Beantwoorden
davyst
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Aanmelden op Telenet TV-app voor Apple TV werkt niet

Hallo,

 

Ik wou vandaag de Telenet tv app uitproberen op mijn nieuwe Apple TV maar ik krijg telkens een fout na dat ik mij heb aangemeld. Ik merk op dat na het aanmelden ik wordt geredirect naar volgende URL:

 

https://login.prd.telenet.be/openid/oauth/authorize?response_type=code&state=54b544c2-d519-44ad-a5d3...null%7D%7D

 

Mij lijkt het probleem te zijn dat er null in de query string van de URL staat. Als software developer zijnde viel me dat nogal snel op 😛 

Het probleem doet zich ook voor als ik mij wil aanmelden op telenettv.be in eender welke browser. Enig idee of dit een algemeen Telenet issue is? Of is dit momenteel enkel bij mij het geval. Op het forum ben ik dit nog ergens 1 keer tegen gekomen maar er stond niet echt een oplossing bij.

0 Likes
15 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Aanmelden op Telenet TV-app voor Apple TV werkt niet

@davyst als je een tv box hebt kan je deze gebruiken, heb je een digicorder of digibox dan moet je naar de Yelo tv app gaan en gebruiken.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aanmelden op Telenet TV-app voor Apple TV werkt niet

@davyst  

Heb je een tv box ? Dan kan je er gebruik van maken .

Heb je geen tv box ? dan kan je er geen gebruik van maken. Heb je een digicorder dan zal je van Yelo gebruik kunnen maken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
davyst
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Aanmelden op Telenet TV-app voor Apple TV werkt niet

@Master-Magic ik heb een standaard Telenet digicorder in gebruik. Als ik het goed begrijp kan ik dan de Telenet TV app niet gebruiken? De yelo app stond niet in de Apple TV appstore, daarom ging ik er van uit ik de Telenet TV moest gebruiken 🙂

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aanmelden op Telenet TV-app voor Apple TV werkt niet

@davyst  

Als je geen tv box hebt kan je er geen gebruik van maken. Dat platform is enkel voor diegene die een tv box hebben. Yelo staat niet in de Apple TV maar je kan wel casten via een tablet naar een Apple TV of een chromecast. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
davyst
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Aanmelden op Telenet TV-app voor Apple TV werkt niet

@patrick37 @Master-Magic Jullie hebben gelijk, ik kwam net deze pagina van telenet tegen: https://www2.telenet.be/ontdektvapp

Mijn fout dus! Bedankt voor de snelle reacties 🙂

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Aanmelden op Telenet TV-app voor Apple TV werkt niet

@davyst er is geen Apple TV app voor digicorder/digibox gebruikers (heb het zelfde probleem op m'n Apple TV) spijtig genoeg, enkel als je een tv box hebt kan je dit gebruiken op de Apple TV.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Aanmelden op Telenet TV-app voor Apple TV werkt niet

Mijn vermoeden is dat je telenet tv app op je apple tv enkel kan gebruiken als die in het zelfde netwerk staat als je tvbox.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aanmelden op Telenet TV-app voor Apple TV werkt niet

@Christof75 

Je moet de tv box hebben om er gebruik van te kunnen maken.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Aanmelden op Telenet TV-app voor Apple TV werkt niet

@Christof75 als je een tv box hebt en inlogt ergens anders met je Apple TV waar de tv box app opstaat dan kan je die gebruiken, ook al woon je bv in Limburg en gebruik je die aan zee in je appartement met wifi of vast internet van een andere provider.

als klant ingelogd met een tv box kan je op elk netwerk kijken met de app zoals je ook kan met je smartphone of tablet binnen de EU.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sledge
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
Say what?! Star Wars Day On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

Aanmelden op Telenet TV-app voor Apple TV werkt niet

Ik begrijp dit niet goed, ik heb wigo met twee digicorders en twee apple tv's en kan de app niet gebruiken omdat het enkel voor TV box is.  Nochtans heb ik op Ipad en Iphone de Yelo tv app (niet te vinden in de app store van apple TV), waarom wordt deze hiervoor niet beschikbaar gesteld ?  Ik betaal alle maanden 150 euro, is dat niet voldoende ?

 

Casten gaat niet, daarvoor is mijn wifi verbinding te slecht (maar dat is een ander probleem - dus zoek hiervoor geen oplossing)

 

En er staat niets op de telenet website over tv box of digicorder, en dat heeft mij nu reeds enkele uren proberen en vloeken gekost : 

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/telenet-tv-app-via-je-android-tv-of-apple-tv/#/tvappproble...

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aanmelden op Telenet TV-app voor Apple TV werkt niet

@sledge  

De Yelo app is inderdaad niet beschikbaar op een Apple TV. Dit is dan ook weer denk ik een ander platform binnen de Apple producten en heeft Telenet deze niet daarop beschikbaar gemaakt. De tv app is dan weer wel beschikbaar zoals je hebt gevonden enkel is deze dan weer voor de klant die een tv box heeft , zoals al reeds aangegeven. ( had persoonlijk ook liever één app of platform gezien bij Telenet waar een digicorder / digibox en de tv box op zouden draaien ) 

 

Schermafbeelding 2021-06-21 om 13.13.00.png

 Het staat eigenlijk al wel in de titel : dit gaat over ....en dan staat erbij Telenet tv box. 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sledge
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
Say what?! Star Wars Day On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

Aanmelden op Telenet TV-app voor Apple TV werkt niet

Niet gezien dus....is het mogelijk om een digicorder om te wisselen voor een TV-box ?  Dan heb ik beide.  Zou het dan wel moeten werken of geeft de combinatie digicorder en TV-box een conflict ?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aanmelden op Telenet TV-app voor Apple TV werkt niet

@sledge  

Je kan de digicorder inruilen voor een tv box maar dan wel al je digicorders want tv box en digicorder zijn aparte platformen. Er is ook een éénmalige kost aan verbonden van €50 voor deze omruiling daarnaast is het ook te zien of er wel een tv box is aangezien er een mindere stock is. Beste kan je dan eens bellen naar je dichtstbijzijnde Telenet center en vragen of die stock hebben. 

 

Als je de omruiling doet ben je wel je opnames kwijt die kunnen niet over gezet worden naar de tv box. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sledge
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
Say what?! Star Wars Day On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

Aanmelden op Telenet TV-app voor Apple TV werkt niet

Dat is de reden waarom ik een digicorder wil houden, ik ben op dat vlak nog ouderwets en zie graag iets - ook al is er geen internet (wat wel eens durft gebeuren).  Ik bezie dat nog altijd als een videorecorder.  Dus het is niet mogelijk in de woonkamer een digicorder te gebruiken en in de slaapkamer een tv-box.....dan blijft het zoals het is.

 

Alvast bedankt voor de snelle respons

0 Likes