Beantwoorden
DannyDL
Freshman Beetjesweter
Wereld gedichtendag En we zijn vertrokken! Hi there!

"Ongeldig nummer" spraakbericht i.p.v. voicemail

Wanneer ik op mijn gsm een andere mobiele Telenet abonnee opbel en deze niet tijdig opneemt verwacht ik naar diens voicemail doorgeschakeld te worden zodat ik daar een boodschap kan achterlaten.  

In plaats van zo te worden doorgeschakeld kreeg ik daarnet een spraakbericht te horen dat aangaf dat het door mij opgeroepen nummer niet geldig is.

Wat natuurlijk onzin is.  Als het echt een ongeldig nummer zou zijn, zou ik die boodschap wel direct gekregen hebben, en niet pas nadat ik eerst +/- 20 seconden lang een beltoon heb gekregen. 

Is dit een fout bij Telenet ?   Of een fout bij mij of bij de opgebelde abonnee ?

Beantwoorden
0 Likes
8 reacties
janne_man
Experienced Superweter
PhD in problem solving! De gouden postveer is voor jou Jij alziend oog. ;-) Ere-Krak

Misschien heeft de eigenaar van dit nummer zulke tekst gebruikt om geen nutteloze berichten te horen of gewoon voor de lol.

Heb je geluisterd tot het einde? Was na dat bericht een pieptoon? Indien twee keer ja, dan kon je uw boodschap inspreken na de pieptoon.

Beantwoorden
0 Likes
StefaanH
Experienced Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! De gouden postveer is voor jou Jij alziend oog. ;-)

Dat zou wel eens goed kunnen @janne_man , zover had ik niet eens gedacht. 😋

Goed gevonden eigenlijk, als je een hekel hebt aan voicemail 😈

Alhoewel ... Wanneer ik er nog eens over nadenk: in dat geval zou je na de reeks beldtonen toch wel de tekst horen "u bent verbonden met de voicemail van xxxx spreek een bericht in na de biep ..."

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Beantwoorden
0 Likes
DeLLiAnO
Experienced Bijna Allesweter
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! En wanneer slaap jij? JACKPOT!

Bijmij staat belsignaal op 30 sec. Niemand geduld heeft om daarna nog op voicemail iets in te spreken. En als ze op voicemail komen, hoor ik ze afleggen lol.

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Beantwoorden
0 Likes
luc55
Professional Bijna Allesweter
Champagne, lezer van het jaar! Straf. Héél straf! Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)!

Een voicemail  is iets  nutteloze in deze tijd

Bij whatsapp nooit geweest

Beter dat je het af zet dat doen de meeste met een code heel gemakkelijk

Beantwoorden
0 Likes
DeLLiAnO
Experienced Bijna Allesweter
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! En wanneer slaap jij? JACKPOT!

Bij whatsapp moet het niet, daar komt er ook op wie je gebeld heeft en kan je een boodschap tippen ipv iets in te spreken na de biep.

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Beantwoorden
0 Likes
flip1953
Professional Bijna Allesweter
Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle! Waar zijn die handjes? Ongelooflijk (maar waar)!

@DannyDL  schreef:

In plaats van zo te worden doorgeschakeld kreeg ik daarnet een spraakbericht te horen dat aangaf dat het door mij opgeroepen nummer niet geldig is.

Is dit een fout bij Telenet ?   Of een fout bij mij of bij de opgebelde abonnee ?

Natuurlijk een fout bij de abonnee. Waarschijnlijk een fout cijfer getypt in het telefoonnummer van de mailbox bij het instellen van zijn voicemail?

Of recent veranderd van operator en de doorschakelinstellingen nog niet aangepast?

Breng de abonnee op de hoogte van zijn fout. De correcte code is:

**61*5550**aantal seconden# (standaard is dat 20, maar je kan kiezen voor 5-30, voorbeeld: **61*5550**30#)

Maar i.p.v. 5550 kan je ook het volledige nummer gebruiken (bij roaming kan het gebeuren dat sommige buitenlandse netten die verkorte nummers niet accepteren. Dan wordt het iets van:

**61*0032468115500**aantal seconden# (voorbeeld: **61*0032468115500**30)

Je kan het nadien zonder de hele reeks cijfers in te typen terug uit- en aanzetten:

• uitzetten = ##61#
  • terug aanzetten naar hetzelfde nummer = **61#
  • controleren of het aanstaat: *#61#
Beantwoorden
janne_man
Experienced Superweter
PhD in problem solving! De gouden postveer is voor jou Jij alziend oog. ;-) Ere-Krak

@StefaanH 

De standaard instelling is inder daad: "u bent verbonden met de voicemail van xxxx spreek een bericht in na de biep ...".

Je kan echter deze instelling veranderen en uw eigen tekst inspreken.

Beantwoorden
StefaanH
Experienced Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! De gouden postveer is voor jou Jij alziend oog. ;-)

@janne_man 

Nu je het zegt ... Ik heb dat zelfs gedaan ... Maar het is al lang geleden, dat is steeds een goed excuus 😋

Alzheimer light zeker ...🤔

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Beantwoorden