Beantwoorden
whocares
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Complimentendag Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Programma's plots vaak geblokkeerd: BBC2 & RAI1

Al voor de tweede keer deze week zijn er bepaalde programma's geblokkeerd door telenet. Wat heeft deze **bleep** nu weer te betekenen? Op dit eigenste moment gaat het over een programma op BBC2 (dat ik niet ken en waar ik niet wil naar kijken, maar het gaat om het principe), eerder deze week een programma op RAI1 in de vooravond. Ik heb helemaal geen weet van pincodes en dergelijke onzin en wil er ook niks van weten.

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Programma's geblokkeerd

18 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Programma's plots vaak geblokkeerd: BBC2 & RAI1

@whocares 

Wat bedoel je met geblokkeerd kun je daar eens een screenshot van maken ? 

Denk eerder dat het programma's zijn die na een bepaald uur van de dag niet bekeken kunnen worden dat je dat hebt ingesteld , de 18+ zijn dat. De 18+ content wordt automatisch geblokkeerd maar je kan dat zelf deblokkeren. Dat is om tegen te gaan dat de kleinste er toch naar zouden kijken ( ook al moeten ze in bed liggen ). Dus als je zelf instelt dat er naar deze programma's gekeken mag worden is je probleem opgelost. Dus ja Telenet blokkeert ze met een heel goede reden enkel is de klant zelf de oplossing daarvan. 

Gebruik je een tv box of een digicorder ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
amk
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Programma's plots vaak geblokkeerd: BBC2 & RAI1


@whocares  schreef:

Al voor de tweede keer deze week zijn er bepaalde programma's geblokkeerd door telenet.  een programma op RAI1 in de vooravond.


Ben je zeker dat het door Telenet is gebeurd?

Met RAI1 heb ik all meegemaakt dat er een bericht zat dat RAI1 rechten heeft alleen voor Italië en dus is het programma niet eens aan Telenet doorgegeven. Het stond ook niet in EPG. Het ging over een concert en ik kon het uiteindelijk bekijken over live stream van een andere televisie die het ook heeft uitgezonden.

Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Programma's plots vaak geblokkeerd: BBC2 & RAI1

Twee weken geleden iets soortgelijks meegemaakt bij opname van een wetenschappelijk programma van ARD.....nieuw symbooltje in lijst opnames en gelukkig kende ik basispaswoord nog...

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Programma's plots vaak geblokkeerd: BBC2 & RAI1

Mogelijk wordt dit probeem veroorzaakt door de nieuwe leverancier van de programmagids. Als die vrij vlug 18+ zetten (om seksistische extreme puristen te beschermen tegen een blote vrouwentepel bijvoorbeeld), kan Telenet daar niet veel aan doen, behalve terug veranderen van leverancier. De vraag die zich dan stelt, tot waar kan Telenet zelf beslissen en wat wordt opgelegd door de holding. 

whocares
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Complimentendag Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Programma's plots vaak geblokkeerd: BBC2 & RAI1

Ja, die RAI1 blokkering ken ik ook wel, dit ging om iets anders. Je moest een pincode invoeren om te deblokkeren. Ik kan me niet inbeelden dat RAI1 iets uitzendt dat aanstootgevend zou kunnen zijn.

whocares
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Complimentendag Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Programma's plots vaak geblokkeerd: BBC2 & RAI1

Dus dit soort idioten mogen beslissen naar wat ik mag kijken op tv? Er is inderdaad ook iets aan de hand met de programmagids (vaak zijn de programma's de laatste tijd niet beschikbaar, ook al hangt de digicorder aan het internet en zo staat er voor de programma's van de Duitse radio de laatste tijd continu 'sendepause').

whocares
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Complimentendag Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Programma's plots vaak geblokkeerd: BBC2 & RAI1

