Beantwoorden
DannyDL
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Wereld gedichtendag Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

"Ongeldig nummer" spraakbericht i.p.v. voicemail

Wanneer ik op mijn gsm een andere mobiele Telenet abonnee opbel en deze niet tijdig opneemt verwacht ik naar diens voicemail doorgeschakeld te worden zodat ik daar een boodschap kan achterlaten.  

In plaats van zo te worden doorgeschakeld kreeg ik daarnet een spraakbericht te horen dat aangaf dat het door mij opgeroepen nummer niet geldig is.

Wat natuurlijk onzin is.  Als het echt een ongeldig nummer zou zijn, zou ik die boodschap wel direct gekregen hebben, en niet pas nadat ik eerst +/- 20 seconden lang een beltoon heb gekregen. 

Is dit een fout bij Telenet ?   Of een fout bij mij of bij de opgebelde abonnee ?

0 Likes
13 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

"Ongeldig nummer" spraakbericht i.p.v. voicemail

Misschien heeft de eigenaar van dit nummer zulke tekst gebruikt om geen nutteloze berichten te horen of gewoon voor de lol.

Heb je geluisterd tot het einde? Was na dat bericht een pieptoon? Indien twee keer ja, dan kon je uw boodschap inspreken na de pieptoon.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

"Ongeldig nummer" spraakbericht i.p.v. voicemail

Dat zou wel eens goed kunnen @janne_man , zover had ik niet eens gedacht. 😋

Goed gevonden eigenlijk, als je een hekel hebt aan voicemail 😈

 

Alhoewel ... Wanneer ik er nog eens over nadenk: in dat geval zou je na de reeks beldtonen toch wel de tekst horen "u bent verbonden met de voicemail van xxxx spreek een bericht in na de biep ..."


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

"Ongeldig nummer" spraakbericht i.p.v. voicemail

Bijmij staat belsignaal op 30 sec. Niemand geduld heeft om daarna nog op voicemail iets in te spreken. En als ze op voicemail komen, hoor ik ze afleggen lol.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

"Ongeldig nummer" spraakbericht i.p.v. voicemail

Een voicemail  is iets  nutteloze in deze tijd

Bij whatsapp nooit geweest

Beter dat je het af zet dat doen de meeste met een code heel gemakkelijk

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

"Ongeldig nummer" spraakbericht i.p.v. voicemail

Bij whatsapp moet het niet, daar komt er ook op wie je gebeld heeft en kan je een boodschap tippen ipv iets in te spreken na de biep.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

"Ongeldig nummer" spraakbericht i.p.v. voicemail


@DannyDL  schreef:

In plaats van zo te worden doorgeschakeld kreeg ik daarnet een spraakbericht te horen dat aangaf dat het door mij opgeroepen nummer niet geldig is.

Is dit een fout bij Telenet ?   Of een fout bij mij of bij de opgebelde abonnee ?


Natuurlijk een fout bij de abonnee. Waarschijnlijk een fout cijfer getypt in het telefoonnummer van de mailbox bij het instellen van zijn voicemail?

Of recent veranderd van operator en de doorschakelinstellingen nog niet aangepast?

Breng de abonnee op de hoogte van zijn fout. De correcte code is:

**61*5550**aantal seconden# (standaard is dat 20, maar je kan kiezen voor 5-30, voorbeeld: **61*5550**30#)

Maar i.p.v. 5550 kan je ook het volledige nummer gebruiken (bij roaming kan het gebeuren dat sommige buitenlandse netten die verkorte nummers niet accepteren. Dan wordt het iets van:

**61*0032468115500**aantal seconden# (voorbeeld: **61*0032468115500**30)

Je kan het nadien zonder de hele reeks cijfers in te typen terug uit- en aanzetten:

  • uitzetten = ##61#
  • terug aanzetten naar hetzelfde nummer = **61#
  • controleren of het aanstaat: *#61#
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

"Ongeldig nummer" spraakbericht i.p.v. voicemail

@StefaanH 

De standaard instelling is inder daad: "u bent verbonden met de voicemail van xxxx spreek een bericht in na de biep ...".

Je kan echter deze instelling veranderen en uw eigen tekst inspreken.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

"Ongeldig nummer" spraakbericht i.p.v. voicemail

@janne_man 

Nu je het zegt ... Ik heb dat zelfs gedaan ... Maar het is al lang geleden, dat is steeds een goed excuus 😋

Alzheimer light zeker ...🤔


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DannyDL
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Wereld gedichtendag Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

"Ongeldig nummer" spraakbericht i.p.v. voicemail

Ja, ik luisterde tot het einde.  Nee, er was uiteindelijk geen pieptoon.

Ik ken ook de eigenaar van het nummer dat ik belde en kan wel het onderscheid maken tussen een professioneel spraakbericht in de 3 landstalen van een operator (Telenet) en een ingesproken bericht van deze abonnee.

0 Likes
DannyDL
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Wereld gedichtendag Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

"Ongeldig nummer" spraakbericht i.p.v. voicemail

Bedankt voor deze persoonlijke informatie DeLLiAnO.   Helaas helpt me dat niet zoveel.

0 Likes
DannyDL
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Wereld gedichtendag Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

"Ongeldig nummer" spraakbericht i.p.v. voicemail

Erg bedankt voor jouw persoonlijke mening over voicemail, luc55 !   Helaas doet die weinig terzake als oplossing van mijn probleem.  

0 Likes
DannyDL
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Wereld gedichtendag Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

"Ongeldig nummer" spraakbericht i.p.v. voicemail

Erg bedankt filip1953 !!   Die codes om de instellingen te wijzigen voor het doorschakelen bij niet opnemen vormen inderdaad de oplossing.

Ik gebruikte code *#61# om mijn eigen instelling te controleren voor "gesprek doorschakelen bij geen antwoord" en vond daar dat er werd doorgeschakeld naar +32468115550 voor elk type oproep (voice, data, fax, ...) na 20 seconden.  Dat is dus het volledige nummer van de Telenet Voicemail dienst.  

Bij de abonnee waarbij ik na 30 seconden het bericht "het opgeroepen nummer is ongeldig" te horen kreeg stond overal het (verkorte) telefoonnummer van de voicemail verkeerdelijk op 550.  Die abonnee heeft echter nooit zelf iets aan die instelling gewijzigd dus lijkt het toch een foutje van Telenet te zijn geweest.

Hartelijk dank voor je deskundige antwoord !

 

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

"Ongeldig nummer" spraakbericht i.p.v. voicemail

De eigenaar van nr kan dit instellen veel doen dit niet

met codes kan je uit zetten of verlengen of boodschap op zetten

maar als hij geen zin heeft om te luisteren dan doet hij dat niet

0 Likes