42573
netweters
|
18924
gesprekken
|
20425
vragen
|
Hallo,
Ik wil mijn esim van Telenet van mijn Android toestel naar mijn iPhone overzetten, iemand een idee hoe ik dit het beste doe?
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: E-Sim van Telenet overzetten van Android naar Iphone
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je kan eens proberen of het lukt maar ben niet zeker of het ook daadwerkelijk gaat.
Maar overloop volgende stappen eens :
* open de instellingen op je Iphone
* Mobiel netwerk
* Voeg E-sim toe
* open via de website van telenet ' My telenet '
* mijn producten
* mobiel
* beheer simkaarten
* daar kies je voor het gsm nummer dat je wil gebruiken en kies onderaan de pagina Vraag een E-sim aan.
Dan probeer je of je de E-sim op je iPhone kan zetten.
Je oude profiel zou ik niet direct weg doen op je Android want als het niet lukt dan heb je niks meer dan ben je totaal onbereikbaar
Moest het lukken dan zou de E-sim op je Android gedeactiveerd moeten worden en zijn en zie je dat de E-sim actief is op je iPhone. Check ook wel even of je iPhone E-sim ondersteund want niet elke iPhone heeft die functie , de oudere toestellen.
Dank ik zal het proberen maar ik zou kunnen zweren dat er vroeger een optie zat in my telenet app om de sim van daaruit op je nieuwe toestel te zetten
Heb ff gekeken via My telenet maar zie nergens een optie om die over te zetten. Nu heb ik al lange tijd de nieuwe Layout en sinds de lancering van de E-sim heb ik die optie nog nergens opgemerkt.
Ik heb geprobeerd een esim aan te vragen via mytelenet app maar ik krijg de sms niet binnen
Na opnieuw sms vragen krijg ik de melding dat de sms'jes zijn opgebruikt.
Dan gaat het niet lukken dan zul je toch naar een shop dienen te gaan voor een Fysieke simkaart te gaan vragen. Eenmaal die geactiveerd is dan kun je wel via de iPhone de E-sim actief zetten.
Technisch gezien had ik wat gevonden maar Telenet ondersteund dit niet en dat is eSIM Carrier Activation en eSIM Quick Transfer. Als Telenet dit kan toepassen dan kan je perfect de omschakeling maken.
Eigenlijk zou Telenet dit beter wel ondersteunen want nu heb je dit 'probleem'.
Er zullen er meer zijn die van een iPhone naar Android gaan of van een Android naar iPhone. Dat wil dus zeggen éénmaal E-sim actief op het ene besturingssysteem dan is er geen overzetting mogelijk. Dat is wel een gemiste kans.
weer naar de winkel lang leve de fysieke sim. Had dit gevraagd aan de helpdesk via whatsapp en ik zou zo veel als ik wenste over en weer kunnen schakelen.
Dan zouden ze toch ook wel de uitleg mogen geven hoe je dit kan doen.
Ja je kan proberen je E-sim profiel op je Android te verwijderen en het dan proberen want ik denk dat daar het probleem ligt. Er is al een E-sim actief en je kan die niet op twee toestellen tegelijk actief zetten. ( je hebt het net geprobeerd ). Dan zou ik het ene profiel verwijderen en dan op je iPhone activeren maar het risico is er dan wel als het niet aanvaard word dan heb je geen bereik meer.
Maar ik wilde het eerst zo eens proberen want anders heb je geen bereik meer maar die keus is aan je zelf om het te proberen.
Bedankt Patrick maar ik ga gewoon voor 5 euro terug een fysieke sim aanvragen...
Ik ben vrij zeker dat je die 5 euro niet zal moeten betalen.
Nog even meegeven dat gisterenavond de smsjes zijn binnengekomen met de code voor een nieuwe esim aan te vragen? 4 uur later dus 🙂
Best maar wachten op mijn fysieke sim 🙂