Beantwoorden
YvesV
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day On a roll...

Opnieuw inloggen via QR-code op TV-app (Android tv)

Aangezien de problemen met de flow app, die er bijna 2 jaar zijn en niet opgelost raken, zich nu ook voordoen met de Telenet TV app wou ik hiervoor een nieuw topic aanmaken.

Het Flow-topic is op bloeden na dood en er wordt niets concreets mee gedaan aangezien Telenet zogezegd niet op de hoogte is van dit probleem. (Dit werd trouwens via whatsapp tegen gesproken door een medewerker van telenet.

Het probleem:

Momenteel staat de Telenet Tv-app geïnstalleerd in de woonkamer op een Nvidea Shield en in de slaapkamer op een recente android TV.

Dagelijks krijgen wij het scherm te zien op de toestellen waarop staat dat we ons opnieuw moeten inloggen. Je moet er dan de smartphone bijnemen en je kenbaar maken aan de hand van een QR-code. Dan pas kun je verder gaan.

Het vervelende is pas als je boven in de slaapkamer verder wil kijken naar een programma en je ook opnieuw moet inloggen. in mijn geval betekent dit dus dat je zowel smartphone als leesbril moet meenemen naar boven. Heb je dat vergeten mag ik mijn bed weer uit 😞 .

Dit probleem hadden we reeds 2 jaar met de Flow-app. Toen was het een paar keer in de week dat we opnieuw moesten inloggen. 

We gebruiken nu een kleine maand de nieuwe app en daar is het probleem veel erger dan voorheen.

Zoals ik al gelezen heb in andere topics ben ik niet de enige die dit probleem heeft, maar zijn er al die hierop een antwoord van telenet gekregen hebben of dit hiervoor een ticket bij telenet aangemaakt hebben?

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Steeds opnieuw inloggen bij Telenet TV app.

0 Likes
58 reacties
NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

Opnieuw inloggen via QR-code op TV-app (Android tv)

gelukkig kunnen we momenteel wel nog casten vanaf de android tv app, want op android zelf lukt aanmelden wel nog

tis gewoon die 6 cijferige code die zogezegd altijd verkeerd is

0 Likes
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 504
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

Opnieuw inloggen via QR-code op TV-app (Android tv)

Momenteel is er een algemeen issue met de aanmeldcode van de TV-app. Deze geeft melding dat de code onjuist is. 

De technische dienst van Telenet is hier al van op de hoogte en werkt aan een oplossing.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

Opnieuw inloggen via QR-code op TV-app (Android tv)

Bedankt, heb je ook een termijn?

 

Is trouwens het probleem ook bekend dat je meermaals per week of soms per dag de QR code moet inscannen? Want dit sleept al maanden aan

YvesV
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day On a roll...

Opnieuw inloggen via QR-code op TV-app (Android tv)

niet maanden, hoor. Deze zomer is het al 2 jaar, het is begonnen met de Flow app.

NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

Opnieuw inloggen via QR-code op TV-app (Android tv)

Eigenlijk moeten we gewoon de facturen protesteren

0 Likes
Paul17
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Star Wars Day Handje vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Opnieuw inloggen via QR-code op TV-app (Android tv)

Hi Suzy, Graag deze issue van tot irriterend toe te pas en te onpas te moeten inloggen met QR-code eens aankaarten bij de juiste mensen om dit eens weg te werken zodat iedereen comfortabel kan genieten van deze technologie. 

Dank alvast voor de inspanning. 

YvesV
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day On a roll...

Opnieuw inloggen via QR-code op TV-app (Android tv)

Als ze nu na bijna 2 jaar nog steeds niet weten dat er problemen zijn bij het inloggen van hun apps, dan zijn het onbekwame personen bij Telenet die beter. Ofwel  willen ze het niet weten ofwel kunnen ze het niet oplossen. Ik heb het ook reeds meerdere keren aangekaart via whatsapp en ze zijn inderdaad wel degelijk op de hoogte van het probleem. Ze hangen echter af van een bedrijf dat de software voor ze maakt.

Onderstaan bericht dateert van 20 mei 2022. Zeg dus niet dat ze niet op de hoogte zijn:

Ik weet het. Zoals je aangaf ontvangen we hier al een ruime tijd meldingen van (van de meest uiteenlopende hardware). Ik kan voor jou nog een specifiek dossier opstellen voor onze backoffice, om zo de bal weer aan het rollen te krijgen. Maar zij zijn ook afhankelijk van een 3de partij die de ontwikkeling van de software voorziet. Waardoor een oplossing niet altijd evident is. Om dit dossier op te stellen, hebben we wel de specifieke specificaties van deze toestellen nodig. Voornamelijk de Android TV versie dan voor de bovenstaande toestellen en de Flow App versie. Ruben. Op zo 2 apr. 2023 om 08:37 schreef Yves 

 

Wat moet er nog meer gedaan worden ?????

0 Likes
Ex-Netweter
 

Opnieuw inloggen via QR-code op TV-app (Android tv)


@YvesV  schreef:

Wat moet er nog meer gedaan worden ?????


Inzien dat je een verkeerde keuze gemaakt hebt.
Waarom kies je ervoor om een brol-app te gebruiken?

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Opnieuw inloggen via QR-code op TV-app (Android tv)

@Ex-Netweter Mss omdat er geen alternatief is, en kom niet af met tv vlaanderen want dat is nog meer ondermaats.

Ex-Netweter
 

Opnieuw inloggen via QR-code op TV-app (Android tv)

Nog nooit opnieuw moeten inloggen met de TV Vlaanderen-app. Die app functioneert veel beter dan de Telenet TV Flow-app.

De Vlaamse zenders zoals VRT en VTM hebben ook degelijke apps waarmee je nooit opnieuw moet inloggen.

TV Vlaanderen kan je trouwens ook via schotelantenne op je camper ontvangen.

De apps van Proximus Pickx of Orange TV Plus zijn ook alternatieven om mobiel tv te kijken.

Informeer je eerst vooraleer hier te beweren dat er geen alternatief is.

Er is altijd een alternatief en vaak werkt het ook vlotter en stabieler dan bij Telenet!

 

 

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Opnieuw inloggen via QR-code op TV-app (Android tv)

@Ex-Netweter Kun jij me dan eens vertellen hoe jij naar eurosport kijkt?

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Opnieuw inloggen via QR-code op TV-app (Android tv)

@Ex-Netweter Kun je mij eens vertellen hoe ik die pickx kan nemen zonder hun trage dsl erbij te nemen?

0 Likes
Ex-Netweter
 

Opnieuw inloggen via QR-code op TV-app (Android tv)

Zeker niet via Telenet TV Flow, want die zender ontbreekt in het aanbod. Via Proximus Pickx of de Eurosport-app misschien.

Er is altijd een alternatief.

0 Likes
YvesV
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day On a roll...

Opnieuw inloggen via QR-code op TV-app (Android tv)

Leg me dan eens uit hoe je kan opnemen en terug kijken via de TV-Vlaanderen-app en dan gooi ik meteen de telenet-apps eraf.

 

...

Oja, het is ook waar, dat kan je niet met deTV-Vlaanderen-app. Voila, nu heb je een reden waarom kies voor de apps van telenet. Trouwens is het compleet zinloos om te betalen voor een app bij een andere provider terrwijl je eigen provider 2 apps aanbiedt die eigenlijk perfect zouden moeten werken.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Opnieuw inloggen via QR-code op TV-app (Android tv)

Perfectie is een utopie. Dat bestaat alleen in reclames.

Telenet is ook niet wettelijk verplicht om perfect werkende apps aan te bieden.

Telenet biedt aan wat het aanbiedt. Enige realiteitszin is hier op z'n plaats.

Met de app van TV Vlaanderen heb je trouwens ook zeven dagen "Replay" om programma's te herbekijken. Opnames plannen hoeft daardoor niet meer: https://www.tv-vlaanderen.be/apps-en-interactieve-tv/restart-replay/

0 Likes