Beantwoorden
Wannie_G
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Happy New Year! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Audio lag bij Streamz app op LG TV

Ik heb een LG OLED65CX televisie met daar een Sonos Arc aan geconnecteerd door de Arc HDMI. Wanneer ik de interne Streamz TV app gebruik dan krijg ik een synchronisatieprobleem met het geluid. Het geluid loopt iets voor op het beeld. Met Netflix of Disney+ heb ik dit probleem niet. Wanneer ik de interne speakers van de televisie gebruik verdwijnt het probleem ook. eArc is aangevinkt en de instellingen staan op passthrough. Iemand die hetzelfde ervaart?

 

Titel gewijzigd door: Daan (mod) | Originele titel:  Audio lag bij Streamz interne Tv app LG

Tags (3)
7 reacties
stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Audio lag bij Streamz app op LG TV

Dit probleem heb ik soms ook met mijn home cinemaset en daar kan je wel een instelling doen dat de synchronisatie weer normaal verloopt. Waarschijnlijk moet je dat op je tv ook zo gaan instellen of op je sonos. Maar op een van de twee moet je een bepaalde tijd instellen dat het geluid vertraagt wordt. Wel raar dat je dat op streams alleen hebt. Hoe kijk je de rest? Kijk je streams via je digicorder? dan daar eens naar je instellingen kijken

Stefan Groenen
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Audio lag bij Streamz app op LG TV

@stefangroenen, Wannie_G gebruikt de Streamz app van de LG TV.  Het heeft dan geen zin om te gaan compenseren, want hij geeft aan dat het probleem niet optreedt met de Netflix en Disney+ app op dezelfde LG TV.

 

@Wannie_G ik heb zelf even getest. Ik heb die synchronisatieproblemen ook met de Streamz app op mijn LG TV (OLED55CX6LA).

Enige verschil: ik gebruik de optical out om geluid van TV naar mijn Denon versterker te sturen, geen HDMI ARC.

 

Het probleem ligt dus wellicht bij de Streamz app voor LG, want ook ik ervaar geen issues met de andere streaming apps.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Sailor_Rik
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Happy New Year! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Audio lag bij Streamz app op LG TV

Ik heb dit even uitgetest met het kleinere zusje, de 48CX. In combinatie met een Sonos Playbar aangesloten op de Optical Out.

 

Ook hier treden er audiosynchronisatieproblemen op bij het gebruik van de LG TV Streamz app.

 

 

Wannie_G
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Happy New Year! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Audio lag bij Streamz app op LG TV

Dag Stefan

 

Ik heb het inderdaad alleen op de interne Streamz app van LG. De rest bekijk ik ook via de interne apps en daar heb ik het niet. Dus dat is het probleem, als ik het vertraag loopt het geluid achter bij Netflix, Disney+...

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Audio lag bij Streamz app op LG TV

Ik heb jullie voorbeelden (incl. toestelinformatie) doorgestuurd naar de mensen bij Streamz zodat ze dit kunnen bekijken. Ondertussen hebben zij me ook bevestigd dat dit effectief iets is dat aan hen gemeld mag worden, zij gaan dit onderzoeken en hopelijk oplossen. 🤞


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Wannie_G
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Happy New Year! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Audio lag bij Streamz app op LG TV

Dag Suzy

 

Ik had het inderdaad eerst aan Streamz zelf gevraagd maar zij zeiden me dat als ik Streamz via Telenet heb, ik sneller geholpen word wanneer ik dit aan jullie meld, wat ik dan ook gedaan heb.

 

Met vriendelijke groeten

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Audio lag bij Streamz app op LG TV


@Wannie_G  schreef:

Dag Suzy

 

Ik had het inderdaad eerst aan Streamz zelf gevraagd maar zij zeiden me dat als ik Streamz via Telenet heb, ik sneller geholpen word wanneer ik dit aan jullie meld, wat ik dan ook gedaan heb.

 

Met vriendelijke groeten


Da's larie he. Of je nu Streamz hebt via Telenet of rechtstreeks: het is dezelfde app en technologie die gebruikt wordt. Streamz is de juiste partij om te contacteren.
Ik ga zelf alvast ook eens een melding maken bij Streamz.

 

EDIT: gebeld en ook zelfde antwoord gekregen. Er is effectief technisch geen enkel verschil of je nu via Telenet inlogt of rechtstreeks.  Het blijft dezelfde app.

Maar aangezien je via Telenet inlogt kunnen ze geen melding maken van je probleem omdat ze je gegevens niet hebben.

Ze gaven wel mee dat het probleem nog niet eerder gemeld is, dus ik zou zeggen allemaal massaal naar de Telenet klantendienst bellen.

 

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes