25.323
netweters
|
156.021
antwoorden
|
21.103
vragen
|
Beste,
Ik was een bestaande klant bij telenet. Echter door een relatiebreuk ben ik verhuisd en mijn ex-partner heeft de diensten overgenomen. Ik heb nieuwe diensten besteld, maar het lukt mij niet om opnieuw een persoonlijke login aan te maken. Als ik via It's me probeer in te loggen kom ik steeds opnieuw op het account van de ex-partner terecht ondanks dat de overname wel degelijk volledig is uitgevoerd. Hoe los ik dit op?
Best doorgeven via telenet Whatsapp
https://www2.telenet.be/residential/nl/contact/mytelenet-help/chat-via-whatsapp.html
En melden ook aan Itsme
https://support.itsme-id.com/hc/nl/requests/new?ticket_form_id=23308638821527
Je gaat met je partner samen moeten komen om je gegevens meet om te zetten naar jou account.
Waarschijnlijk doel je nu ook op je email adres en dat staat bij je ex partner nu daar onder zijn / haar account. Je gaat samen moeten komen en dan je email adres laten vrijgeven en dan kan je dit naar jou account zetten.
Check eens op deze pagina en lees daar de info eens goed door.
Ja kan dit doorgeven maar het email adres dient wel vrij gegeven te worden als die nog staat bij de ex partner.
Ze dienen samen dit op te lossen de klantendienst kan niet de adressen zomaar om zetten.
Der heeft iemand zijn werk niet goed gedaan je ex daar mee lastig vallen is niet de bedoeling .
Is niet de eerste keer dat er fouten gebeuren bij It's me de overheid zou daar beter controle moeten over doen
deze dienst kost veel geld aan de maatschappij
Je kan dit zelf oplossen door itsme te ontkoppelen.
Log in op MyTelenet, met itsme, en ga naar Profiel > Extra aanmeldopties > itsme > Ontkoppel Itsme.
Eens ontkoppeld, log uit, log in met je nieuwe account. Daarna kan je een nieuwe koppeling maken met je nieuwe Telenet-account.
@luc55 schreef:Is niet de eerste keer dat er fouten gebeuren bij It's me de overheid zou daar beter controle moeten over doen
deze dienst kost veel geld aan de maatschappij
Itsme is helemaal geen dienst van de overheid, Itsme is een initiatief van verschillende banken en telecombedrijven (waaronder Telenet).
Telkens je hiermee inlogt bij een site van de overheid kost het wel effectief geld aan de maatschappij.
Maar dat heeft eigenlijk helemaal niets te maken met het probleem.
De itsme koppeling bij Telenet is manueel & optioneel en eigenlijk helemaal niet gekoppeld op identiteit van de accounthouder (wat bij de overheid wel is) daarom is dit dus niet automatisch ontkoppeld en herkoppeld aan het nieuwe account.
Aangezien dit totaal offtopic is zal dit m’n laatste reactie hierover zijn.
Je bent weer niet begrijpend aan het lezen @luc55 waardoor je verkeerde conclusies trekt.
De kosten in dit artikel zijn voor Vlaamse scholen en besturen (gemeenten), die worden betaald door de Vlaamse Overheid. Telenet is geen van beide, dus dit is totaal irrelevant.
Een duidelijker artikel hierover: Vlaamse overheid betaalt vier jaar kosten voor itsme bij scholen en gemeenten (Tweakers.net)