Digicorder. Er verschijnt een bericht dat het programma geblokkeerd is en je moet een pincode invoeren om te deblokkeren. Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt en ik kan me niet inbeelden dat er op BBC2 iets aanstootgevends wordt uitgezonden (net zomin als de RAI in de vooravond iets aanstootgevends zou uitzenden). Ik heb het even opgezocht en het ging om een programma dat 'couples therapy' heet.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Programma's plots vaak geblokkeerd: BBC2 & RAI1

@whocares 

Je kan het eens proberen door de leeftijdsberperking eraf te halen en zien of het daar aan ligt. Druk op 

 

    Gezin > Beveiliging > Kijkbeperking > Kijken zonder pincode

  1. Geef je pincode in
  2. Kies een leeftijdsgrens en bevestig met OK

  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
whocares
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Complimentendag Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Programma's plots vaak geblokkeerd: BBC2 & RAI1

Je snapt het precies niet. Het is nooit eerder voorgevallen en er is geen enkele instelling gewijzigd. Het zou nu dus ook niet mogen voorvallen. Momenteel weer van dat voor 'Speciale TG1' op RAI1, een nieuwsprogramma nota bena.

Als het nog één keer gebeurt gooi ik die hele telenetbazaar hier gewoon zonder pardon buiten.

 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Programma's plots vaak geblokkeerd: BBC2 & RAI1

@whocares ik heb jouw onderwerp verplaatst naar de nieuwe groep voor meldingen over de TV-gids. In deze groep worden de meldingen over de TV-gids ook gelezen door onze collega's. Aangezien je aangeeft dat dit nog maar recent beginnen voorvallen is, kan dit misschien te maken hebben met de wijziging van TV-gids leverancier. 

@CarlAtTelenet zegt dit gedrag jou iets?


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

CarlAtTelenet
Freshman Veelweter
Berichten: 162
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Programma's plots vaak geblokkeerd: BBC2 & RAI1

Dag @whocares,

Ik wil dit graag even dieper voor je bekijken. Kan je me alsjeblieft de details (titel, datum, uur) van de programma's in kwestie doorgeven?

Leeftijds-ratings worden zoals al werd gesuggereerd niet uit het niets opgesteld door Telenet. Ze komen naar ons door via onze aggregator, die zich daarbij baseert (als in: moet baseren) op de ratings die officieel aan content werden toegekend. Er bestaan wereldwijd meerdere van deze "rating bodies", elk met hun eigen normen en standaarden: wat in de ene regio minder aanstootgevend is, kan dat elders wél zijn. Met als enig doel natuurlijk ook bepaalde doelgroepen te behoeden voor ongepaste beelden, tekst, ...

Maar ik wil de details zoals aangegeven eens bekijken wanneer je me verdere details bezorgt.

Groet,
Carl

--Metadata Engineer @Telenet
rainbowniagara
Freshman Weetjesweter
Berichten: 31
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Programma's plots vaak geblokkeerd: BBC2 & RAI1

Hoi 

ik krijg sinds daarjuist bij de zender ARD de melding dat de zender geblokkeerd is. Is de zender geblokkeerd of enkel het programma? Ik merkte dit bij het zappen. Programma op dat moment Unsere wunderbare Jahre, gemerkt om 21.30u. 
ik moet de pincode ingeven om te deblokkeren maar ik heb 7 jaar geleden nog nodig gehad. Dus ik ken deze code niet meer. Kan ik of de klantendienst van Telenet dit resetten?

of ligt de volledige zender uit het pakket en moet er bijbetaald worden?

bedankt alvast voor de reacties 

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Programma's plots vaak geblokkeerd: BBC2 & RAI1

@rainbowniagara 

De standaard code is 9876 moest je die ooit veranderd hebben kun je die terug herinstellen via mijn telenet.

Pincode digicorder/tvbox resetten 

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

rainbowniagara
Freshman Weetjesweter
Berichten: 31
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Programma's plots vaak geblokkeerd: BBC2 & RAI1

Bedankt. En het ligt aan het programma blijkbaar.