Beantwoorden
Katojade
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

eSIM: kan geen oproepen ontvangen

Momenteel ben ik niet bereikbaar, ik kan zelf wel bellen en sms'en versturen. Maar iemand anders kan mij niet bellen. Sms'en kunnen ze wel. Gsm al opnieuw opgestart, niet storen staat niet aan en vliegtuigmodus staat ook uit.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

 

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Niet bereikbaar, alleen bezettoon.

18 reacties
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2727
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

eSIM: kan geen oproepen ontvangen

Toevallig een e-sim nu in gebruik

Zet toestel volledig eens uit zet de sim kaart in andere toestel om te testen

Katojade
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

eSIM: kan geen oproepen ontvangen

Ja is een e-sim. Kan niet in een ander toestel. Geen ander toestel met e-sim.

Katojade
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

eSIM: kan geen oproepen ontvangen

Had nog een s20+ liggen heb het daar op geprobeerd, blijft hetzelfde dus ligt het probleem niet bij de gsm. Maar bij Telenet zelf?

ChristofM
Expert Moderator
Berichten: 23
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

eSIM: kan geen oproepen ontvangen


@Katojade  schreef:

Ja is een e-sim. Kan niet in een ander toestel. Geen ander toestel met e-sim.


@Katojade Momenteel ervaren we storingen voor eSIM om oproepen te ontvangen. Onze diensten zijn hiervan op de hoogte en werken aan een oplossing. Onze excuses voor deze hinder. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewChristof | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

eSIM: kan geen oproepen ontvangen


@ChristofM  schreef:


@Katojade Momenteel ervaren we storingen voor eSIM om oproepen te ontvangen. Onze diensten zijn hiervan op de hoogte en werken aan een oplossing. Onze excuses voor deze hinder. 


@ChristofM Ik vind persoonlijk wel dat nadat je zo'n antwoord geeft hierover wel een follow up mag geven. Begrijp me niet verkeerd, je antwoord zal zeker en vast bijzonder hulpvol zijn geweest voor degene die hier inderdaad hinder van hebben ondervonden. Maar toch...

Het blijft nu wel onduidelijk of het euvel is opgelost of niet. Persoonlijk heb ik geen hinder ondervonden. Maar ja...ik bel dan ook niet elk kwartier naar mezelf om dit te onderzoeken.

Dus wat meer duidelijkheid over de eSIM en vooral de betrouwbaarheid hiervan zou toch wel mogen.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



JoeriBN
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

eSIM: kan geen oproepen ontvangen

Mijn vrouw heeft een proximus SIM en een Telenet ESIM. Sinds 2 weken geleden de ESIM geactiveerd en sindsdien kan ze dus geen oproepen ontvangen of doen met haar telenet ESIM. Ze kan wel manueel de fysieke SIM deactiveren en dan werkt Telenet wel. Het gaat over een iPhone.

 

Ligt bij Telenet want een paar maand geleden zaten we bij Orange...

Al 2 weken geen reactie van Telenet.... zeer jammer

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2727
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

eSIM: kan geen oproepen ontvangen

Het probleem zou moeten opgelost zijn

Anders laat het weten

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/je-gegevens-aanpassen/je-abonnement/ik-heb-een...

Zet er duidelijk bij vanaf wanneer het niet werkt om een oplossing te zoeken  en dat ze  later de  credit nota kunnen maken

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

eSIM: kan geen oproepen ontvangen


@luc55  schreef:

Het probleem zou moeten opgelost zijn



Wie zegt dat? Een medewerker zoals @ChristofM laat hier doodleuk weten dat er problemen zijn met de eSIM. Wat en wie er getroffen is laat hij in het ongewisse. Sterker nog, enkele dagen later nog steeds geen feedback terug van hem. En dat voor een medewerker bij een telecommunicatiebedrijf 🫣

Neen, we kunnen niet zeker weten of echt alle problemen hiermee opgelost zijn. Het is niet omdat bv. jij en en ik geen storingen ondervind met het gebruik van de eSIM dat deze recente problemen zijn opgelost. 

