24777
netweters
|
152632
antwoorden
|
20725
vragen
|
Als ik met sms of email foto's wil doorsturen gaat het niet zegt altijd netwerk ondersteund het niet.Wat moet ik doen om het door te krijgen?
Mvg Dekindt Remi
Via mms en sms een foto doorsturen gaat inderdaad niet (meer). Is eigenlijk wat voorbijgestreefd. Via email zou dit wel moeten lukken als uw email instellingen uiteraard juist staan.
Lukt het om een gewone e-mail te versturen?
Klopt helemaal wat @igvfer zegt. Ik gebruik om foto's en/of filmpjes door te sturen tegenwoordig ook mail voor weinig gebruikte contacten, maar ook messenger voor de meer gebruikte contacten die ik dus ook in messenger geregistreerd heb. Om op de foon messenger te gebruiken hoef je geen FB te hebben, dat gaat ook zonder als aparte app.
@igvferschreef:Via mms en sms een foto doorsturen gaat inderdaad niet (meer). Is eigenlijk wat voorbijgestreefd. Via email zou dit wel moeten lukken als uw email instellingen uiteraard juist staan.
Lukt het om een gewone e-mail te versturen?
Ik heb op 10 februari nog een foto per mms ontvangen 🙂
@Whengschreef:Ik heb op 10 februari nog een foto per mms ontvangen 🙂
Ja zou kunnen. Maar ik weet uit ervaring dat MMS bij Telenet uitstervend is, toch wat verzenden betreft. Ik geloof dat we het al niet meer aan de praat kregen bij de Samsung S6. Uren gespendeerd samen met een collega en later nog bij andere toestellen, tot we het opgegeven hebben en er zelfs niet meer aan begonnen. Hoelang is dat al geleden van de S6.
Via SMS foto's doorsturen heeft volgens mij nooit gegaan. Via MMS zou normaal nog steeds moeten werken, maar ik weet uit ervaring dat het niet gemakkelijk is om de settings op een GSM juist te krijgen. De configurator zet ze ook niet altijd helemaal juist (zelf meegemaakt op mijn vorig toestel!).
Als je ze zelf wil instellen vind je de gegevens hier: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/algemene-instellingen-telenet-mobile/
Bovendien kost foto's versturen via een app of mail slechts enkele Kb (desnoods Mb) aan data (waarvan de meesten er toch genoeg hebben in hun abo), terwijl MMS in zo goed als geen enkel abonnement nog inbegrepen is, dus altijd apart bij te betalen.
Er zijn inderdaad andere mogelijkheden om foto's te versturen, maar om te antwoorden op de initiële vraag... bekijk eens de instellingen pagina van Telenet Mobile configurator
Op iphone werkt het nog steeds, alleen moet ontvanger wel foto's kunnen bekijken via SMS..