet