24749
netweters
|
152308
antwoorden
|
20690
vragen
|
Sinds 1 week nieuwe tv box.
de tv gids van Investigation Discovery komt niet overeen met wat in werkelijkheid wordt afgespeeld.
Murder among friends sz2,afl15 30/04/24 23u Murder among friends sz2,afl19 30/04/24 00u Border control spain sz6,afl1 01/05/24 06u
dit zijn enkele voorbeelden, want geen enkel programma begint op de aangegeven tijd.
bij zowel live,terugkijk en opgenomen is het programma dat ik wens te kijken al over de helft of is het zelfs een heel ander programma.
volgens telenet medewerkers ontvangen zij de programmatie van de zender.
waarom had ik dit probleem dan niet bij de digibox?
medewerkster heeft 3 dagen geleden “iets” gedaan waardoor het een paar dagen perfect synchroon liep.
nu staat alles weer door elkaar, maar het kan dus blijkbaar wel.
Weet er hier misschien iemand raad?
ik heb al talloze keren gereset en terug naar fabrieksinstellingen geprobeerd.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Stefanie_vcl Het is niet altijd groener aan de overkant,
bij Proximus moet je extra betalen om dit kanaal te zien, opnames verdwijnen daar soms opeens, de opnames staan er Max 2 maanden op, en je moet veel geluk hebben met de verbinding.
zijn genoeg meldingen op het Proximus forum,
ik zou bij Telenet blijven en proberen met Carl hier het probleem op te lossen.
of bekijken of de afleveringen dat fout lopen op een ander uur uitgezonden worden en deze eens opnemen.
Hey,
bedankt voor je berichtje, en je hebt 100% gelijk. Ik ben gewoon benieuwd of dit bij proximus en dergelijke ook zo is.
ik ben nochtans heel tevreden van telenet.
problemen zijn begonnen toen ik mijn digibox ruilde voor een tv box.
toeval of niet?
het is met de tv box toch moeilijk na te gaan wanneer een programma nog eens opnieuw wordt uitgezonden? Of ben ik mis?
als je naar “alle afleveringen” gaat krijg je telkens maar 1 uitzendmoment te zien.
ik zal de tv gids eens nagaan en kijken of ik herhalingen kan vinden, al denk ik dat ik dat allemaal al heb geprobeerd 😔
groetjes
stefanie
@Stefanie_vcl schreef:als je naar “alle afleveringen” gaat krijg je telkens maar 1 uitzendmoment te zien.
Dat klopt inderdaad, als je de opname wist komt meestal wel het volgende uitzendmoment tevoorschijn.
Je weet dat je meestal via binnen de 7 dagen via Terugkijk TV het vorige programma kan opvragen en zo toch het begint van je gewenste programma kan kijken?
Het is geen oplossing, maar zo kan je voorlopig toch verder als het probleem zich voordoet.
(dank aan @WG94 voor je tussenkomst!)
Dag @Stefanie_vcl,
Eerst en vooral mijn excuses: ik kan me inbeelden dat dit inderdaad vervelend is. We gaan dit proberen op te lossen!
De oorzaak is dat de broadcaster, net zoals veel andere kanalen, de uitzendingen niet altijd goed op het aangekondigde tijdstip start. Wanneer dit teveel afwijkt, kan je pre- of post-buffer inderdaad niet volstaan en mis je mogelijks een deel van de uitzending.
Om dit te tacklen gebruiken wij een service om de échte starttijd te achterhalen: in de meeste gevallen biedt deze correctie een oplossing. Dit werd ook toegepast op ID Discovery.
Nu hebben er sinds eind vorig jaar achter de schermen ingrepen plaatsgevonden om dit kanaal technisch "te verhuizen", en daarom moest er wat hocuspocus gebeuren met de EPG-feeds.
Ik ben nog e.e.a. aan het dubbelchecken met een intern team, maar ga ervan uit dat we hierdoor deze technische starttijden verloren hebben.
Als dat zo is, zal ik actie ondernemen om z.s.m. opnieuw deze starttijden te laten analyseren op de nieuwe EPG-feed.
Wordt dus vervolgd! Nog heel even geduld, wat ik bijzonder waardeer...
Hartelijke groet,
Carl
Hallo @Stefanie_vcl,
Nog één vraagje, als ik mag. Kijk jij ID Discovery op preset 40 of op 351?
Ik ga uit van 40, maar wou dat even dubbelchecken.
Dank en geniet van het zomers weertje,
Carl
Hey Carl,
dat is inderdaad op 40.
de andere is betalend.
waarom is dit eigenlijk? Tv gids lijkt mij hetzelfde.
groetjes terug.
stefanie
Ze staan er 2 keer op en vrij te ontvangen
Gevraagd om te wissen de nr 351 is nog niet gebeurd
Dank voor je bevestiging, @Stefanie_vcl.
De huidige inrichting heeft een gegronde technische reden, geen zorgen. Dat zal nog een tijdlang zo blijven.
Maar het feit dat je preset 40 gebruikt, sluit aan bij mijn thesis van waar het probleem hier ligt.
Hartelijke groet,
Carl
Hey Carl,
alles ging goed, tot een paar dagen geleden…
alle programma’s (die ik opneem en dus weet van heb) beginnen veel te vroeg, en ik heb dus maar een halve opname.
De miserie begint dus opnieuw…
Het ging zolang goed dus dacht dat het nu wel opgelost zou zijn…
groetjes
stefanie
Ouch, @Stefanie_vcl, da's geen goed nieuws...!
Ik zal hier de komende dagen dieper naar kijken en onderzoeken hoe we dit best aanpakken.
Hartelijke groet,
Carl
Dag @Stefanie_vcl,
Ik heb een update voor je! 🙂
Zoals je weet zenden we momenteel ID Discovery dubbel uit: eens op prefix 351 (=oude versie), en eens op prefix 40 (=nieuwe versie). Dat heeft een aantal redenen.
Voor de oude versie (pr. 351) kochten we exacte starttijden in bij onze partner. Wanneer een event niet exact op het aangekondigde startuur begint, kan op die manier -in de meeste gevallen- toch nog exact naar het begin gesprongen worden.
Op de nieuwe versie (pr. 40) hadden we die exacte starttijden niet: met het gevolg zoals jij het ervaart.
Ik heb nu vandaag gevraagd om die exacte starttijden niet langer aan prefix 351, maar aan prefix 40 te koppelen. Want deze versie van het kanaal is momenteel veel belangrijker, en da's ook de versie waarop jij kijkt.
Ik zie in m'n data dat de eerste stappen al gezet zijn, maar de echte switch is voorlopig nog niet doorgevoerd. Al denk ik niet dat dat nog heel lang zal duren.
Wordt vervolgd, en vanaf dan zou het allemaal veel beter moeten lopen!
Groeten,
Carl
Wel raar dat ze nog altijd 2 keer worden uitgezonden na bijna een jaar
@luc55 lopende contracten dat het nog in het extra pakket moet worden aangeboden tot de overeenkomst ten einde loopt en dan enkel deze nog in het basis aanbod terug te vinden is.
Hey Carl,
das goed nieuws.
blij dat de oorzaak eindelijk is gevonden 😊
Bedankt voor je interventie.
groetjes
stefanie
Hey @Stefanie_vcl,
Goed nieuws!
De migratie is voltooid en nu komen de exacte technische starttijden binnen voor de variant op preset 40. Te beginnen bij dit event van deze namiddag:
Het afspelen van opnames/Replay van events die na deze namiddag 14u20 werden uitgezonden, moet nu dus veel exacter beginnen.
Let wel: dit kanaal vertoont soms vrij sterke afwijkingen. In het geval die té ver naar voor of achter liggen, kan ook ons systeem van exacte starttijden er niet altijd mee om. Maar dat zouden -als het kanaal zich een beetje gedraagt- de uitzonderingen moeten zijn.
Groeten & veel kijkplezier,
Carl