Beantwoorden
Marcels
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your third party! It's your second party! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Service is niet geactiveerd in het netwerk.

Ik ben overgestapt naar wigo en heb de gsm van mij en mijn vrouw ingesteld voor mms, maar die van mij vrouw gaat niet, ik krijg steeds de melding¨service niet ingesteld in het netwerk¨. Ik heb de instellingen nagezien en kan niks fout vinden.

Groetjes

 

0 Likes
14 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Service is niet geactiveerd in het netwerk.

Welke GSM (merk, type) ? Heb je mobiele data ingeschakeld?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer1
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
De vernieuwde WIGO? On a roll... Tien op tien! Handje vol!

Service is niet geactiveerd in het netwerk.

Zelfs als je alle instellingen juist zet heb je veel kans dat de mms niet werkt. Ik heb al uren versleten om bij klanten dit proberen juist te zetten voor diverse toestellen en het werkt niet. Dat is al jaren een probleem bij Telenet. Trouwens mms is normaal gezien niet inbegrepen in je abonnement. Dat was bij King en Kong zo en het zou mij verbazen dat dit nu wel inbegrepen is.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Service is niet geactiveerd in het netwerk.

Niet inbegrepen in het abo? Ik heb Prijs volgens verbruik en vziw werkt MMS op mijn Nexus 5X (niet dat ik het gebruik).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Service is niet geactiveerd in het netwerk.

MMS staat standaard uitgeschakeld in een Telenet abonnement.

Je kan dit weer inschakelen op: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/oproepblokkering-mobiele-diensten/

MMMarlies
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 2
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! De kop is eraf!

Service is niet geactiveerd in het netwerk.

ik heb dit geprobeerd maar het werkt nog niet. MMS stond idd uitgeschakeld. Kan het zijn dat het even duurt? 

0 Likes
MMMarlies
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 2
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! De kop is eraf!

Service is niet geactiveerd in het netwerk.

ok het werkt wel, telefoon heropgestart en effe gewacht en dan kreeg ik een sms dat het veranderd was. 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Service is niet geactiveerd in het netwerk.


@sb@  schreef:

Niet inbegrepen in het abo? Ik heb Prijs volgens verbruik en vziw werkt MMS op mijn Nexus 5X (niet dat ik het gebruik).


Ik denk dat @igvfer1 bedoelt dat het niet inbegrepen is in het abonnement en dat je per mms betaalt 🙂


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Service is niet geactiveerd in het netwerk.

Inderdaad, MMS zit niet in je inbegrepen belminuten of sms'n. Extra te betalen. Daarom beter versturen via mail of andere alternatieve manier.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Service is niet geactiveerd in het netwerk.


@Wheng@  schreef:

@sb@  schreef:

Niet inbegrepen in het abo? Ik heb Prijs volgens verbruik en vziw werkt MMS op mijn Nexus 5X (niet dat ik het gebruik).


Ik denk dat @igvfer1 bedoelt dat het niet inbegrepen is in het abonnement en dat je per mms betaalt 🙂


Niet alleen dat, het wordt zelfs aangerekend als ge het probeert en het werkt niet. Ik heb dat eens voorgehad zonder het eigenlijk te willen: een lange sms werd door mijn foon automatisch omgezet in een mms. ik zag het pas toen ik op "verzenden" had geklikt, er stond "mms verzenden". Na een tijdje de boodschap dat het niet gelukt was, maar de poging stond geregistreerd ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
z454986
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party! It's your third party!

Service is niet geactiveerd in het netwerk.


@igvfer1@  schreef:

Zelfs als je alle instellingen juist zet heb je veel kans dat de mms niet werkt. Ik heb al uren versleten om bij klanten dit proberen juist te zetten voor diverse toestellen en het werkt niet. Dat is al jaren een probleem bij Telenet. Trouwens mms is normaal gezien niet inbegrepen in je abonnement. Dat was bij King en Kong zo en het zou mij verbazen dat dit nu wel inbegrepen is.


 

0 Likes
Creativeee
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
YEAH! CAPSLOCK DAY! Jij bent af! Handje vol! Twee handen vol!

Service is niet geactiveerd in het netwerk.

@StefaanH Dat je GSM berichten omzet naar MMS kan je in je instellingen regelen 😉 heb van de week nog zo'n klant gehad die dat voorhad.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Service is niet geactiveerd in het netwerk.

Je kan er blijkbaar voordeel met doen dat een lange sms omgezet wordt in een mms. Volgens https://www2.telenet.be/nl/tarieven/mobile is de prijs van een mms dezelfde als van een sms : 0,70 euro. Als je een lange sms hebt, dat kan al vanaf 71 tekens , worden er twee sms-en verstuurd.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Service is niet geactiveerd in het netwerk.


@janne_man@  schreef:

 sms : 0,70 euro. 


Tikfout 0,07 euro

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Service is niet geactiveerd in het netwerk.


@janne_man@  schreef:

Je kan er blijkbaar voordeel met doen dat een lange sms omgezet wordt in een mms. Volgens https://www2.telenet.be/nl/tarieven/mobile is de prijs van een mms dezelfde als van een sms : 0,70 euro. Als je een lange sms hebt, dat kan al vanaf 71 tekens , worden er twee sms-en verstuurd.


Dat is uiteraard enkel van toepassing als je per sms moet betalen. Dit is bij telenet bijvoorbeeld enkel maar bij prijs volgens verbruik. In de rest van de abonnementen (king, kong, wigo) zit smsen inbegrepen.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes