24753
netweters
|
152359
antwoorden
|
20693
vragen
|
Wanneer ik op mijn gsm een andere mobiele Telenet abonnee opbel en deze niet tijdig opneemt verwacht ik naar diens voicemail doorgeschakeld te worden zodat ik daar een boodschap kan achterlaten.
In plaats van zo te worden doorgeschakeld kreeg ik daarnet een spraakbericht te horen dat aangaf dat het door mij opgeroepen nummer niet geldig is.
Wat natuurlijk onzin is. Als het echt een ongeldig nummer zou zijn, zou ik die boodschap wel direct gekregen hebben, en niet pas nadat ik eerst +/- 20 seconden lang een beltoon heb gekregen.
Is dit een fout bij Telenet ? Of een fout bij mij of bij de opgebelde abonnee ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Misschien heeft de eigenaar van dit nummer zulke tekst gebruikt om geen nutteloze berichten te horen of gewoon voor de lol.
Heb je geluisterd tot het einde? Was na dat bericht een pieptoon? Indien twee keer ja, dan kon je uw boodschap inspreken na de pieptoon.
Dat zou wel eens goed kunnen @janne_man , zover had ik niet eens gedacht. 😋
Goed gevonden eigenlijk, als je een hekel hebt aan voicemail 😈
Alhoewel ... Wanneer ik er nog eens over nadenk: in dat geval zou je na de reeks beldtonen toch wel de tekst horen "u bent verbonden met de voicemail van xxxx spreek een bericht in na de biep ..."
Bijmij staat belsignaal op 30 sec. Niemand geduld heeft om daarna nog op voicemail iets in te spreken. En als ze op voicemail komen, hoor ik ze afleggen lol.
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
Een voicemail is iets nutteloze in deze tijd
Bij whatsapp nooit geweest
Beter dat je het af zet dat doen de meeste met een code heel gemakkelijk
Bij whatsapp moet het niet, daar komt er ook op wie je gebeld heeft en kan je een boodschap tippen ipv iets in te spreken na de biep.
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
@DannyDL schreef:In plaats van zo te worden doorgeschakeld kreeg ik daarnet een spraakbericht te horen dat aangaf dat het door mij opgeroepen nummer niet geldig is.
Is dit een fout bij Telenet ? Of een fout bij mij of bij de opgebelde abonnee ?
Natuurlijk een fout bij de abonnee. Waarschijnlijk een fout cijfer getypt in het telefoonnummer van de mailbox bij het instellen van zijn voicemail?
Of recent veranderd van operator en de doorschakelinstellingen nog niet aangepast?
Breng de abonnee op de hoogte van zijn fout. De correcte code is:
**61*5550**aantal seconden# (standaard is dat 20, maar je kan kiezen voor 5-30, voorbeeld: **61*5550**30#)
Maar i.p.v. 5550 kan je ook het volledige nummer gebruiken (bij roaming kan het gebeuren dat sommige buitenlandse netten die verkorte nummers niet accepteren. Dan wordt het iets van:
**61*0032468115500**aantal seconden# (voorbeeld: **61*0032468115500**30)
Je kan het nadien zonder de hele reeks cijfers in te typen terug uit- en aanzetten:
De standaard instelling is inder daad: "u bent verbonden met de voicemail van xxxx spreek een bericht in na de biep ...".
Je kan echter deze instelling veranderen en uw eigen tekst inspreken.
Nu je het zegt ... Ik heb dat zelfs gedaan ... Maar het is al lang geleden, dat is steeds een goed excuus 😋
Alzheimer light zeker ...🤔
Ja, ik luisterde tot het einde. Nee, er was uiteindelijk geen pieptoon.
Ik ken ook de eigenaar van het nummer dat ik belde en kan wel het onderscheid maken tussen een professioneel spraakbericht in de 3 landstalen van een operator (Telenet) en een ingesproken bericht van deze abonnee.
Bedankt voor deze persoonlijke informatie DeLLiAnO. Helaas helpt me dat niet zoveel.
Erg bedankt voor jouw persoonlijke mening over voicemail, luc55 ! Helaas doet die weinig terzake als oplossing van mijn probleem.
Erg bedankt filip1953 !! Die codes om de instellingen te wijzigen voor het doorschakelen bij niet opnemen vormen inderdaad de oplossing.
Ik gebruikte code *#61# om mijn eigen instelling te controleren voor "gesprek doorschakelen bij geen antwoord" en vond daar dat er werd doorgeschakeld naar +32468115550 voor elk type oproep (voice, data, fax, ...) na 20 seconden. Dat is dus het volledige nummer van de Telenet Voicemail dienst.
Bij de abonnee waarbij ik na 30 seconden het bericht "het opgeroepen nummer is ongeldig" te horen kreeg stond overal het (verkorte) telefoonnummer van de voicemail verkeerdelijk op 550. Die abonnee heeft echter nooit zelf iets aan die instelling gewijzigd dus lijkt het toch een foutje van Telenet te zijn geweest.
Hartelijk dank voor je deskundige antwoord !
De eigenaar van nr kan dit instellen veel doen dit niet
met codes kan je uit zetten of verlengen of boodschap op zetten
maar als hij geen zin heeft om te luisteren dan doet hij dat niet