24770
netweters
|
152559
antwoorden
|
20720
vragen
|
Geen idee waar ik mijn vraag moet stellen, ik ben nieuw hier. Maar ik erger me rot dat mijn probleem al meerdere keren is voor gekomen. Ik programmeer een film of ander programma, alles tot hiertoe ok, Als ik bij de tv-gids ga kijken staat er een rood cirkeltje bij het geplande programma, helaas…..indien ik bij opnames ga kijken staan mijn geplande programma’s niet in de menu’s. Op dit moment zou er een film moeten worden opgenomen, met rood cirkeltje, maar noppes. Ik kan deze film vergeten. Dit gebeurt vaker bij Play4 en VTMlife. Is dit een fout van Telenet of van de zenders. ?
mvg Tiany1
Opgelost! Ga naar oplossing.
Best dat je de zender en de film en tijdstip hier laat weten en datum
Je hebt toch nog ruimte om op te nemen
Dank voor de reacties.
@Tiany1 schreef:Het ligt dus niet aan mijn toestel, maar Telenet die hier over beslist ?
Je toestel is gemaakt door/voor Telenet en volgt inderdaad de logica die Telenet geïmplementeerd heeft, maar het is niet zo dat er iemand in het hoofdkantoor jou persoonlijk zit te pesten en je opnames annuleert ofzo.
Nu weten we nogsteeds niet of je een TV-box of Digicorder hebt. Dat maakt wel degelijk een verschil.
Ik ga even uit van een TV-box.
@Tiany1 schreef:Een voorbeeld, ik heb eergisteren de film “Dirty Dancing” geprogrammeerd die ze de volgende dag zaterdag op VTMlife om 20.30u zouden geven. (...)Enfin, niks is er opgenomen gisteren, maar ik zag nu wel bij “geplande opnames” dat “Dirty Dancing” gepland staat voor 21 februari. Dat heb ik niet zo gepland, deze film moest gisteren opgenomen worden, niet volgende week.
Het is mogelijk dat de opname van gisteren vanwege een storing bij Telenet mislukt is, bij een TV-box wordt deze opname dan automatisch opnieuw ingepland op het eerst volgende moment op dezelfde zender.
@Tiany1 schreef:Ook “Scheire en de Schepping” heb ik eveneens zaterdag geprogrammeerd om 19.55u. Bij Scheire heb ik reeds langer problemen met opnemen, ik vermoed dat dit met centen te maken heeft.
Je zegt dat je een probleem hebt met dit programma, maar je zegt niet welk probleem... Ik vermoed dat ze niet opgenemen worden?
Wat zijn je opname voorkeuren? Huisje > Opnames > Gepland > Scheire en de Schepping > Potlood icoontje (druk op OK). Zorg hier dat bij "Opnemen" zeker niet "Alleen nieuwe afleveringen" staat (het zijn immers allemaal heruitzendingen momenteel). Probeer eens "Alle beschikbare afleveringen" indien beschikbaar.
Met centen zal het niet te maken hebben (tenzij je je facturen niet betaald hebt). Want het is niet zo dat je extra moet betalen om te mogen opnemen.
Voor terug kijk tv werkt perfect kan alles zien wat je opgeeft dus is rechten vrij
Trek eens de decoder uit de stroom stekker en steek na 5 min terug in
En laat rustig opstarten
@luc55 had dit ook al voorgesteld maar is niet uitgevoerd, er kan ook een probleem zijn met het internet op de TV box of Digicorder (dat weten we ook nog niet zeker welk type het is).
Complottheorieën op Netweters....
De wereld is naar de Tuuut!
Heb ik ondertussen gedaan, ben benieuwd of het probleem is opgelost, ik hoop het.
merci voor de tips 👍
Dag @Tiany1,
Wat je hier beschrijft, komt mij als EPG metadata-man bij Telenet niet bekend voor.
Er kunnen heel uitzonderlijk wel eens problemen zijn met een bepaalde opname (bv: de broadcaster schrapt de uitzending om in plaats iets anders uit te zenden). Dat je box dan een eventuele latere (her)uitzending zal opnemen, is in zo'n scenario verwacht gedrag. Maar nog eens: dit gebeurt heel uitzonderlijk.
Ik heb de programma's die je opsomde eens naderbij bekeken vanuit metadata-ooghoek, en hier is niets dergelijks mee gebeurd. Waarom je box dan besliste om een latere rerun op te nemen: eerlijk gezegd, geen flauw idee en zelf nog nooit zien voorvallen.
Het is me uit je posts niet meteen duidelijk welk type box je gebruikt. Is dat onze (oudere) Digicorder van het formaat "pizzadoos", of onze nieuwe generatie TV-box: veel kleiner?
Mochten je eerdere stappen dit niet oplossen, dan mag je me via privébericht het serieel nummer van je box sturen (dat vind je via Instellingen). Ik heb collega's die -met jouw permissie- misschien wel de historiek kunnen nagaan.
Groeten,
Carl
Beste Carl,
dank voor uw reactie.
Heb de nieuwere generatie kleine TV-box. Ik begrijp ook niet waarom het programma niet wou opnemen, terwijl er de hele tijd een rood cirkeltje stond (opnemen) bij de film, en ik ook life kon zien dat de film effectief bezig was. Waarom de film dan een week later pas wordt opgenomen, op 21 feb, is mij een raadsel.
Het is niets ernstig wat er is gebeurd, maar ik vind het niet normaal dat Telenet anders beslist bij opnames voor mij.
Ik ga afwachten of het nog gebeurd, indien het inderdaad het geval is en ik de nummer van mijn box wil doorgeven, moet ik dan op uw naam klikken om een privé bericht te sturen ?
alvast bedankt, Mvg Tiany
Dag @Tiany1,
Ik wil je eerst en vooral geruststellen: voor de opnamefunctionaliteit maken we geen onderscheid tussen onze klanten. We willen klanten die op maandag een groene pull dragen écht niet benadelen tegenover die met een grijze - om maar iets te zeggen 😊 Meer zelfs, ook als we dat zóuden willen: we kúnnen dat niet want dit zou ons ecosysteem onnodig complex maken.
Mocht het nog voorvallen, dan kan je me idd je gegevens doorsturen door even op mijn naam te klikken. Dit zijn privégegevens, dus niet openbaar delen op dit forum.
Zet er in dat geval zéker de nodige details bij: zender, titel, datum en uur van het event, en het scenario dat je doorliep om de opname in te plannen, plus de uiteindelijke uitslag.
Groeten,
Carl
Dat begrijp ik 😉
ik hoop dat het ok is nu, zo niet dan zal ik jou weer (privé) contacteren met alle gegevens die je doorgaf.
alvast bedankt
Vriendelijke groeten
Tiany