Beantwoorden
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

iMessage komt soms niet of te laat aan.

Beste forumleden, 

ik heb een vraag over iMessage. 

Wij hebben in ons gezin allemaal een iPhone. 

Mijn vrouw en dochter een iPhone 11 en ik een iPhone XS. 

We gebruiken iMessage om een bericht te sturen naar elkaar. 

Er is wel een zeer vervelend, wederkerig probleem. Soms komen de iMessage berichten te laat aan. 

Vandaag stuurde ik een bericht aan mijn voordeur en de iMessage kwam pas aan als ik al een aantal minuten in huis was. 

Dit is niet enkel als ik van buiten uit een iMessage stuur, maar soms gebeurt dit ook als we een iMessage sturen binnenshuis. 

Als ik naar mijn 4G kijk en thuisnetwerk lijkt dit in orde te zijn, ik heb voor beide een stabiele verbinding. 

Hoe maakt iMessage eigenlijk verbinding? Is dit via 4G als je van buiten een iMessage stuurt en via draadloze netwerkverbinding als de iPhone een draadloos netwerk vindt? 

Ik heb onze netwerkverbinding al meermaals gereset op de iPhones maar dit heeft tot op heden geen soelaas gebracht. 

Zijn er nog mensen met dit probleem , of hebben jullie soms extra tips of suggesties? 

Soms denk ik dat het probleem bij de 4G netwerkverbinding zit van Telenet. 

Als abonnement maak ik gebruik van een wigo all in met een datapakket van 9GB. 

Tags (1)
0 Likes
4 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

iMessage komt soms niet of te laat aan.

@fieldoxide  de werking van Imessage gaat via het internet en dat kan zijn 4G of wifi. Dat er een vertraging in zit kan te maken hebben met de connectiviteit van de toestellen. Als er een slechte internet verbinding is dan wordt het bericht even bewaard en als blijkt dat de gsm terug verbinding heeft met internet wordt het bericht als nog verstuurd. Maar dat zou een reden kunnen zijn tot de vertraging. Als ik stuur vanaf mijn Iphone naar mijn partner kan er ook soms een vertraging inzitten omdat ik weet daar waar die werkt slecht internet ontvangst is. Na wat opzoek werk voor je is het ook blijkbaar 1 van de meest voorkomende problemen die vertragingen. 

https://wisconsinsdc.com/nl/how-to/484-3-most-common-imessage-problems-and-their-fixes.html


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

iMessage komt soms niet of te laat aan.

Bedankt voor de informatie. 

Die problemen met de netwerkverbinding zijn wel vreemd want de all in one staat bij ons in de woonkamer en ik heb een goede dekking over heel ons huis. 

En als ik van buiten uit verstuur lijkt mij de 4G verbinding ook in orde te zijn. 

Ik heb het artikel eens bekeken en veel van die zaken die men voorstelt heb ik in het verleden al zelf geprobeerd. 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

iMessage komt soms niet of te laat aan.

toevallig iCloud ook aan als opslag van de gesprekken enz????

die is ook soms eens overbelast merk ik,

ik zit wel met de bug dat ik niet kan inloggen, ben overal ingelogd maar op de iPhone krijg ik telkens de vraag om in te loggen en dit duurt mega lang en gaat niet vooruit, het ging opgelost zijn met de update van vandaag, het blijft hetzelfde 😞 

merk veel problemen soms met iCloud 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

iMessage komt soms niet of te laat aan.

@Master-Magic Mijn iCloud opslag is geactiveerd, mijn berichten worden inderdaad mee in de backup opgeslagen. 

0 Likes