24748
netweters
|
152293
antwoorden
|
20688
vragen
|
Ik ben overgestapt naar wigo en heb de gsm van mij en mijn vrouw ingesteld voor mms, maar die van mij vrouw gaat niet, ik krijg steeds de melding¨service niet ingesteld in het netwerk¨. Ik heb de instellingen nagezien en kan niks fout vinden.
Groetjes
Zelfs als je alle instellingen juist zet heb je veel kans dat de mms niet werkt. Ik heb al uren versleten om bij klanten dit proberen juist te zetten voor diverse toestellen en het werkt niet. Dat is al jaren een probleem bij Telenet. Trouwens mms is normaal gezien niet inbegrepen in je abonnement. Dat was bij King en Kong zo en het zou mij verbazen dat dit nu wel inbegrepen is.
MMS staat standaard uitgeschakeld in een Telenet abonnement.
Je kan dit weer inschakelen op: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/oproepblokkering-mobiele-diensten/
ik heb dit geprobeerd maar het werkt nog niet. MMS stond idd uitgeschakeld. Kan het zijn dat het even duurt?
ok het werkt wel, telefoon heropgestart en effe gewacht en dan kreeg ik een sms dat het veranderd was.
@sb@ schreef:Niet inbegrepen in het abo? Ik heb Prijs volgens verbruik en vziw werkt MMS op mijn Nexus 5X (niet dat ik het gebruik).
Ik denk dat @Ex-Netweter bedoelt dat het niet inbegrepen is in het abonnement en dat je per mms betaalt 🙂
Inderdaad, MMS zit niet in je inbegrepen belminuten of sms'n. Extra te betalen. Daarom beter versturen via mail of andere alternatieve manier.
@Wheng@ schreef:
@sb@ schreef:Niet inbegrepen in het abo? Ik heb Prijs volgens verbruik en vziw werkt MMS op mijn Nexus 5X (niet dat ik het gebruik).
Ik denk dat @Ex-Netweter bedoelt dat het niet inbegrepen is in het abonnement en dat je per mms betaalt 🙂
Niet alleen dat, het wordt zelfs aangerekend als ge het probeert en het werkt niet. Ik heb dat eens voorgehad zonder het eigenlijk te willen: een lange sms werd door mijn foon automatisch omgezet in een mms. ik zag het pas toen ik op "verzenden" had geklikt, er stond "mms verzenden". Na een tijdje de boodschap dat het niet gelukt was, maar de poging stond geregistreerd ....
@Ex-Netweter@ schreef:Zelfs als je alle instellingen juist zet heb je veel kans dat de mms niet werkt. Ik heb al uren versleten om bij klanten dit proberen juist te zetten voor diverse toestellen en het werkt niet. Dat is al jaren een probleem bij Telenet. Trouwens mms is normaal gezien niet inbegrepen in je abonnement. Dat was bij King en Kong zo en het zou mij verbazen dat dit nu wel inbegrepen is.
@StefaanH Dat je GSM berichten omzet naar MMS kan je in je instellingen regelen 😉 heb van de week nog zo'n klant gehad die dat voorhad.
Je kan er blijkbaar voordeel met doen dat een lange sms omgezet wordt in een mms. Volgens https://www2.telenet.be/nl/tarieven/mobile is de prijs van een mms dezelfde als van een sms : 0,70 euro. Als je een lange sms hebt, dat kan al vanaf 71 tekens , worden er twee sms-en verstuurd.
@janne_man@ schreef:Je kan er blijkbaar voordeel met doen dat een lange sms omgezet wordt in een mms. Volgens https://www2.telenet.be/nl/tarieven/mobile is de prijs van een mms dezelfde als van een sms : 0,70 euro. Als je een lange sms hebt, dat kan al vanaf 71 tekens , worden er twee sms-en verstuurd.
Dat is uiteraard enkel van toepassing als je per sms moet betalen. Dit is bij telenet bijvoorbeeld enkel maar bij prijs volgens verbruik. In de rest van de abonnementen (king, kong, wigo) zit smsen inbegrepen.