24802
netweters
|
152795
antwoorden
|
20740
vragen
|
Sinds geruime tijd heb ik het probleem dat er een bepaalde website van een leverancier niet meer bereikbaar is via mijn netwerk privé en zakelijk.
Dit doet zich voor op verschillende browsers.
Google Chrome via windows 7 en Windows 10
Safari op macbook en/of iPad-iphone.
het rare is dat deze website perfect bereikbaar is voor anderen via dezelfde browsers/besturingssystemen.
op mijn vrouw haar macbook en iPad werkt deze website ook niet.
iemand een idee?
bedankt alvast.
net even getest of ik dit op 4G ook voor heb, en dan werkt de pagina dus wel zoals het moet.
zal morgen maar even een mailtje doen met telenet dan.
Via het ip adres rechtstreeks werkt het ook niet.
Vandaag een technieker over de vloer gekregen van Telenet.
Hij heeft via een WiFi adres van de buren geprobeerd en dan werkt de site wel.
Volgens telenet is mijn ip adres geblokkeerd door de webhosting provider van de website in kwestie.
Ik vind dit raar aangezien op mijn privé adres de site ook niet werkt via het vast of WiFi netwerk.
Ik heb nu een mail gestuurd naar de website beheerder, of zij hier op gaan reageren is nog maar de vraag. :s
@Ex-Netweter
Via vast of WiFi maakt niet uit, uiteindelijk is het slechts het publiek adres van uw router dat zal toekomen bij de website in kwestie.
Dit wil zeggen dat als uw IP (dus het externe adres van uw router) gebanned is, dat alle verbindingen komende vanuit uw netwerk gebanned zullen worden, ongeacht met welk toestel er intern gewerkt wordt.