Kortom de communicatie van Telenet moet gewoon beter!


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2727
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

eSIM: kan geen oproepen ontvangen

Klopt de dag van nu zou dit op de website moeten staan de problemen of werken en niet verstopt

zoals nu zou veel problemen oplossen

Deze mensen met het probleem hebben ze hun telefoon eens uit gezet en terug aan dat lost ook veel op

Dat vinden we spijtig dat vinden we ook nergens terug

JoeriBN
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

eSIM: kan geen oproepen ontvangen

Het probleem is niet opgelost.

Ik probeer het duidelijk uit te leggen:

Wat werk er wel?

  1. E SIM activatie
  2. Bellen via E SIM Telenet (verplicht om de andere fysieke SIM te deactiveren)
  3. Bellen via fysieke SIM proximus (verplicht om de E SIM te deactiveren)
  4. Gebeld worden naar beide SIM werken

Wat werkt er niet

  1. E SIM Telenet & SIM Proximus samen te gebruiken
  2. Aanduiding in iPhone instellingen "Standaardtelefoonlijn" werkt enkel op fysieke SIM. Ook al staat de lijn op persoonlijk = E SIM.
  3. Geen mogelijkheid om bij het bellen naar een contact de lijn te wijzigen naar "persoonlijk" of "zakelijk".

IMG_2468 edit.jpg

 

Het valt mij op dat de telefoon nummer van telenet niet zichtbaar is. Bij ORANGE was dit wel het geval en hadden we bovenstaande problemen niet.

Ik heb Apple support gecontacteerd en daar zeggen ze me dat de fout bij de provider ligt.

 

Conclusie: Mijn vrouw moet steeds haar zakelijke proximus nummer deactiveren bij de instellingen om te kunnen bellen met de E SIM van Telenet.
Dit is echt een zeer vervelende manier en we vragen al 2 weken een oplossing of tenminste een antwoord zodat we desnoods kunnen overschakelen naar een 2de telefoon...

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2727
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

eSIM: kan geen oproepen ontvangen

Als je tijd hebt best eens naar telenet center gaat dan heb je zeker duidelijkheid

LaurenceDDW
Moderator
Berichten: 5
Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af! A born reader! Handje vol!

eSIM: kan geen oproepen ontvangen

Hey BillyX, ik snap dat je graag via deze weg op de hoogte gehouden wil worden. Dit is echter niet de klantendienst van Telenet, maar een community waar klanten elkaar kunnen helpen. Moest je nog steeds hinder ervaren, raad ik je aan om contact op te nemen met de Telenet-klantendienst. Daar kunnen ze dit gericht voor je nakijken, en de nodige info meegeven. 😊


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewLaurence | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

eSIM: kan geen oproepen ontvangen


@LaurenceDDW  schreef:

Hey BillyX, ik snap dat je graag via deze weg op de hoogte gehouden wil worden. Dit is echter niet de klantendienst van Telenet,



Sorry maar wat voor een gezever antwoord is dit @LaurenceDDW ?? Is de persoon @ChristofM nu een medewerker van Telenet of niet? Indien niet wat voor een informatie deelt die hier dan?

Als hij wel effectief een medewerker is dan is het een kleine moeite voor hem om na zijn melding van een storing, hier terug feedback over te geven. 

 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



LaurenceDDW
Moderator
Berichten: 5
Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af! A born reader! Handje vol!

eSIM: kan geen oproepen ontvangen

Jammer dat je dat zo bekijkt, Billy! Christof is een medewerker van Telenet, net zoals ik. Maar hij is niet dagelijks aanwezig op dit platform om updates te geven. 🙂

Ik geef alleen maar mee, dat als je nog steeds hinder ervaart het een slim idee kan zijn om zelf contact op te nemen met de klantendienst. 

 

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewLaurence | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.