24761
netweters
|
152505
antwoorden
|
20714
vragen
|
Hallo,
TV-gids niet geupload sinds 23 april ? En voor de VTM-zenders zelfs sinds 21 april ?
Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: TV-gids niet geupload
Details zijn belangrijk hé om daar eens in te kijken 😉
Maar dan ga ik wel je topic moeten gaan verplaatsen naar de thread over de tv gids problemen.
Kun je dan wel in detail beschrijven waar het probleem is , per wanneer je probleem is als ook de datums wat je ziet staan ?
Dit is belangrijk voor diegene die vanuit Telenet zelf mee lezen in die thread. Daar zijn dus effectief mensen van Telenet zelf om dit in kaart te brengen en te bekijken en op te lossen. Waarschijnlijk heb je niet morgen direct een oplossing maar er wordt wel aan gewerkt.
Weet dat er een andere leverancier is voor de tv gids en daar zullen ze dit aan moeten voorleggen ook.
EDIT :Bij deze is je topic verplaatst naar de juiste thread
Dankuwel, maar ik heb toch reeds beschreven in detail wat het probleem is en sinds welke datum ?
Ik heb zelfs print-screens bijgevoegd.
Of hebben jullie nog iets nodig van mij om dit probleem te kunnen oplossen ?
BTW : weer een nieuwe leverancier ? Sinds wanneer dan ?
Lees maar eens in onderstaande link
https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/TV-gids-update-voor-Digibox-Digicorder/m-p/162094
Betreft de goede en correcte info zou ik ff wachten op je afbeeldingen. Moest er toch nog info ontbreken kun je er dat nog altijd bij vermelden als men erom vraagt.
Bedankt.
Ik was al op de hoogte van onderstaande link.
De leverancier wijzigde reeds in januari/ februari. De problemen zijn er nu, voordien niet.
@FAD schreef:
De leverancier wijzigde reeds in januari/ februari. De problemen zijn er nu, voordien niet.
Het is wel al vaker voorgevallen dat de tv-gids geen 14 dagen was bij bepaalde zenders, ook de afgelopen weken al enkele keren gehad dat er zo veel dagen ontbraken als nu.
Beetje vervelend, maar binnen enkele dagen zal de tv-gids wel aangevuld zijn.
Dag @FAD,
Telenet streeft er absoluut naar om voor zoveel mogelijk zenders een zo lang mogelijke 'EPG horizon' te hebben.
Doordat we overschakelden naar een nieuwe metadata-aggregator en de logistiek nu anders verloopt, kan er op Vlaamse kanalen iets minder data beschikbaar zijn dan voordien.
Voor de DPG-kanalen hadden we in het verleden op weekdagen doorgaans een horizon van 13 dagen. Over het weekend verminderde dat naar 11-12 dagen, doordat de (quasi continu) aangeleverde data nog door een editoriaal proces moet en hier mensen voor nodig zijn.
Ik zie wel dat die 13 dagen de voorbije twee weken nog maar 12 dagen werden: dat zal ik escaleren. Dit, in combinatie van het verlengde Paasweekend in vele landen, zorgde op 11/4 -de datum van je post- inderdaad ook voor een dip naar 8 dagen. Aan deze dips over vakantieperiodes kunnen we niets veranderen: de data kan niet 100% automatisch gemapped worden, want dit zou tot teveel fouten leiden en correcties daarop dan weer tot problemen met geplande opnames.
Maar ik probeer er sowieso alvast voor te zorgen dat de standaardhorizon tijdens de week terug naar 13 dagen gaat.
Groet,
Carl
Dag Carl,
Heel erg bedankt voor dit zeer compleet en nuttig antwoord.
Bedankt ook om mijn opmerking serieus te nemen.
Ik had inderdaad al zo een vermoeden dat er ook nog een editoraal proces aan te pas kwam.
En wat is dan nu het probleem aub?
Geen tv gids informatie voor VTM na 2 mei. We zitten dus op 11 dagen momenteel.
Alvast bedankt.
Dag @FAD,
We zijn ons inderdaad bewust van deze minder regelmatige aanlevering, en zijn dit aan het bekijken met onze aggregator en DPG.
Groet,
Carl