Beantwoorden
Carlie
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Dag van de Chocolade Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Kan ik een 2de login aanmaken voor ander klantnummer?

Hallo. Zou een  log-in voor "mijn telenet" willen aanmaken en heb een apart klantnummer. Lukt me niet. Moet wel zeggen dat mijn mailadres al met een ander klantnummer gekoppeld is met iemand anders. Heeft het daar iets mee te maken ?..

Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: log-in aanmaken voor "mijn telenet"

0 Likes
14 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1128
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Kan ik een 2de login aanmaken voor ander klantnummer?

Je e-mailadres kan slechts aan 1 klantennummer gekoppeld zijn inderdaad. Eventueel een ander adres maken (zoals GMail)...


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan ik een 2de login aanmaken voor ander klantnummer?

Je kan login's hebben met verschillende e-mailadressen. Slecht één enkel is beheerderslogin en heeft alle mogelijkheden. Als de anderen zitten met beperkingen.

Het klantennummer staat op de afrekening en is uniek per klant.

Carlie
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Dag van de Chocolade Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Kan ik een 2de login aanmaken voor ander klantnummer?

ok, bedankt voor antwoord. Ik probeer eens een login voor "mijn telenet" aan te maken met een Gmailadres. Zal er op terugkomen als het mij gelukt is..

0 Likes
Carlie
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Dag van de Chocolade Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Kan ik een 2de login aanmaken voor ander klantnummer?

Ok bedankt voor antwoord. Ik heb eigenlijk nog eens een vraagje i.v.m. een "mijn telenet" met een hoofdgebruiker met 2 mailadressen. Bij het profiel van de hoofdgebruiker staat volgende vermelding : "je kreeg een uitnodiging om je login over te dragen naar een andere klant. Je login overdragen doe je door op de naam te klikken van de persoon die je heeft uitgenodigd" , en deze naam staat ernaast vermeld in deze tekst. Hoe het komt dat dit bericht daar staat en waarover het gaat is mij een raadsel. Waarschijnlijk heb ik iets verkeerds aangevinkt of ingevuld. Kan dit bericht verwijderd, geannuleerd worden ? Bedankt voor antwoord.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan ik een 2de login aanmaken voor ander klantnummer?

Ik versta  je niet goed.  Eerst schrijf je: 'Zou een log-in voor "mijn telenet" willen aanmaken en heb een apart klantnummer." en nu lees ik "Bij het profiel van de hoofdgebruiker staat volgende vermelding : "je kreeg een uitnodiging om je login over te dragen naar een andere klant. ".

Het is misschien duidelijke indien je vertelt wat de bedoeling is. Ik veronderstel dat je iets wil doe voor een andere klant en dat het je niet lukt. Wat wil je bereiken?

0 Likes
Carlie
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Dag van de Chocolade Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Kan ik een 2de login aanmaken voor ander klantnummer?

2 gebruikers met elk een mailadres zitten samen onder 1 klantnummer en hebben dus 1 login voor o.a. "mijn telenet". Nu zou ik voor die ene gebruiker die een apart klantnummer heeft met hetzelfde mailadres maar op een andere plaats, adres, fakturatie, een aparte login willen maken om de gegevens van verbruik, produkten, diensten, te kunnen opvolgen. En het is deze aanmaak voor een dergelijke login dat niet lukt. Hoe maak je dergelijke login aan dat is de vraag. En bijkomende opmerking is dat ik op de gezamenlijke "mijn telenet" die melding van uitnodiging om login over te dragen naar andere klant zie staan bij "profiel" wat ik dus niet begrijp wat die opmerking betekent en hoe die daar gekomen is en hoe dit weggewerkt moet worden. Bedankt.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan ik een 2de login aanmaken voor ander klantnummer?

Op plaats 1 heeft persoon A  mailadres persApl1 en persoon B heeft  persBpl1 

Persoon B heeft ook een abonnement op plaats 2 en heeft daar mailadres persBpl2

Is persoon B de hoofdgebruiker op plaats 2?

In de veronderstelling van ja, dan kan met de inloggegevens van persBpl2 een nieuwe gebruiker gemaakt worden op plaats 2. Deze nieuwe gebruiker krijgt dan een nieuw mailadres pers1pl2. Daarna kan pers1pl2 hoofdgebruiker gezet worden. Dan kan persoon 1 met het mailadres pers1pl2 doen wat je vraagt.

Je kan onmogelijk met eenzelfde mailadres (hoofd)gebruiker zijn op twee verschillende klantnummers.

 

 

0 Likes
Carlie
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Dag van de Chocolade Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Kan ik een 2de login aanmaken voor ander klantnummer?

als ik een nieuw wachtwoord wil gebruiken om een nieuwe login voor "mijn telenet" aan te maken voor dit tweede klantnummer , gaat het wachtwoord dan niet gewijzigd zijn van het ander gezamenlijke klantnummer ???

 

0 Likes
Carlie
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Dag van de Chocolade Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Kan ik een 2de login aanmaken voor ander klantnummer?

Op plaats 1 heeft persoon A  mailadres persApl1 en persoon B heeft  mailadres persBpl1 .

Persoon B heeft dus inderdaad een mailadres op Pl1 en ook een abonnement met apart klantnummer op plaats 2 en met zelfde mailadres.

Persoon B is haar abonnement apart en is dus de hoofdgebruiker op plaats 2. We konden beiden met onze mailadressen wel surfen via Wifree als resident.

Nu Wifree afgeschaft is had de technieker ons gezegd dat we via WIFI konden surfen. Moeten nog testen of dit zo is. Als het niet het  geval is moeten we een internetverbinding nemen op plaats 2.

Eigenlijk wil ik de gegevens zoals diensten, fakturaties, verbruik en zo, van persoon B op plaats 2 apart kunnen checken zoals we dit doen op de gezamenlijke plaats 1 waar beide mailadressen onderzitten. En ik kan niet inloggen met persoon 2 op haar klantnummer. Inloggen met mailadres persoon 2 en dan wordt wachtwoord gevraagd. Als ik het wachtwoord gebruik dat gebruikt wordt om in te loggen op het ander klantnummer (gezamenlijk) dan kom ik in de gegevens van dit gezamenlijk nummer terecht.

Vroeger kon ik wel inloggen met gekregen logingegevens (was met een naam ipv mailadres) en wachtwoord en lukte dit wel, nu niet meer. Waarom heeft men dit nu alles zo moeilijk gemaakt bij Telenet ?... Het lijkt me toch logisch dat voor elke klantnummer (1 gebruiker, ofwel 2 gebruikers samen) de gegevens per klantnummer kunnen geraadpleegd worden via "mijn telenet". Blijkbaar zit een eenvoudige oplossing er niet in om dit probleem te verhelpen. Ik wil dus maar 1 ding en dat is de gegevens van persoon B op plaats 2 raadplegen en de vraag is hoe log ik in op "mijn telenet" van deze persoon B op plaats 2. Als het op plaats 1 lukt, waarom niet meer op plaats 2. Als ik wil inloggen met klantnummer van persoon B kom ik steeds terecht op de gegevens van Plaats 1

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan ik een 2de login aanmaken voor ander klantnummer?


@Carlie  schreef:

Op plaats 1 heeft persoon A  mailadres persApl1 en persoon B heeft  mailadres persBpl1 .

Persoon B heeft dus inderdaad een mailadres op Pl1 en ook een abonnement met apart klantnummer op plaats 2 en met zelfde mailadres.

Dat klopt niet volgens mij. Uit heel uw uitleg blijkt dat persoon B altijd een e-mailadres gebruik gelinkt aan plaats 1 (persBpl1).

Persoon B is haar abonnement apart en is dus de hoofdgebruiker op plaats 2. We konden beiden met onze mailadressen wel surfen via Wifree als resident.

Nu Wifree afgeschaft is had de technieker ons gezegd dat we via WIFI konden surfen. Moeten nog testen of dit zo is. Als het niet het  geval is moeten we een internetverbinding nemen op plaats 2.

Om een Wifi verbinding te maken moet je het SSID ingeven en het bijhorend wachtwoord. Op uw toestel kan je de verschillende netwerken zien. Als de naam (= SSID) niet is aangepast zie je bij Telenet iets in de steil van telenet-XXXXXXX De X staat voor een letter of een cijfer. Daar hoort ook een wachtwoord bij. Als dat niet veranderd werd staat dat op een sticker op de telenet-modem. Het staat ook op mijn.telenet van plaats 2, maar ik heb begrepen dat geen van jullie beiden daar opgeraken.

Eigenlijk wil ik de gegevens zoals diensten, fakturaties, verbruik en zo, van persoon B op plaats 2 apart kunnen checken zoals we dit doen op de gezamenlijke plaats 1 waar beide mailadressen onderzitten. En ik kan niet inloggen met persoon 2 op haar klantnummer. Inloggen met mailadres persoon 2 en dan wordt wachtwoord gevraagd. Als ik het wachtwoord gebruik dat gebruikt wordt om in te loggen op het ander klantnummer (gezamenlijk) dan kom ik in de gegevens van dit gezamenlijk nummer terecht.

