Beantwoorden
Thomasm
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Primeur! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

Hallo,

 

Ik moet vaak herhaaldelijk opnieuw inloggen op de tv flow app via m’n Apple tv.

 

Dit gebeurd wekelijks soms zelf meer dan 1 per week.

 

telkens QR code scannen en inloggen. Op zich geen probleem maar wel vervelend voor de kinderen die ‘s morgens tv willen kijken. 

Kunnen mijn inloggegevens niet opgeslagen worden? 

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Tv flow Apple TV herhaaldelijk inloggen

239 reacties
NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

Trouwens, Telenet is de enigste app die er last van heeft, andere apps zoals VRT, VTM, Netflix,... Hebben er allemaal geen last van... Waar ligt het issue dan? Lijkt me duidelijk, niet?

0 Likes
GeryD
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
Complimentendag Star Wars Day On a roll... Handje vol!

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

zever, gezever.

Hoogstens je IP adres zou een rol kunnen spelen, maar doorgaans maken dergelijk login systemen gebruik van session tokens die gelinkt zijn aan de digital fingerprint van je device.
Cfr. 'ingelogde toestellen'.  IP is zelden een factor.  Denk aan de app op je smartphone die je kan gebruiken op verschillende wifi netwerken en mobile. (allemaal ander buiten ip).

Session tokens blijven ook actief na een netwerk onderbreking, of een reboot. Telenet is de enige app waar dit een probleem blijkt.
Ik vermoed dat het issue in hun authenticatie algoritme zit.

Mijn netwerk is overigens altijd actief en Apple TV is via ethernet bekabeld.

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

@GeryD Als jij het zegt, ik spreek uit ervaring.

Enkel na een update moet herinloggen, en na die kabelbreuk, en da was enkel op diegene waar ik naar het kijken was. Op het moment dat het internet wegviel werden de schermen zwart op de overzichtspagina. Dan heb ik de app volledig afgesloten en kwam de melding om herin te loggen, alleen kwam er geen QR code op omdat er geen internet was.

Eenmaal het internet terug was moest ik herinloggen.

Ik vind het toch vreemd dat ik die problemen die jullie hebben hier niet heb.

0 Likes
GeryD
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
Complimentendag Star Wars Day On a roll... Handje vol!

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

Ik kan je 100% garanderen dat het niet aan de internetverbinding ligt.
Mocht dit wel het geval zijn, dan is telenet overigens ook/toch de 'schuldige'. haha

Mijn verbinding is solide.  Waarom jij het niet hebt? Moeilijk te achterhalen zonder correct inzicht in de applicatie architectuur.
Zoals ik eerder al ergens vermeldde lijkt (maar dat is mijn educated guess) het probleem te ontstaan wanneer open sessies (niet) mee verhuizen bij het gebruik van load balancing tussen servers.  Maar ik kan uiteraard ook mis zijn.

Dit issue is overigens niet alleenstaand.  Toevallig merkte ik vandaag op in dit artikel dat er bij Telenet blijkbaar een cultuur heerst de laatste tijden van het niet correct oplossen van IT problemen... https://www.hln.be/binnenland/code-rood-bij-telenet-door-aanslepende-softwareproblemen-maar-we-werke... 

0 Likes
Sprouwt
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

Het is weer QR-fest de laatste tijd.  

0 Likes
NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

Yep, hier ook weer op de android TV, was precies iets meer dan weekje stabiel, maar de **bleep** is weer begonnen, vreselijk, soms echt geen goesting meer om tv te kijken... Dan plof je in de zetel, GSM ligt ergens anders op te laden , kan je weer opstaan 

0 Likes
iefbo
Professional Beetjesweter
Berichten: 16
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

Ik gebruik Telenet TV app niet meer voor deze reden.

Enkel nog VTM Go en VRT Max ... en hopelijk ooit eens Go Play 😉

Ik zal Telenet app pas terug proberen als er melding is van verbetering.

En als Proximus fiber legt ben ik weg 🙂

0 Likes
Breugel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
De kop is eraf! Hi there!

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

Beste

Ik zou het niet aanschouwen als een oplossing, maar onze (Android) SmartTV instellen op static IP ipv DHCP heeft voor mij al een week het inlogprobleem verholpen. Veiligheidsgewijs is dat natuurlijk bagger, al helpt het misschien sommige mensen even verder.

Graag mag Telenet hier snel een oplossing voor vinden aangezien deze bug al loopt sinds het opstarten van de app.

 

Groeten

0 Likes
NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

dat is toeval op android, het opnieuw aanmelden heeft niets met het lokaal netwerk te maken, is puur een issue op de servers van telenet en met de token, dus is puur toeval

Hier gaat het soms ook een week goed, dan begint de ellende weer... Ik zag net wel vandaag op de android playstore een updaten, hopelijk een oplossing nu

0 Likes
GeryD
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
Complimentendag Star Wars Day On a roll... Handje vol!

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

Puur toeval.  De server van telenet, kent je interne IP's niet (allez, buiten de gebrekkige configuratie via mijn telenet, lol).

Authenticatie, mocht dat al ip gebaseerd zijn, gebeurd met je buiten IP.
Maar dat is niet het geval, want anders zou je bv op je smartphone ook telkens opnieuw moeten inloggen wanneer je v netwerk switcht.

Ik ben overigens zo neurotisch om elk device een vast ip te geven.
Zeker een toestel zoals de Apple TV waarnaar je graag content streamt en een integratie hebt met Home Assitant 🙂 

0 Likes
marybethf
Professional Weetjeslezer
Berichten: 1
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

We zijn nu zeker een jaar later en het probleem is nog steeds niet opgelost. 

 

Ik heb beneden chromecast omdat de Flow app niet ondersteund wordt op een LG tv… Boven de app op een Samsun tv… 

Telkens als ik op een ander scherm kijk moet ik opnieuw inloggen 

 

Dit is allemaal zo omslachtig. 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5298
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

@marybethf heb je het over de Flow Tv app dat verdwijnd of de Telenet Tv app ????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2697
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

De Flow app is vandaag gestopt  zal over de tv app telenet tv gaan

Werkt de tv app telenet tv  niet zal je tv toestel niet ondersteund worden

Je zal een extra toestel nodig hebben voor elke tv

https://toestellen.telenet.be/chromecast-with-google-tv-nl-be-at-ch-tn-2124782.html

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5298
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

@luc55 dit topic gaat over de Flow app niet over de telenet tv app, er zijn andere topics over de tv app waar je de problemen kunt bespreken.

in een flow app topic beginnen over problemen met de tv app dat iedereen nu moet gebruiken is normaal niet juist posten dit ter info.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2697
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Herhaaldelijk inloggen op TV Flow-app op Apple TV

0 Likes