Vroeger kon ik wel inloggen met gekregen logingegevens (was met een naam ipv mailadres) en wachtwoord en lukte dit wel, nu niet meer.


Als de persoon van plaats 2 nog een afrekening heeft van Telenet van 1 januari 2023 of ouder, dan staat daar het te gebruiken e-mailadres. Links boven op de eerste pagina onder het Telenet icoon staan achtereenvolgens: klantnummer, Doccle-token en login (e-mailadres). Gebruik dit e-mailadres met het wachtwoord dat je vroeger bij de naam login gebruikte.

Waar je dit doet is van geen belang. Het juiste e-mailadres bepalend.

0 Likes
Carlie
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Dag van de Chocolade Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Kan ik een 2de login aanmaken voor ander klantnummer?

Persoon B gebruikt inderdaad een mailadres gelinkt aan plaats 1. De Wifiverbinding op Pl2 moeten we nog uittesten. Is tweede verblijf en zijn er maar binnenkort. Er staan daar inderdaad gegevens op de modem van Wifinetwerk : XXX en Wifipaswoord : XXX. Komen hier op terug later als we gaan uittesten of er een verbinding kan gemaakt worden. Op oudere fakturen staan inderdaad klantnummer, Doccletoken en login (is een naam, geen mailadres). Ik log in met deze login en oorspronkelijk wachtwoord. Krijg een bericht : "opgelet : vanaf vandaag kan je met je huidige login niet meer aanmelden. Je kan vanaf nu nog maar aanmelden met een persoonlijke login in de vorm van een mailadres. Maak snel een nieuwe login aan met onderstaande knop "profiel maken"". Krijg dan volgende vragen :"staat het telenetcontract op jouw naam" en ik antwoord "ja". Volgende vraag : "bevestig je identiteit met naam en geboortedatum". Doe ik en krijg als bericht "de informatie komt niet overeen met onze gegevens". Dan keer ik terug naar vorige pagina met pijltje linksboven en zie dat ik toch ingelogd ben onder deze naam en klantnummer. Ik klik op "gebruikersportaal", zie dat ik dus ingelogd ben en zie dat ik voor verdere info moet "aanmelden" en het is dan dat ik niet meer verder geraak en steeds terugkom op hetzelfde van vorige vermelde info i.v.m. aanmelden. Ik zie dan nog een ander bericht :"je bent aangemeld met je persoonlijke login. Ken je je wachtwoord niet meer ? Stel het opnieuwe in via sms". En zo blijf ik maar ronddraaien en heb ik nog geen oplossing..

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan ik een 2de login aanmaken voor ander klantnummer?

Op de vraag "bevestig je identiteit met naam en geboortedatum" geeft je dan de naam en geboortedatum van persoon B (de naam exact zoals het op een afrekening van plaats 2 staat)?

Je kan ook eens naar een Telenet center gaan (best samen gaan, want de medewerker moet de zekerheid hebben dat de persoon op wiens naam het abonnement staat, akkoord gaat dat iemand anders toegang heeft tot zijn gegevens).

 

0 Likes
Carlie
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Dag van de Chocolade Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Kan ik een 2de login aanmaken voor ander klantnummer?

ik geef dan de naam en de geboortedatum van persoon B in (de naam exact zoals op de afrekening). Waarschijnlijk is die geboortedatum nooit geregistreerd geweest bij Telenet en kent het programma deze datum dan ook niet... Ik ga zoals je zegt het probleem verder voorleggen aan TELENET direct, even bellen, een webformuliertje sturen, of een Messengergesprekje via Facebook voeren. Jij gaat er blijkbaar ook verder niet uitgeraken. Toch bedankt voor de inspanning en uitleg. Ik post dan later wel een berichtje hier hoe het verder afloopt...Hopelijk komt alles goed...

Carlie
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Dag van de Chocolade Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Kan ik een 2de login aanmaken voor ander klantnummer?

Hallo beantwoorders op mijn post. Het probleem is opgelost ! Voor de inlog op een ander klantnummer diende een ander mailadres opgegeven te worden (bv Gmail). Zo gedaan en dit werd dan opgelost door de chatdienst van de klantendienst. Nu kan ik inloggen op 2 verschillende klantnummers. Wat betreft de internetverbinding : vroeger konden we op  Wifree op tweede verblijf maar dit is dan afgeschaft en we hebben een Easy Internet verbinding laten installeren en kunnen we dus op Internet. Bedankt voor de info ! Mvrgr.